Frode Elsness

Autorisasjon (2000)

Fastlegene Colosseum Telefonnummer23 68 17 5023 68 17 ...
Sørkedalsveien 10 D 0369 Oslo
Frode Elsness er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Frode Elsness

Meget flink, lyttende og hyggelig

Min erfaring er at Frode Elsness er meget dyktig, lyttende og vennlig. Jeg trives bra med ham som fastlege og håper jeg kan fortsette med samme lege fremmover. Anbefales.

En helt likegyldig lege

Har hatt denne legen i noen år nå og han er perfekt dersom du ønsker sykemeldinger eller resepter i hytt og pine. Er du imidlertidig ordentlig syk, gjør ikke han deg friskere. Han er ikke interessert i å finne ut av årsaken og er sterkt preget av dårlig tid. En gang var jeg der i 10 minutter og kom ut med en sykemelding og 6 resepter uten særlig forklaring.

Fantastisk lege

Lytter, tar seg tid. Rett og slett den beste legen jeg har hatt.

Han tar meg seriøst, og er fokusert på meg.

Jeg har hatt mange mange leger. Nå har jeg Elsness selv om det er på helt andre siden av byen, og det er fordi jeg har aldri fått bedre behandling av en fastlege.

Han hører, og gir aldri intrykk av å ha dårlig tid og han følger ikke med på andre ting. Han spør alltid om det er noe mer, og om det er noe mer så kommer ikke et sukk, han behandler alt like seriøst. Han behøver på ingen måte å være enig i alt du mener, og han kan mene ting er mye mindre alvorlig enn du kanskje ville mene, men han gir seg god tid til å høre hva du har å si, og tar det med til vurdering. Han tar seg god tid til å forklare og vise.

Det er ikke uvanlig at han har åpnet historikken din og tatt en titt på den før timen, så han allerede vet litt om deg. Han kan også stille en del spørsmål, som virker som om de er fordi han ønsker å kjenne deg bedre, hvordan du fungerer.

Jeg gruer meg ikke til å gå til Elsness, selv om det selvfølgelig aldri blir min favoritting å gjøre.

Det er ikke uvanlig å måtte vente en stund når man møter til time, men jeg skjønner hvorfor.

Jeg har ingen planer om å bytte lege.

Medmenneskelig, avslappet og lett å snakke med

Har kun hatt to fastleger i mitt liv, når jeg måtte se meg om etter en i Oslo "shoppet" jeg rundt og tok en time her og en time der i et års tid før jeg bestemte meg for Frode. Uansett hvor mye denne mannen måtte ha på programmet, merker man det ikke. Jeg opplever at han er tilstede i samtalen og skriver sjelden mens vi snakker. Han er ikke belærende når han vet at man kanskje handler mot beste viten og vilje med overlegg, f.eks røyking. Klinikk for alle har også masse gode tilbud knyttet til seg, så trenger man kiropraktor, fysio, balanseterapeut (!), ØNH spes., massasje og mer så det er kort vei hvis man trenger mer oppfølging og man får time fort.