Stener Clausen

9 av 2000

Stener Clausen er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Stener Clausen

Fantastisk lege!

Jeg har hatt Clausen som fastlege siden 2007, og senere har også barna mine hatt han. Kunne ikke fått bedre lege. Han tar deg seriøst, fikser resepter på null komma niks, du får alltid time på dagen eller dagen etter, og han er forståelsesfull og tar seg tid. Han har spesielt vært utrolig god å ha i forbindelse med mine to svangerskap - ikke noe mistenkeliggjøring i forbindelse med sykemeldinger etc., lett å få henvisning videre osv. Vi har fortsatt å ha han etter at vi flyttet til andre siden av byen, det er verdt reiseveien. Anbefales på det varmeste!

En lege jeg kan leve godt med

Etter å ha flyttet til Oslo, og svært motvillig måttet bytte fra tidligere fastlege, som var min perfekte match, byttet jeg til Stener Clausen.

Første time var en skuffelse for meg, da jeg følte at han fremsto som usikker og retningsløs da jeg stilte ham spørsmål, slik at jeg ikke helt følte jeg kom noe klokere ut av timen. Senere har jeg imidlertid forstått at han bare trenger litt flere "ledetråder" enn min tidligere lege gjorde.

Mens jeg hos min tidligere lege kunne presentere symptomer, som hun konkluderte på bakgrunn av, virker det mer fruktbart å hos Clausen si: "Jeg opplever ting sånn og sånn...tror du det kan være denne og denne diagnosen?". Han konkluderer ikke nødvendigvis med mitt forslag, men det setter i hvert fall i gang tankene hans.

Han er raus med henvisninger og resepter, og jeg har til og med sluppet å komme innom for en resept en gang jeg forklarte situasjonen på telefonen, og hva jeg mistenkte at det kunne skyldes.

At man må ringe direkte til legen, og dermed kan risikere å sitte svært lenge i telefonkø er ikke holdbart, og jeg synes det kan ta i overkant lang tid før jeg mottar blodprøvesvar i posten, men det utjevnes langt på vei av at jeg aldri har måttet vente lenger enn et par dager på legetime, og at han alltid gjør det han kan for å få presset meg inn hvis det haster.

Fantastisk lege

Jeg har hatt Stener Clausen som lege i de 9 årene jeg har bodd i Oslo, og er veldig fornøyd.
Han er hyggelig, empatisk, og tar meg seriøst.
Jeg har aldri hatt problemer med å komme igjennom, eller måttet vente lenge før han tar tlf. Jeg synes det er helt topp at man kan ringe direkte til legen.
Nå må jeg dessverre bytte lege, siden jeg flytter ut av Oslo, og jeg kan virkelig anbefale han til andre.

En som tar seg tid til pasienten

Har hatt Clausen som lege i mange år. Kan ikke tenke meg å bytte lege selv om jeg har flyttet ut av Oslo. Clausen er dyktig. Opplever at han tar meg alvorlig, er god til å lytte, profesjonell og seriøs.

Den beste legen jeg har hatt

Både jeg og min sønn har hatt Stener Clausen i over 10 år. Finnes ikke en mer empatisk og imøtekommende lege. Ingen problemer er for store og han har alltid tid til å høre på deg.