Siv Selvik Hamre

Fyrstikktorget Legekontor

1993

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Fyrstikktorget Legekontor
Karoline Kristiansens vei 3 0661 Oslo
Tlf: 23 24 43 30 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Siv Selvik Hamre er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Siv Selvik Hamre

En lege som ikke forstår deg og er mer opptatt av NAV

Dr Hamre har jeg hatt som lege nå de siste 3,5 årene.
Har opplevd henne som lite imøtekommende og forståelsesfull.
Hun møter sjelden/aldri blikket mitt.
Virker som hun ikke ønsker syke pasienter fordi hun nevner sitt forhold til NAV hele tiden. Og at hun ikke ønsker å skrive sykemeldinger oppfordret meg 1 gang til å ta egenmelding.

Valget er lett- jeg bytter fastlege!

Kun dårlige erfaringer med Dr. hamre

Jeg har ingen gode erfaringer med Dr. Hamre. Hun tok betalt for to lege timer da jeg måtte komme tilbake for å gjøre nye tester fordi hun ikke hadde gjort det riktig første gang. Hun ga meg medisiner før blodprøver var klare og det viste seg at jeg ikke trengte dem. Medisinene er heller ikke anbefalt kvinner som prøver å bli gravid, noe hun visste jeg prøver på. Videre er hun lite forståelsesfull vedrørende min psykisk helse som gir fysiske plager. Det virker som om hun ikke takler en slik kombinasjon og vil helst putte et plaster på et sår. Alternativ behandling i form av psykolog, psykomotorisk fysioterapi er ikke i hennes vokabular. Hennes forpliktelser ovenfor NAV derimot er noe hun flittig nevner til meg som pasient. Jeg sitter igjen med en følelse av å være en snylter etter to ukers sykemelding. Hun stresser meg og viker uinteressert i å forme et forhold til meg. Derfor slutter det her.

Legesekretærene er derimot veldig imøtekommende!!

Flink og tydelig lege.

Siv Hamre er av meg karakterisert som en dyktig og trygg lege. Hun har gode fagkunnskaper og tar meg som pasient på alvor, men gir også tydelige råd.

En god og grundig lege

Dr. Hamre har vært min fastlege i over 10 år, og jeg er veldig fornøyd, og glad for at jeg har henne.
Jeg har vært hos henne med forskjellig problematikk, og de siste årene med alvorlig sykdom, hvor døden var nær for meg.
Hun sørget for rask innleggelse da det var kritisk, og har fulgt meg gjennom et lengre sykdomsforløp.
Hun er grundig, tar seg tid til å lytte og være lege,og nøler ikke med å henvise videre ved behov.
Av og til kan det bli lang ventetid på venteværelset, som nok skyldes at hun tar seg tid til pasientene, hvilket jo er bra.
Heldige er vi som har henne som fastlege.

Veldig fornøyd med Siv

Jeg er veldig fornøyd med å ha Siv som fastlege, hun stiller diagnose raskt og er svært erfaren. Jeg har hatt henne som fastlage i veldig mange år og kommer ikke til å bytte selv om jeg har lang reisevei.

Very Good Doctor

She listen you very well. Very cooperative and kind personality. Very intelligent and professional doctor. She always give 100 percent response. Highly recommended.

Veldig fornøyd!

Jeg har nå hatt henne som lege i 2 1/2 år og er absolutt fornøyd. Hun tar meg seriøst, hun lytter og sender meg videre til utredning/spesialister når det er behov for det. Hun er også alltid tilgjengelig om det skulle være akutt og ber man om å bli oppringt, så gjør hun det. Det jeg også setter veldig pris på, er at hun alltid spør om det er noe annet jeg har på hjertet. Det er alltid rom for det, om det er noe annet man vil snakke om/spørre om. En lege jeg anbefaler på det varmeste!

Beste legen jeg har hatt

Legen er flink i faget. Hun lytter godt. Hun henviser og følger opp. Hun ringer og forteller om prøveresultater. Føler meg trygg og ivaretatt. Har hatt denne legen i 10år. Første to møter var litt vanskelig,men så ble vi kjent og etter det bare godt å si.

En uinteressert lege

En rolig, men lite empatisk lege.
Virket dømmende og veldig lite lyttende. Tok ikke meg og diagnosen min på alvor. Brukte veldig kort tid og jeg følte meg egentlig bare til bry.
Veldig opptatt av å skrive på PC`en når du prater til henne.
En uinteressert lege.

Hyggelig dame

Bra:
Hyggelig dame
Gode kommunikasjonsevner
Virker å være flink i sitt fag

Kan bli bedre:
I perioder har det vært alt for lang ventetid for å få time.

Lite empatisk lege

Jeg opplever henne som nedlatende, uprofesjonell og dårlig i møte med meg som pasient.
Bytter til ny fastlege nå.

Svært fornøyd pasient som har hatt Hamre som lege i 18 år

Hamre er en lege som tar deg på alvor når det virkelig gjelder. Har vært hos henne med både psykiske og fysiske plager. Mistenker hun at det er noe alvorlig tar hun direkte kontakt med sykehus. Skal tillegges at jeg er av typen som misliker sykemelding men da insisterer hun på det. I noen tilfeller godtar hun at jeg nekter meg 100% sykemeldt men blir enige om kompromiss :)

Hun er kanskje ikke like god på myalgiplager etc men det er det mange fastleger som ikke er da dette ofte er utenfor deres kompetanseområde. Uspesifikke ting er ofte ikke konkret nok for en medisiner. Synd men sånn er det nå. Hun følger opp blodprøver og tar kontakt om det er noe galt.

