Andreas Fismen

Autorisasjon (1997)

Din Lege AS Telefonnummer22 55 06 8822 55 06 ...
Frederik Stangsgt. 11-13 0264 Oslo
Andreas Fismen er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Andreas Fismen

Useriøs

Jeg skiftet lege til dr Fismen i april, grunnet sammenbrudd av kommunikasjon med min tidligere lege på samme kontor, som ellers har vært ganske ålreit.

Dr Fismen ønsket tilsynelatende å kurere min ME ved å ‘forårsake en endring i samtale’. Det var så langt jeg skjønte oplegget hans etter forsøk på å skjønne presist hva det var han ville, etter en halvtimes telefon.

Dr Fismen har en tro på at alle sykdommer kan kureres eller kraftig bedres. Dette er farlig som pasient hvis du har en sykdom du må lære å leve med. Ikke velg han hvis du er kronisk syk..

Trygg, faglig dyktig, tar pasienten på alvor

Har hatt Fismen som fastlege siden tidlig på 2000-tallet. Han er både min lege og mine barns fastlege.
Opplever alltid å bli tatt på alvor, og han er alltid ærlig når han mener at hans ekspertise ikke holder. Da spør han kolleger eller henviser til spesialist.
Tar heller en blodprøve for mye for å eliminere mistanke om sykdom.

Tryg og hyggelig

Ledige timer, responderer på mail i løpet av 1-2 timer, dyktig faglig! Løser problemer, lytter, gir gode råd

Av den gamle legetypen

Ikke direkte nøye denne legen da jeg fikk en diagnose som tilhørte en annen pasient. Heldigvis så fikk jeg riktig diagnose av min fastlege etter et par uker hvor jeg da også sa i fra om hva jeg hadde blitt fortalt av denne legen.

Jeg føler nok han tilhører den gamle type lege hvor du som pasient blir patronisert fordi du ikke er lege selv og er kronisk syk som ofte må til legen.

Sikkert koselig mann privat og leger kan vel alle ta feil i blant når de har så altfor mange pasienter.

For mange pasienter, for liten tid.

Drømmepasienten til Dr Fismen er en mann i 50-årene som sjelden går til legen, har god tid, er grunnleggende ubekymret og liker fluefiske. For oss andre kan det være utfordrende å forholde seg til ham. Kronisk forsinket (45 min ikke uvanlig, bestill første time eller rett etter lunsj), svarer ikke ut e-poster han selv ber pasienter om å sende, og tar ganske lett på en del ting. Bør suppleres med Volvatmedlemskap for grundig oppfølging.