Holger Dahl

Centrum Fastlegegruppe AS

1992

0 av 2000

1 person

Centrum Fastlegegruppe AS Telefonnummer22 41 41 2022 41 41 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Rosenkrantz' gate 21 0160 Oslo
Holger Dahl er en av 537 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Holger Dahl

Ser ikke pasienten

Holger oppleves som blid, immøtekommende og trygg. Jeg har hatt ham som fastlege i mange år, og har med tiden dessverre opplevd at han faller gjennom når det man kommer med ikke er helt standard. Holger pleier ikke å forklare rundt sykdommen/problemet og hopper over å spørre pasienten mer utdypende om problemet. Dette fører til at man sitter igjen med mange spørsmål og et noe upresist behandlingsforløp når timen er over. Holger pleier også sjelden å avtale oppfølging, det må man selv komme på. Min opplevelse er at jeg forteller hva som er galt, og at Holger svarer basert på det som er vanligst, ikke det som i mitt tilfelle virker mest riktig. Sender man enkle spm. i pasientsky vedr. noe man har snakket om/en medisin etc. tar han 155,- for å svare på det. I tillegg jobber han kun 2 dager i uka. Jeg har byttet fastlege.

Fantastisk og best i dette landet!

Har hatt Holger som lege i 20 år. Aldri hatt en dårlig opplevelse. Blir fulgt opp for hver minste ting. Tar seg god tid og gir seg ikke før svarene er på plass. Ble alvorlig syk i utlandet og til og med da holdt han kontakt og fulgte opp. Ringer alltid tilbake når han skal. Jeg føler at han tar meg som pasient på alvor og lytter godt. Føler meg trygg og ivaretatt hos han.

Kunnskapsrik og god med mennesker

Fantastisk lege. Kunnskapsrik, klok, rolig og dyktig i faget sitt. Tar meg alltid på alvor.Meget god med mennesker, skaper tillit.

Beste fastlege!

Holger Dahl var vår lille families fastlege fra 1992 og frem til 2009, da vi flyttet utenlands. Vi har alle tre bestandig, uten unntak, fått hjelp umiddelbart når vi har kontaktet Holger.
Også etter 2009, da han ikke lenger hadde noe ansvar for oss, bisto Dahl oss med vaksiner, resepter og med generelle konsultasjoner på kort varsel, når vi var på besøk hjemme i Norge. Vi har også kunnet søke doktorens råd på e-post og sms fra våre midlertidige baser i Amman og Beijing. Nå er vi flyttet tilbake til Oslo, og vi har så langt ikke fått en ny fastlege med samme kyndighet, hjelpsomhet - og sans for humor!

Svært dårlig - Bytter nå

Denne fastlege har ikke akutt-timer.

Han ringer heller ikke tilbake pasientene.

Forsinkede timer. Går rundt og heller bruker tiden på å tulle med personalet foran øynene på pasientene som sitter og venter.
Tar også for mye betalt: Mens andre lege ikke tar betalt for henvisninger, denne tar 100 for å skrive en henvisning han skriver i timen ( timen han også tar seg betalt for ). Dersom en fastlege skal skrive en slik henvisning utenfor timen skal fastlegen ta 59,- for dette ifølge HELFO.
Innsetting av injeksjoner tar andre gratis. Noen tar 50,. Denne vil ta 100,- for dette.

Mitt råd: Unngå denne fastlegen.