Anders Faaberg

Autorisasjon (2006)

0 av 2000

Anders Faaberg er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Anders Faaberg

Litt samlebånd og en del ventetid

Jeg har hatt Faaberg som lege i flere år nå, og inntrykket når jeg har måtte ta turen dit er ganske delt. Fellesnevneren er at han alltid møter deg med et smil, og lar deg snakke først.

Så kan det gå en av to veier. Enten er han stresset, og prøver å finne korteste vei til å få deg ut av kontoret på mest effektive måte, og i disse tilfellene prøver han også å unngå ekstraarbeid, som f.eks oppfølging eller videre undersøkelser. Blir ikke hørt i disse tilfellene, og kan omtrent like gjerne gå igjen og håpe neste gang er bedre.

Alternativet når han ikke føles stresset, er at han sender ting videre, hjelper deg til å finne hjelp andre steder, er villig til å ta prøver for å avdekke mangler/problemer, og virker som om han virkelig prøver å finne en god vei videre.

I begge tilfellene oppleves han som ganske vel informert, selv om han, som andre leger, nok kanskje mangler litt kunnskap innenfor mine spesifikke problem-områder.

Dyktig men kanskje overarbeidet

Har gått til Faaberg i noen år noe, og har både veldig gode erfaringer og dårlige. Det virker rett og slett som det kommer an på dagsformen, noen ganger lytter han veldig og prøver å henvise videre og finne en løsning. Andre ganger får han deg til å virke dum og hypokonder, som har ført til at jeg til tider har gått i mange måneder uten å tørre å bestille time hos han, fordi jeg har vært redd for at han ikke skulle ta meg seriøst.

Har noen ganger fristet å spørre om han egentlig har det bra, da det virker som de negative erfaringen kun kommer fordi han er sliten og lei. For når han er i et bedre humør, merker man at han er veldig dyktig.

God oppfølging og effektiv

Legen har mange pasienter, men når man er inne hos legen følges man godt opp. Henviser, har samtaler og utfører tester. Tar kontakt pr telefon uansett utfall av test så snart resultat er klart. Opplever at jeg blir tatt på alvor. Effektiviteten og ærligheten kan nok slik jeg også oppfattet det i starten oppleves som at han ikke har omsorg. Men etter flere år som hans pasient er jeg svært fornøyd med omsorg, oppfølging og at legetilbudet er tilgjengelig ved behov.

møtekommende

Dr Faaberg er den første fastlegen jeg har hatt som tok meg på alvor, hørte på mine problemer og satt seg raskt inn i min situasjon. Jeg føler meg hørt og sett, samtidig som at han er raus med lege-praten, det er noe jeg trenger som har mye problemer med kroppen. De gangene jeg har små bekymringer blir jeg rolig av å prate med han, de gangene jeg opplever noe meget dårlig forstår han raskt at det er noe og vi fikser opp i det.

denne legen kan jeg fortelle alt til og han lar meg ta aktiv del i egen behandling.

Flink, trygg og hyggelig

Dr. Faaberg har vært min fastlege siden han begynte hos Lille Grensen legesenter og jeg er veldig fornøyd. Kjenner meg ikke igjen i kommentarene om at han er stressa og arrogant, og ser på det som et kvalitetsstempel at han for eksempel ikke tilbyr sykemelding på ren automatikk. De få helseplagene jeg har hatt har blitt fulgt grundig opp, og han interesserer seg for pasientene og faget. Vil absolutt anbefale Dr. Faaberg!