Bjørn Olav Flaaten

Autorisasjon (1985)

Bjørn Olav Flaaten er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Bjørn Olav Flaaten

Fastlege over flere år

I de siste par årene har det vært vanskelig å få time hos denne fastlegen, det er noe de kunne ha forbedret (hatt færre pasienter?) og jeg har stort sett blitt henvist til turnus eller andre som har vært av blandede opplevelser.

Når jeg har fått time med Flaaten, så har jeg følt meg ivaretatt. Lytter til hva det er man plages av eller lurer på og en gang i en prekær situasjon så han alvoret der sikkert mange andre kunne ha latt være å se hvor ille det var. Jeg har også følt at behandlingen har vært riktig og at han har gjort gode vurderinger.

Det er mulig det finnes en drømmelege der ute som man føler gjør alt rett og er god på å følge opp osv. men i realiteten har fastlegene mange pasienter og jeg kan skjønne om de må lese journalen for hver gang man kommer inn, slik det er. Men hvordan systemet er, det er en annen sak.

Uforberedt og glemsk

Har hatt Flaaten som lege snart et år og vært der flere ganger med samme problem. Han husker aldri hvorfor jeg er der, selv om det er han som har satt opp oppfølgingstimer. Dermed må jeg hver gang forklare problemet på nytt og jeg må fortelle ham hva han sa forrige gang. Har også hatt to timer (som han ba meg komme til) som var helt bortkastet. Fikk mye bedre oppfølging og hjelp av vikaren hans. Også lang ventetid for å få time.

Anbefales ikke

Jeg har kopiert den vurderingen fra en annen pasient som har felles mening om Bjørn Olav flaaten . Vurdereing :(Legen er ikke interessert i sine pasienter og kjemper ikke for pasientens beste. Tenker mest på sin inntekt enn på å hjelpe sine pasienter. Føler meg utrygg med en slik lege. Jeg kommer til å bytte så fort som mulig til en annen lege som har kunnskap om det han gjør og har respekt mot sine pasienter.
Selv hele personale og øvrige leger på Legene på Sinsen er av samme art. Unngå å være en pasient der.)
Han var min fastlege for ca 4år.Jeg er veldig glad at bytett han 3år siden

Lojal, kunnskapsrik

Flaaten har vært min fastlege i 25 år, og jeg har svært godt fornøyd. Han kan det meste, og henviser hvis han er i rvil. En lege av den gamle skolen, hyggelig, kunnskapsrik og lojal mot pasienten.

Særdeles bra lege pga kunnskaper og handling

Vært min fastlege siden august 2005
ALLTID! vært ved full tilfredshet etter hvert besøk hos Dr Flaaten om at min helsesituasjon blir optimalt ivaretatt.
En av Norges beste leger! Den beste?