Sheranti Michelle Bernadette de Mel

Autorisasjon (2003)

Sheranti Michelle Bernadette de Mel er en av 599 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Sheranti Michelle Bernadette de Mel

Verdens beste fastlege

Dr. De Mel er den beste fastlegen jeg har hatt og selv om jeg har flyttet til en annen bydel har jeg beholdt henne som legen min. Hun er omsorgsfull, tilgjengelig og kunnskapsrik. Føler meg ekstremt godt ivaretatt!

Tilsynelatende hyggelig

Dr. de Mel fremstår som hyggelig og opptatt å høre på problemstillingen i starten. Når jeg har hatt enkle tilfeller når jeg har hatt behov for en medisin, funker det veldig bra. Men det er å forvente av en fastlege. Utover dette opplevde jeg lite forståelse for det sammensatte i kroppen, samt lite forståelse for det kognitive og hva stress kan påføre kroppen over lang tid. Hun ville ha meg direkte ut i arbeid med en gang jeg viste noe tegn til forbedring. Det er bra, men sannsynligheten for å sykemeldes senere er betraktelig større. Det større bildet av pasienten forsvinner dessverre.

Jeg er nervøs for hver konsultasjon, for jeg vet aldri hvordan hun vil ta det jeg skal si.

Jeg forstår avgjørelsene hennes til en viss grad, hvor hun begrunner unødvendige tester fordi de koster mye for samfunnet - det er bra! Men da må man forklare symptomene. Hun er opptatt av at fysisk aktivitet hjelper, men det er ikke alltid den eneste medisinen.

Fornuftig

Har vært pas i 10 år, men kun vært der 1 gang tidligere. Er 70 år, men følte hun ikke syntes det var noen alder for en frisk pas. Hun var "to the point", lyttende og imøtekommende. Hun foreslo IKKE influensavaksine, noe jeg ga henne kredd for. Hun repliserte at siden jeg ikke hadde vært der på 10 år, anså hun ikke vaksine som nødvendig. Hurra- hun følger der Helsepersonelloven ved ikke å påføre pasient eller samfunn unødige utgifter. Bra dr. Mel!

Trygg og fin i møte med pasienten

Jeg har hatt dr. Sheranti som fastlege i ca 10 år og kommer ikke til å bytte frivillig. Hun er en god lytter, og tar mine henvendelser på alvor.

Koselig, personlig og kunnskapsrik lege

Veldig fornøyd med Dr. Mel som er flink til å ta meg på alvor og følger opp etter legetimene. Hun har tydelig kunnskap og hører på hva jeg har å si, og tror på meg på hva jeg føler. Nøler ikke med å ta en ekstra blodprøve og sjekker gjerne en ekstra gang, av og til også for å gi meg bekreftelse på det jeg lurer på.