Katongola Hamba

Tlf: 23 34 41 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Katongola Hamba er en av 528 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Katongola Hamba

Beste fastlege!

Skulle gjerne anbefalt min fastlege, men han har svært sjeldent ledige plasser. Jeg er veldig fornøyd. Hatt han som fastlege helt siden fastlegeordningen ble innført. Alltid ventetid og forsinkelser men det er fordi han tar seg god tid til å se pasientene sine.

Utrolig dyktig og flink

Jeg har hatt Dr. Hamba i mange år og har nylig flyttet til Bergen og det gjør vondt å bytte lege, men det blir vanskelig å komme til Dr. Hamba hvis det skulle være noe.
Det har vist seg at jeg kommer aldri til å finne en lege som er like dyktig og flink som Dr. Hamba.

Dyktig og blid

Kvikk, blid, og ekstremt dyktig fastlege. Er godt faglig oppdatert, alltid i godt humør og tar seg god tid til å lytte til meg som pasient.

Dyktig lege

Hamba har vært min fastlege i ca 20 - 22 år. Jeg har hatt noen utfordringer med min helse gjennom disse årene. Har alltid følt meg trygg og ivaretatt av Hamba. Han er blid, snill, lyttende og oppriktig opptatt av hvordan jeg har det. Han er rask til å reagere når noe ikke stemmer og gir seg ikke før det foreligger et svar.
Hamba er fastlegen til mine barn. De har alltid følt seg trygge når de skal til Hamba. Han er flink med både barn og ungdom.

Super lege, men ikke legesekretærne

Hamba er kjempeflink, men legesenteret er ikke særlig oppdatert når det gjelder IKT. Man må feks fortsatt ringe for å få resepter på faste medisiner, mens ved de fleste andre legesentre kan man bruke sms eller "helserespons- app). De har ikke time på dagen, noe som gjør at man enkelte ganger må vente tre uker på time.

Legesekretærene har jeg opplevd å være lite behjelpelige, noen ganger litt frekke og nedlatende og man ringer å spør om noe. Får følelsen av at man plager og irriterer dem med å ta kontakt. Pga. manglende moderne løsninger ift reseptbestilliner og andre ting, er det svært ofte så lenge som 30 min ventetid i telefonen, noe som ofte medfører at man blir "kastet ut" av linja, og må ringe opp på nytt. Legen min har feks. skrevet attester ol. som aldri kommer i postkassa mi, for de blir liggende i hylla uten at sekretærene sender dem ut. Dessverre ødelegger alt dette mye av opplevelsen av legesenteret. Hadde det ikke vært for at fastlegen er super, så hadde jeg byttet legesenter for lengst, på grunn av legesekretærene.

Kunnskapsrik og flink!

Dr. Hamba har nok halve Haugenstua og omegn som sine pasienter. Om du møter en person, så er sannsynligheten stor for at Hamba er deres fastlege. Og han er litt av en lege! Flink som få og med vanvittig god hukommelse. Han kan finne på å dra frem ting dere snakket om sist du var innom for mange måneder siden, noe som viser at han virkelig bryr seg om pasientene sine. Han er kunnskapsrik som få og er utrolig dyktig på det han gjør.
Eneste lille negative er ventetiden. Skal du til Hamba må du være forberedt på å vente en stund. Dette kommer av at han tar seg god tid til å snakke med pasientene sine og vise at han bryr seg. Så du må vente, men du vet at Hamba tar seg godt av deg. Alt i alt er jeg utrolig fornøyd. Har hatt Hamba som min fastlege i hele mitt liv og gjett om jeg er glad for det!

God behandling

Har vært vår fastlege for hele familien de siste 15 årene og vi er kjempe fornøyde. Vi kunne ikke tenke oss en annen lege. Er faglig dyktig og følger opp godt. Kan være litt ventetid men det er verdt det, bedre å vente å få god hjelp!

Høflig, smilende . . .

Ja, smilende, pratsom, men utrolig glemsk! Lover å gjøre ting, som aldri skjer. Og kontordamene er til lite hjelp og.

Distré til tider

han er alltid forsinket og det er ikke alltid det passer. Han er distré og ofte må jeg be om prøver etc selv.

Super lege

flink og hyggelig lege, som, naturlig nok har mange pasienter og lang ventetid, det siste er noe som kan være positivt, da bruker god tid. normal ventetid ca 2 timer etter fått time..
Noe annet er sekretærene! Trives nok dårlig i jobben sin, føler man er til bryderi. Ikke imøtekommende, tvert i mot: De kan være meget "ufine" , sure og som regel i dårlig humør. Flere pasienter har nevnt de føler seg "latterliggjort" av disse, som nok bare ser frem til å komme seg hjem for dagen. Akuttnr til legesentret har jeg aldri opplevd blitt besvart. 45 min ventetid i tlf er normalt, om de ikke legger på da. All ros til dr. Hamba. Men legesekretærene bør skiftes ut, synd for en så flink og hyggelig lege som dr hamba

Veldig bra lege, både som fagperson og menneske.

Vi som har deg som lege kan ikke være mer heldig med å ha deg som vår fastlege. Han er flink til å lytte, så det kan ta litt tid å komme inn, men den halvtimen ekstra er det verdt. Dr.Hamba er han flink til pushe videre på de andre spesialistene som han sender deg til hvis du ikke får svar eller hører fra de. Slik at du føler deg ivaretatt. Han er hjelpsom, faglig dyktig og har en god porsjon godt humør, slik at du kommer ut med et smil om munnen. Jeg føler at jeg har god dialog og kommunikasjon med legen slik at jeg kan spørre når som helst og få et godt svar. Legekontoret der Hamba jobber må derimot få seg online system slik at legetimer og den slags blir anno 2014 og ikke før 2.v.k. Det tar for lang tid å komme gjennom på telefonen på Haugenstua legesenter. Helsesekretærene klarer ikke å ta unna i høysesong. De bør kunne operere med mail og elektronisk bestilling online. Dr.Hamba ligger foran de andre der som gjør seg tilgjengelig.

Flink lege

Veldig fornøyd med Hamba. Jeg og familien min har hatt han som fastlege siden fastlege ordning ble innført selv om vi har flyttet til en annen kommune.

Dette er legen sin det

Alltid forsinket, men har gått til han i 14 år.
Tar seg tid og lytter. Og er alltid i godt humør med en vits på lager.

Veldig bra lege.

Beste legen jeg har hatt. Litt lang ventetid,men det er det eneste minuset.

Super lege

Han er den beste legen jeg har hatt. Vet om flere som har han inkludert min egen familie og vi er alle like fornøyde.

Beste fastlegen i oslo

Hamba er den beste legen som jeg har hatt.
Kunskapsrik,flink,hyggelig,

Min fastlege gjennom mange år.

Katongola Hamba har vært min, min manns og min mors fastlege i mange år. Han er nøye, flink til å lytte og han har vært en kjempe støtte det siste året. Har virkelig satt stor pris på han.

En kjempegod fastlege!

Tar seg alltid god tid, lytter og tar deg på alvor. Empatisk og i god humør. Sitter aldri med ryggen til deg ved pcskjermen. Meget faglig dyktig og lang erfaring.

Føler meg alltid ivaretatt

Jeg kan ikke få skrytt nok av min fastlege! Dyktig, troverdig og hyggelig. Jeg føler at han alltid tar meg på alvor og behandler meg med respekt. Det gjør han imidlertid tydeligvis med alle pasientene sine, derfor er han alltid forsinket. Ta med lesestoff!

K.Hamba

Flott og hyggelig lege ,som dessverre er alltid forsinket.