Sveinung Eide

Autorisasjon (2003)

Sveinung Eide er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Sveinung Eide

Arrogant

Svært dårlig inntrykk Jeg opplevde han som arrogant, lite interessert og ikke god på kommunikasjon. Hørt om samvalg? Ikke en lege jeg ønsker å gå til.

God til å lytte, men kald.

Jeg har vært hos Sveinung i noen år men vurderer å skifte nå.
Sveinung er en ok lege, så lenge du ikke trenger å kommunisere for mye. Han er tydelig avmålt og liker ikke småprat. Han lytter og ser ut som han forstår, og det er fint. Når du pensler inn på følelsesmessige områder, blir han taus og uinteressert. Etter noen minutter med Sveinung tusler du ut med en resept og kjenner på at du er glemt straks du putter kortet i betalingsautomaten.

Lavmelt og profesjonell

Lytter, er saklig og profesjonell. Hvis du er på utkikk etter en lege som ikke bare skriver ut resepter, men genuint og på ærlig vis vil hjelpe deg er Eide riktig lege å gå til. Han fremstår som rolig og tålmodig. Anbefales. I perider hvor han har hatt vikarer har jeg også alltid fått en god behandling. Jeg har gått il Eide i litt over 5 år. Desverre byttet han klinikk det er tilnærmet umulig å finne parkering i nærheten av Rosenkrantz gate. Stort trekk da dette har mye å si for min del i sykdomsperioder. Dettte er også årsak til at jeg nå desverre ser meg nødt til å bytte fastlege.

Saklig

Rasjonell, høflig og lavmælt type som lytter og stiller nok spørsmål. Han må ikke overbevises om at du er syk om du har noe. Gav meg ikke sykemelding når jeg ba om det men hadde forståelse for situasjonen min og jeg følte løsningen han la frem var fornuftig. Henviser videre uten kverulering og gjerne bredt til flere typer spesialister med en gang. Noen som ikke tåler å høre at de må ta seg sammen vil nok ikke like denne legen for jeg har en følelse av at han vil være ærlig og saklig.
Jeg kan forstå at noen ikke liker Sveinung. Dialogen kan låse seg men har alltid opplevd at etter noen spørsmål så løsner det siden han er service-innstilt.

Rasjonell og rolig

Skjønner ikke helt hvorfor han har fått så miksa tilbakemeldinger her, men han fremstår for meg som veldig ærlig og det er kanskje vanskelig for noen å svelge? Jeg opplever Sveinung som en dyktig lege som er rolig og forståelsesfull. Han lytter til det jeg har å si, tror på meg og fikser ting kjapt. Får meg til å tenke rasjonelt når jeg er irrasjonell. Det er lett å få time og jeg har så langt ikke opplevd forsinkelser.