Katongola Hamba

Garver Ytterborgsv. 98D 0977 Oslo
Katongola Hamba er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Katongola Hamba

Beste fastlege!

Skulle gjerne anbefalt min fastlege, men han har svært sjeldent ledige plasser. Jeg er veldig fornøyd. Hatt han som fastlege helt siden fastlegeordningen ble innført. Alltid ventetid og forsinkelser men det er fordi han tar seg god tid til å se pasientene sine.

Utrolig dyktig og flink

Jeg har hatt Dr. Hamba i mange år og har nylig flyttet til Bergen og det gjør vondt å bytte lege, men det blir vanskelig å komme til Dr. Hamba hvis det skulle være noe.
Det har vist seg at jeg kommer aldri til å finne en lege som er like dyktig og flink som Dr. Hamba.

Dyktig og blid

Kvikk, blid, og ekstremt dyktig fastlege. Er godt faglig oppdatert, alltid i godt humør og tar seg god tid til å lytte til meg som pasient.

Dyktig lege

Hamba har vært min fastlege i ca 20 - 22 år. Jeg har hatt noen utfordringer med min helse gjennom disse årene. Har alltid følt meg trygg og ivaretatt av Hamba. Han er blid, snill, lyttende og oppriktig opptatt av hvordan jeg har det. Han er rask til å reagere når noe ikke stemmer og gir seg ikke før det foreligger et svar.
Hamba er fastlegen til mine barn. De har alltid følt seg trygge når de skal til Hamba. Han er flink med både barn og ungdom.

Super lege, men ikke legesekretærne

Hamba er kjempeflink, men legesenteret er ikke særlig oppdatert når det gjelder IKT. Man må feks fortsatt ringe for å få resepter på faste medisiner, mens ved de fleste andre legesentre kan man bruke sms eller "helserespons- app). De har ikke time på dagen, noe som gjør at man enkelte ganger må vente tre uker på time.

Legesekretærene har jeg opplevd å være lite behjelpelige, noen ganger litt frekke og nedlatende og man ringer å spør om noe. Får følelsen av at man plager og irriterer dem med å ta kontakt. Pga. manglende moderne løsninger ift reseptbestilliner og andre ting, er det svært ofte så lenge som 30 min ventetid i telefonen, noe som ofte medfører at man blir "kastet ut" av linja, og må ringe opp på nytt. Legen min har feks. skrevet attester ol. som aldri kommer i postkassa mi, for de blir liggende i hylla uten at sekretærene sender dem ut. Dessverre ødelegger alt dette mye av opplevelsen av legesenteret. Hadde det ikke vært for at fastlegen er super, så hadde jeg byttet legesenter for lengst, på grunn av legesekretærene.