Anders Faaberg

Tlf: 23 10 40 20 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Anders Faaberg er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Anders Faaberg

Trygg og kunslapsrik

Aldri hatt noe å si på faaberrg og han vet å ta riktige valg godt i forholdet til flertallet av andre leger

Flink og effektiv lege

Et særdeles hyggelig og effektivt legebesøk. Hverken mer eller mindre, noe som passer bra inn i en travle hverdag.

Veldig fornøyd

Veldig førnøyd med Anders som har vært min fastlege i nesten 10 år nå. Anders er effektiv og prater ikke rundt grøten.Heller ikke vanskelig å ha med å gjøre hvis du trenger en resept eller 3. Jentene på forværelset er også hyggelig og yter bra service.

Arrogant fastlege

For meg fremstår Anders som arrogant, stresset, ignorant og bryr seg lite om meg som pasient. Har gått til han i noen år nå, og han får det alltid til å føles som at det er jeg som er dum, fordi jeg fortsatt sliter med samme lidelse i over ett år, at jeg overreagerer og er hypokonder.

Opplever ikke å bli trodd av han, at han tar meg og mine symptomer seriøst eller at han lytter til meg, og det synes jeg er veldig vondt for meg som pasient. Opplever null omsorg eller empati, det føles ut som han vil ha deg ut av kontoret så fort som overhodet mulig.

Anbefaler ingen å velge han som fastlege, jeg har i allefall byttet!

Krittikverdiglege

Jeg har vært hos Anders Faaberg ved 3 anledninger, alle sammen da min fastlege på samme legekontor har enten vært opptatt eller bortreist.

Førsteinntrykket av ham var bra, smilende og imøtekommende. Det tok dessverre kort tid før man avdekket at dette er en lege som dessverre ikke passer inn som fastlege. Han er stressende, ønsker ikke å lytte og virker generelt lite kompetent og oppdatert i hans yrke.

Hans dårlige kunnskaper viser seg stadig da han må lete opp svar i Google (!!).

Anders er rett og slett en dårlig lege og dessverre en skam for Lille Grensen Legesenter som generelt er kjent for god service, kompetanse og hyggelige sekretærer.

Aldri mer !

Jeg har hatt Faaberg som lege i flere år nå. Går så å si aldri til legen, men hver gang jeg har vært hos han, har det vært en dårlig opplevelse.

1. Han har veldig dårlig tid, virker stresset og virker heller ikke som han bryr seg så mye.

2. Jeg har hatt store ryggproblemer og når jeg kom til han, virket han ikke interessert. Han satt kun på pc'en sin og så ikke på ryggen min en gang. Ble nesten kastet ut etter kun 2 minutter og måtte betale nesten 300 kr.

4. Han er sur og uhøffelig.

5. Han er rett og slett en dårlig lege som jeg aldri skal gå til igjen!!

Arrogant

Legesenteret har gebyrer for nesten alt, noe som raskt gjør at en time hos fastlegen kan bli alt fra 50-100% dyrere. De tar gebyr for timebestilling, enda dette er et nettsystem, de tar gebyr for å sende oppgave til faktureringfirma som så legger på sitt eget gebyr, når legesenteret tar gebyr i utgangspunktet kunne de like godt ha sendt faktura direkte til pasient og ikke med overlegg skape ekstra kostnader.

Legen Faaberg evnet ikke å ta kritikk om legesenterets rutiner.
Deler av problematikken jeg kom med ble bagatellisert, mens andre deler ble tatt på alvor. Løsningene han kom med fungerer, men mye av ansvaret ble lagt over på meg som pasient i en situasjon hvor det var nødvendig at ting gikk raskt, noe det ikke gjorde.

Meget fornøyd!

Jeg er meget fornøyd med Anders Faaberg, som har vært min fastlege i flere år. Han er effektiv og løsningsorientert, og er hyggelig og imøtekommende!

Hyggelig som få

Faaberg har vært min fastlege i noen år nå, og jeg blir alltid tatt godt imot av ham. Han nøler ikke med å komme med forslag eller henvisninger. Stopper det opp, er det pga meg.
Har ikke spurt ham om sykemeldinger men ser at han kanskje kan virke stresset og nedlatende for noen. Dog; til alle dere som klager på stresset lege; vis meg den legen som ikke er stresset, eller med dårlig tid. Hos min fastlege før Faaberg var det virkelig slik at man var en vare på et samlebånd.

Og at sykepleierne gjør en feil har ingenting med legen å gjøre. Det er bare sutring. For øvrig har sykepleierne alltid vært flinke når jeg har tatt mine blodprøver, om enn noe distansert kanskje.

kjapp på avtrykkeren

imøtekommende men har ofte dårlig tid, glemmer å følge opp. ute av syn, ute av sinn? virker stresset og til tider direkte uengasjert.

Dyktig og grei

Anders Faaberg er dyktig, grei og løsningsorientert. Jeg kjenner meg ikke igjen i de negative karakteristikkene som presenteres her.

