Sveinung Eide

Autorisasjon (2003)

Sveinung Eide er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Sveinung Eide

Feil yrke?

Legen så knapt på meg, virket helt uinteressert og fremstod arrogant. Det var ingen empati å spore, jeg måtte gjenta meg selv til det uendelige og da jeg gikk ut døren kom han med en kommentar som bare understreket hvor lite han hadde hørt etter underveis. Jeg tenkte først at han kanskje bare hadde en dårlig dag, men etter å ha lest kommentarene her inne, særlig de som er skrevet etter at han begynte på Ullevål Hageby Legesenter, så skjønner jeg at dette er en mann som (gir sterkt inntrykk av å) mistrives i jobben. Trist, når det ikke bare går utover han, men alle han møter i løpet av sin arbeidsdag.
Aldri igjen!

Veldig fornøyd, og med legesenteret.

Fulgte Sveinung fra tidligere, og har vært fornøyd så langt. Han bruker god tid på å teste litt utenfor hans "antagelser" for å forsikre seg godt (har funket godt da vi fant noe "Uventet").
Han er god til å bruke ekstern hjelp hvis han selv er litt usikker, men er

Ang UHLS: Det var en del surr i starten, men det har gitt seg nå. Ringer man utenfor lunchtiden så har du lite ventetid på telefonen.

Uinteressert (kun vært der én gang)

Dr. S og Klovner i Kamp eller ei, i overkant uinteressert da jeg kommer som ny pasient. Ser meg knapt i øynene, og er på ingen måte interessert i meg som menneske. Mulig han hadde en dårlig dag; har kun vært der én gang.
Knapt nok mulig å få et bittelite smil ut av han. Synd!
Bytter med dette fastlege!

burde vært byråkrat

Denne legen fikk jeg ikke et godt inntrykk av. Da jeg hadde behov for medisinsk hjelp var han mer opptatt av å lese opp regler og retningslinjer, og jeg fikk ikke den hjelpen jeg etterspurte. Legen var rett og slett en kverulant! Jeg følte meg ikke ivaretatt rent medisinsk, og mener legen hadde gjort seg bedre som byråkrat enn som lege. Byttet lege etter dette. Legen fremstod som lite empatisk.

Hva har skjedd?

Har fulgt legen fra et annet legekontor. Da han var ny der var han alt jeg ser andre beskrive; lyttende, interessert og faglig kompetent. Har ikke behov for legehjelp så ofte, det kan gå år mellom hver gang. Når barna og jeg kom til han på nytt legekontor, ble vi møtt av en tverr og arrogant lege, som mest av alt virket veldig lei jobben sin. Unnskyldte ham først med at han måtte ha en dårlig dag, men erfaringene er de samme over tid. Samtidig erfarer vi det svært vanskelig å få bestilt time med det nye systemet deres, som er basert på en sms tjeneste hvor det ikke er enkelt å påvirke slik at man får en time som faktisk passer inn i hverdagskabalen. Han hadde ingen forståelse for at systemet er tungrodd fra pasientens ståsted, ei heller behovet for å kunne påvirke når man får time. Nå bytter vi fastlege!