Holger Dahl

Centrum Fastlegegruppe AS

1992

0 av 2000

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Centrum Fastlegegruppe AS
Rosenkrantz' gate 21 0160 Oslo
Tlf: 22 41 41 20 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Holger Dahl er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Holger Dahl

Konge lege

Bedre lege finnes ikke. Alle i vår familie har ham som fastlege, og han stiller opp som han skulle være en egen legevakt med døgnservice. Alle blir vennlig behandlet, han er oppdatert, vennlig, morsom og tar ansvar langt utover sin oppgave som fastlege. Jeg kan ikke få ham anbefalt høyt nok, og håper jeg dør før ham, slik at jeg kan ha ham til jeg ligger og kikker i taket!

Veldig Fornøyd

Viser ansvar og profesjonalitet for min helse.

Ville lage et genkart over mulige trusler for min helse osv

Fantastisk.

Tar deg og din helse på alvor. Faglig dyktig. Overraskende godt utstyrt lege kontor og ellers god kompetanse på helsepersonell.

Uersattelig

Har hatt Holger Dahl som fast lege helt fra 1998, m.a.o . før
fastlegeordningen så dagens lys. Kunne aldri tenke meg å benytte
noen andre. Holger er en lege med dyktig fagkunnskap og alltid med et oppmuntrede ord, alltid blid og hjelpsom. Alltid god tid under
konsultasjonene.
Beste legen i byen og Oslos hyggeligste legegruppe, da kan man
vel ikke en bedre service og medisinsk bistand.

Oslo beste legen

jeg har han mange år som fastlegen min veldig flink lege han tar helse på nøye han gjore god jobb Men akkurat nå jeg vil ha en god kvinnelig fastlege derfor jeg har lyst å bytte men jeg seter en stor pris på holger og jeg holder han også som min flinkeste legen

Legen er bagatelliserende og arrogant.

Ubehjelpelig mareritt når jeg trengte medisinsk oppfølging og en grundig diagnose. Legen er bagatelliserende, arrogant og eier ikke empati. Vanskelig å kommunisere. Virket som han bare ville ha meg ut av kontoret so fort som mulig. Ventetid i venterommet er inntil en time og inne hos legen i ca. 4 - 5 minutter. Resepsjonens sekretærene er ubehjelpsomme og burde ha hatt opplæring i hvordan resepsjons ansatte kommuniserer med folk. Hver gang jeg ringte hadde jeg følelse at jeg er en stor belastning. Jeg har fåt inntrykk at jeg plager dem hvis jeg trengte noe fra dem.

Ikke bruk denne legen!!

Er du gravid, bør du i hvert fall holde deg langt unna denne legen! Under oppfølging av graviditeten, klarte ikke denne legen å følge opp noenting. Han lovet og sa han skulle fikse og ordne, men ingenting ble gjort. Dette inkl at han ikke klarte å sende inn søknaden til fødested, ikke skrevet sykemelding jeg hadde behov for, ikke søkt om rutine ultralyd på sykehuset (og svaret fra dama i eksp. var at jeg trengte jo ikke ny UL, for den tok jo legen i uke 12 og da var alt bra - tydeligvis inkl alle de tingene de IKKE kan sjekke i uke 12 - totalt inkompetent eksp.) UL måtte faktisk jordmor til slutt ringe sykehuset på mitt hjemsted, der jeg var på ferie, å ordne, da legen fremdeles i uke 25 ikke hadde klart å varsle om hverken UL eller hvor jeg skulle føde. Han klarte faktisk å ta en blodprøve av meg, t.o.m etter riktig prosedyre, men der stoppet det. Jeg fikk den aldri som lovet i posten, så måtte dra ned selv å hente den på legekontoret til slutt. Men han klarte i stedet for bl.prøvesvar, å sende meg sykemeldingen til en mannlig kreftsyk pasient. Og ja, jeg har forsøkt å hente sykemeldingen min selv også, ved å trappe opp på legesenteret, men dama i eksp. nektet å la meg snakke med legen. Hun sa han skulle skrive og sende den på slutten av dagen, så her sitter jeg 8 tlf.samtaler og 12 dager senere; har jeg fått den sykemeldingen? NEI!! Selvfølgelig har de ikke klart å gjøre jobben sin nok en gang. Standardsvar fra eksp: "jeg skal gi han beskjed". "Jeg skriver en beskjed til han". Hadde jeg ikke selv vært der nede på kontoret og sett at personen i skranken er et levende hunkjønn, så hadde jeg trodd det var en robot i andre enden av tlf!
Så, til alle dere der ute som ønsker lege, som dere sikkert skjønner; han her ville jeg ikke tatt i med ildtang!!

