Anne Lill Eide

Autorisasjon (1984)

0 av 1900

Fastlegene Colosseum Telefonnummer23 68 17 5023 68 17 ...
Sørkedalsveien 10 D 0369 Oslo
Anne Lill Eide er en av 599 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Anne Lill Eide

Ubehagelig personlighet

Jeg har byttet fastlege i dag, etter å ha hatt Anne Lill Eide som fastlege i 4-5 år. I tiden der jeg har hatt henne som fastlege har jeg alltid valgt å tolke hennes oppførsel på mest mulig positiv måte; jeg har tenkt som så at hun er jo litt eksentrisk og pussig, men at hun mener nok sikkert ikke å virke sur eller uhøflig. Og det har gått bra en stund, men etter i dag orker jeg ikke mer. Det er faktisk ikke nødvendig å føle seg dårlig behandlet hver gang man har vært hos legen.

Jeg har flere ganger opplevd at hun har lagt seg opp i uvesentligheter, for eksempel da jeg trengte vaksiner for å dra til en litt farligere del av verden på jobb, og hun prøvde å få meg fra å i det hele tatt dra, blant annet ved å trekke inn sitt eget politiske syn. I samme forbindelse trengte jeg å få vite blodtypen min, men hun fortalte meg at dette hadde ingen leger lov til å opplyse en pasient om. Da jeg fortalte dette til de andre i reisefølget mitt, viste det seg at alle de andre jeg skulle reise sammen med, hadde fått opplyst blodtypen sin av fastlegen, uten videre spørsmål. Jeg endte derfor opp med å dra til en krigssone uten å vite blodtypen min, noe som kunne blitt fatalt, men som selvfølgelig ikke ble det. Det var bare utrolig arrogant av henne å nekte meg å få vite blodtypen min, og jeg har googlet dette siden, for å finne ut om hun faktisk har rett i at det er ulovlig, men har ikke funnet noe på nett som tyder på dette.

I dag hadde jeg tenkt å ta opp flere ting med henne, siden det var lenge siden jeg hadde hatt tid til å gå til legen (og det er forøvrig veldig lang ventetid for å få time også, men det er jo ikke hennes feil). Jeg har lest på de fleste fastlege-nettsider at det er god folkeskikk å bestille dobbelttime hvis man har flere ting å ta opp med legen, for å unngå at legen havner bak sitt tidsskjema på grunn av deg. Jeg er ikke en person som går ofte til legen, og har aldri bestilt dobbelttime før, men gjorde altså det denne gangen, av hensyn til henne, og ikke meg selv. Jeg endte opp med å ikke bruke hele dobbelttimen, hvorpå hun fortalte meg at det var "litt irriterende" at jeg hadde bestilt dobbelttime når jeg egentlig ikke trengte det. Da hadde hun også i løpet av timen prestert å: 1) bare gå ut av rommet mens jeg snakket, uten å unnskylde eller forklare, 2) fremstille leger på Haukeland Sykehus som kvakksalvere, og 3) bagellisere mine symptomer.

Jeg tror faktisk ikke hun mener å være så kjip, det er det verste. Jeg ser at det er mange som har positive erfaringer med henne, og jeg har også hatt besøk hos henne som har vært helt greie. Jeg kan ikke akkurat si at jeg har "følt meg sett" av denne legen noen gang, men hun har ikke vært ubehagelig hver gang. Jeg tror rett og slett ikke hun er klar over hvordan hun kan virke, for jeg nekter å tro at noen lege ønsker å gi pasientene sine den opplevelsen jeg har når jeg er hos henne.

Jeg er klar over at jeg blir lett identifiserbar for denne legen med min historie, men jeg skal virkelig aldri tilbake igjen dit.

har stor tillit til Anne Lill

Anne Lill har alltid tid til å lytte. Jeg har følt meg godt ivaretatt både når jeg "traff veggen" og når jeg har andre mer fysiske plager. Hun har vært min fastlege i noen år nå.

Kun basert på et besøk

Jeg fikk time hos Eide, da det hastet, men min egen lege ikke var tilgjengelig. Dette var første legebesøk etter en alvorlig rygg hendelse (har prolaps fra før), som endte med sterk medisinering på legevakten for å kunne klare å stå på bena. Hun undersøker meg ikke, men spør hvilke medisiner jeg vil ha. Forslår å skrive ut 100 paralgin forte. Jeg sier at 50 sikkert er nok. Kaller seg selv ryggspesialist - jeg fikk ingen hjelp.

En av de bedre legene jeg har vært hos

Kom over denne siden og ser flere negative anmeldelser som jeg overhodet ikke kjenner meg igjen i. Hun er veldig seriøs og grundig, og har alltid tatt alle mine problemer på høyeste alvor, hver eneste gang jeg har vært hos henne. Opplever henne også som hyggelig og lett å snakke med. Har bare positive ting å si om denne legen.

Svært dårlig lege

Syns Eide har lite sympati og er for det meste negativ i sin tone med meg som pasient. Hver gang jeg er hos henne så bruker hun tiden på ting jeg ikke er der for, skyver bort hovedproblemet som er hele hovedgrunnen med legebesøket og skylder til slutt på meg om at nå har hun brukt alt fra 15-20min på meg og dette kan jeg ikke holde på videre da hun har beregnet mindre tid til hver pasient.

Videre opplever jeg Eide som svak i sitt fagfelt da de gangene jeg har vært hos henne så googler hun det meste og "skyver fra hofta" svar og antagelser, samt så avbryter hun meg flere ganger midt i setninger, noe jeg syns er svært respektløst og tillits svekkende i slike situasjoner. Opplever også at det hun bry seg mest om pengene fra pasienten da hun nevner betalingen flere ganger hvert besøk, selv om det har aldri oppstått noe problem med det.

Personlig anbefaler jeg IKKE legen Eide til noen. Det viktigste for meg som pasient er at legen er omsorgsfull, forståelsesfull, lyttende og er til å stole. Dette opplevde jeg ikke med legen Anne Lill Eide...