Jeg er veldig fornøyd med henne som fastlege og har ingen intensjoner om å bytte.

Desidert den beste legen jeg har hatt

Byttet til Dr Hamre for noen år tilbake og har opplevd en meget bra oppfølging i denne tiden. Jeg var utbrent og slet med depresjoner da jeg oppsøkte henne, selvtilliten var på bunn. En stor takk til henne fordi hun var der, hun henviste meg videre der jeg hadde behov for det og har i det heletatt vært til stede og sett meg når jeg har hatt behov for det. Selv om jeg har flyttet et godt stykke fra Oslo, så fortsetter jeg å beholde Dr Hamre som min fastlege. Finner vanskelig så flinke almennleger. Jeg har også anbefalt henne som fastlege til andre. Ser at noen skriver at de må vente lenge og at hun bruker mye tid på data. Dette har ikke jeg opplevd som noe problem.

Dyktig og oppriktig intressert.

Jeg føler meg veldig godt ivaretatt av Dr.Hamre. Hun har vært min lege i 15 år og jeg er glad for at min datter automatisk får henne som sin fastlege. Selv om både hun og jeg har flyttet på oss og avstanden har blitt lengre, er det helt uaktuelt å bytte. Hun viser forståelse, har humor og gir gode råd. Hun har vært med meg i alt fra utbrendthet, samlivsbrudd, skader etter påkjørslel og graviditet. Anbefaler henne på det varmeste og føler meg heldig ettersom jeg hører hva andre har å si om legene sine.

Den beste legen for meg

Jeg var pasient hos dr Hamre i mange år og møtte henne ca en gang hver måned. Dette siden jeg var under medisinsk behandling. Hun har altid vært hyggelig, tatt meg på alvor og vi har også ledd en del når jeg vært der. Når jeg knakk sammen og besøkte henne fikk jeg utmerket hjelp. Uten henne vet jeg ikke hvor jeg hadde vært i dag. For jeg liker ikke å spørre om hjelp, men jeg kunne føle meg trygg med henne. I dag mår jeg bra. Har flyttet til et annet land og er veldig fornøyd. Har ofte tenkt på at jeg burde komme forbi med blomster til henne når jeg kommer til Oslo på besøk.

Når det gjelder ventetiden så ja, men fikk som regel sitte og vente en del. Men siden jeg hadde en jobb som til tider var veldig stressende så passet jeg på å kose meg med en bok eller et magasin i venterommet. Tror flere hadde mått bra av å lære seg å nyte av å få vente litt.

nei, nei, nei

Byttet til ny fastlege i dag, da hamre ikke har tid til mine sykdommer, ikke er der hver onsdag, og ikke r villig til å jobbe ut arbeidstid på fredager, for at jeg skal kunne komme til time utenom jobb. En lite fleksibel og hjelpsom lege, gammel og forutinntatt.
Gammeldagse holdninger og dømmende.
Etter ti timer psykologutredning, hvor jeg kommer til henne med en diagnose, slenger dr. Hamre all tro og vilje til mestring, ve å le av diagnosen min, og kalle den gammeldags. MEGET ØDELEGGENDE og uproft.
Skriver ut sykemelding helt ukritisk, og ser på pcn hele tia. Bytter nå lege fordi jeg etter en måned venting, ikke fikk ordnet alt jeg skulle da jeg endelig fikk time, fordi hun ikke hadde tid til alt jeg hadde å ta opp, så jeg ble sendt ut...halvferdig......
Ringte min nye fastlege nå, og fikk time i morra-halleluja!!!!!

Lyttende og empatisk

Vært pasient hos Hamre siden 2000. Hun er empatisk og lyttende. Hun tar seg god tid til hver pasient. Det kan medføre at det blir litt venting før man kommer inn, men man kan da være trygg på at hun har tid når det er din tur.

Synes Hamre er spesielt god på HMS. Har "møtt veggen" og får god veiledning og støtte av Hamre.

Hun er også god til å henvise til spesialister. Det føles spesielt godt når man er der med barna.

Bryr seg

Jeg gikk til denne legen i flere år og er alt i alt veldig fornøyd. Hun kan fremstå som veldig streng og er absolutt ikke av den typen som gir ut sykemelding lett. Men hun tar deg på alvor. Jeg utviklet kronisk sykdom og måtte få jevnlig oppfølging hos fastlege. Dette var en sykdom hun ikke hadde nok kunnskap om, men som hun leste seg godt opp på og gav meg god hjelp med.

Negativt er det at hun bruker mye tid på å se på datamaskinen. Ventetiden på venteværelset er ofte alt for lang. Det kan også være lenge å vente på å få time. Sykepleierne er veldig hyggelige og kontoret er fint og rent.

Tar ikke pasienten på alvor.

Svært nedlatende og veldig lite lyttende. Vanskelig å få time på kortere varsel enn to uker. Har byttet.

Helt grei

Men ikke noe mer. Lite empatisk. Ser ofte ned i PC'en når du prater til henne. Følte meg ikke ivaretatt de gangene jeg var hos henne. Har byttet fastlege.