Glad jeg ikke lenger har ham som lege

Virker litt uinteressert i yrket sitt. Kontaktet ikke spesialister på området, og leste seg heller ikke opp på området da en prøve avdekket at jeg hadde en smitte som var meget uvanlig og som var alvorlig i min situasjon. Jeg visste mye mer enn ham da jeg kom til timen etter å ha fått prøveresultatet av ham på telefonsvareren min.
Legekontoret har ved to anledninger klart å feilmerke blodprøver som skulle sendes til analyse, prøvene har derfor blitt destruert på analysestedet. Dette er muligens ikke Anders skyld, men de på laben han er tilknyttet.
Anders tar betalt for absolutt hver minste ting han kan ta seg betalt for, i et tilfele også for svangerskapsrelatert prøvetaking som jeg trodde egentlig skulle være gratis.
Anders prater mye selv, han kunne vært mye flinkere til å spørre/lytte, da hadde han sansynligvis brukt mindre tid på konsltasjonene sine. Jeg opplevde ved en kontroll at han fortalte alle mulige selvfølgeligheter de fleste vet fra før, men at det ikke ble tid til spørsmål fra meg.
Legekontoret sendte ingen info til meg da min tidligere fastlege sluttet. Je ble overført til Anders uten å få noen informasjon om det. Måten jeg fikk vite det på var at jeg ringte for å betille en time og oppgav navnet til det jeg trodde var fastlegen min, da fikk jeg til svar at det ikke var noen ved det navnet som jobbet der, etter en liten stund klarte hun å finne ut at han hadde sluttet for flere år side og at jeg var overflyttet til Anders Faaberg. Jeg synes det er underlig at man ikke får informasjon om sånt fra legekontoret. Føles ikke bra at Anders har tjent penger på å ha meg på listen sin i mange år uten at jeg engang har visst om det.

En dårlig lege

Anders er ok som lege hvis man har enkle problemer som f.eks. allergi eller influensa og trenger medisiner, men med en gang det gjelder noe mer komplisert og som går på f.eks.depresjon/psyke oppleves det som at han ikke tar deg alvorlig og synes du overdriver. Virker også alltid som at han har dårlig tid og egentlig ønsker å kaste deg ut av kontoret sitt så fort som mulig. Veldig restriktiv på sykemelding og nærmest skyr å bli spurt om det, selv når man har reelle plager som under f.eks. graviditet og har behov for å bli tatt på alvor. Anbefales IKKE!

Veldig fornøyd med fastlegen

Imøtekommende, lyttende og respektfull. En dyktig lege som det er lett å kommunisere med. Jeg har ingenting negativt å tilføre.

Grei lege

Jeg synes Anders Faaberg er veldig ålreit hvis jeg selv vet hva som er problemet og hva jeg trenger for å fikse det. Om jeg for eksempel trenger henvisning til hudspesialist får jeg det når jeg spør.
Det jeg derimot ikke synes han er så flink til er å finne ut hva som feiler meg hvis jeg ikke har en formening om hva det kan være selv.

Veldig god lege

Kjenner ikke igjen de negative beskrivelsene her. Anders har alltid vært meget hyggelig, høflig, proff og hjelpsom med meg, noe jeg setter pris på som utlending (spesielt når det gjelder bruk av teknisk språk osv.). Bagatiliserer ikke; bare gjør meg trygg ved å si klart hva som er verdt å bekymre meg over eller ikke. Anbefales.

Ikke å anbefale

Jeg har gått til Anders Faaberg i ca 3 år nå, og det er på høy tid å finne seg en ny fastlege. Faaberg virker veldig stresset i møtet med pasient og har dårlig tid, han lytter ikke til det du sier og han avslår mye som "overvurderte" problemer/symptomer. For pasienter som kanskje ikke har "enkle" sykdommer, men som må utredes for ymse symptomer så er nok ikke Anders Faaberg den rette legen.

Anbefales kun for friske.

Den siste personen jeg kunne tenke meg å snakke med hvis jeg skulle trenge noe annet enn en enkel resept eller sykemelding. Dette må man krangle seg til i tillegg. Gruet meg for å møte opp og møte de sure damene bak skranken og en lege som helst skulle sett at du holdt deg hjemme. Skulle byttet fastlege for lenge siden.

Styr unna!

Jeg ble ikke tatt på alvor, Anders Faaberg er arrogant og nedlatende og jeg skjønner ikke hvordan han har fått lov til å bli lege.

Værste legen jeg har hatt

Anders Faaberg er så arrogant og nedlatende at jeg skjønner ikke hvordan han har fått lov til å bli lege. Jeg hadde han som fastlege i bare noen mnd, men måtte innom flere ganger fordi jeg var mye syk den perioden. Uansett hva det var klarte han alltid å få det til å høres ut som jeg overdrev. Når jeg spurte om han har hatt det samme selv siden han tydeligvis hadde alle svarene, begynte han bare å ramse opp hva slags kompetanse han har og hvor han har jobbet før (noe jeg ikke kunne brydd meg mindre om). Hvis du vil ha en fastlege som er oppriktig interessert i å hjelpe deg bør du ikke gå til Anders Faaberg.
Jeg har ingenting godt å si om sykepleierne på Lillegrensen heller. En gang jeg skulle ta noen blodprøver måtte 3 sykepleiere prøve (uten hell) før nr 4 klarte å stikke seg selv i fingeren! Nr 4 klarte det til slutt men jeg måtte selv stoppe henne når hun hadde tenkt å bruke nåla hun uheldigvis hadde stukket seg selv med på meg. Men man kan vel ikke regne med at sykepleierne er mer profesjonelle enn legen...
Jeg har hvertfall byttet fastlege og er superfornøyd med bogerud legesenter. Hyggelige leger og sykepleiere som kan faget sitt PLUSS at de vet hvordan man kommuniserer med pasienter.