Ang at jeg ikke har satt noen vurd.stjerner på de neste delene her inne, skyldes det at jeg ikke kunne finne stjerner små nok eller med minustegn foran:)

Dr. Dahl er helt konge

Hadde idag min første time hos Holger Dahl. Har byttet fastlege grunnet flytting. Først var det rot i resepsjonen, jeg hadde fått beskjed om time kl12, mens i deres systemer sto det 13.15. Dermed ble det en stund med irriterende venting. Møtet med Holger var derimot alt annet enn irriterende. Dette er en helt utrolig hyggelig, forklarende og god lege.
Tok seg tid, undersøkte og forklarte på en meget enkelt og forståelig måte. Itillegg er han et veldig hyggelig vesen, og fremstår som veldig raus, trygg og god. Kommer defintivt til å beholde Holger som fastlege.

Veldig fornøyd

Holger Dahl er min fastlege, han er veldig hyggelig og flink, selv om det å gå til legen ikke er det aller hyggeligste han gjør, så er det alltid hyggelig å komme til han.

Jordnær og vennlig lege

Meget behagelig vesen. Veksler fint mellom det høflige, mellommenneskelige og lett humoristiske- og over til det profesjonelle vedrørende din tilstand/ grunn til besøk. Tar ting på alvor, undersøker ,og henviser dersom det er nødvendig.

Erfaren, men travel

Legen virker erfaren og proff, men virker veldig travel. Det er han sikkert også, men det medfører at jeg føler meg til bry og at jeg må skynde meg. Til tider litt bagatelliserende og en smule arrogant, men jeg har hatt såpass tillit til ham at jeg har følt dette som greit. Tror han er god å ha når det er alvorlig sykdom. Han har også vært flink og tålmodig med sønnen min, men ved sist besøk opplevde jeg ham som litt brysk og utålmodig. Jeg har valgt å bytte fastlege hovedsaklig på grunn av reisevei, men også fordi jeg synes det er litt ubehaglig med den bryske væremåten.

Han er engasjert, tydelig og tilgjengelig.

Jeg har stor tilitt til legen min. Han kjenner meg gjennom mange år, min arbeidssituasjon og familiesituasjon.

Han vil mitt beste, og jeg føler meg trygg på hans vurderinger.

Umulig å få tak i. Ingen SMS eller e-post

Bra konsultasjoner ,ønske om å få kontakt når anmodning om livsviktige medisiner ikke sendes elektronisk til apotek til tross for telefonisk purring .Har brukt Holger i ca 12-14 årNå må jeg straks få elektronisk resept på LODOZ med beskjed til meg på SMS.

dykgig

en meget dyktig og allsidig lege som trygt kan anbefales. har vært min lege i ca 20 år

han vil hjelpe deg uansett hva du måtte feile

ta kontakt

Vil ikke bytte lege for alt i verden 😊

Gjør grundige undersøkelser, får time raskt om jeg trenger, veldig flink til å forklare, blid... En knall fin lege 😊

Min beskrivelse av legen ? Jeg synes han er pen ;-)

Holger er en meget dyktig lege og en sympatisk person.
Fordomsfri
Effektiv
Ivrig
God humor
Jeg kan anbefale Dr Holger Dahl på det varmeste.

Den beste legen jeg har hatt

Har hatt Holger Dahl som fastlege i 22 år og nesten så jeg nekter å gå til noen andre. Han tar god tid og gir seg ikke før han får hjulpet deg. Helt fantastisk!!

Legene på Centrum

Sekretærene er særdeles imøtekommende og serviceinnstilte. Vært hos flere av legene. Eneste som fungerer for meg er Holger Dahl. Hadde alle vært som han

God holdning og kunnskap

God erfaring, tenker helhetlig og forebygging foran å sykeliggjøre. Byttet til annen fastlege kun fordi jeg måtte ha noen nærmerer der jeg bor.

En dyktig doktor jeg stoler på

Dahl er en god lege som lytter og tar pasienten på alvor. Han har vært vår familielege mange år, og både store og små har fått utmerket behandling og gode råd.