Fyrstikktorget Legekontor

Karoline Kristiansens vei 3 0661 Oslo

Siste vurderinger av behandlere ved Fyrstikktorget Legekontor

Fantastisk bra fastlege.

Lege: Siv Selvik Hamre Skrevet

Veldig takknemlig for å ha S.Hamre som min fastlege. Føler meg godt ivaretatt.

Hun er seriøs, lyttende, forståelsesfull, kunnskapsfull og følger opp, om det er fysiske eller psykiske plager. Hun er direkte og kaster ikke bort tid, noe som passer meg perfekt.

Lett å få time, effektiv lege

Lege: Siv Selvik Hamre Skrevet

Jeg har hatt Hamre som fastlege i noen år. Det er lett å få time, hun svarer raskt på henvendelser. Hun er «tilstede» og lytter til det jeg sier. Hun «duller» ikke, men går rett på sak. Litt sur har jeg nok opplevd henne å være, men da er hun stresset. Det kan jeg leve med. Er fornøyd, vet at hun følger opp hvis det skal skje meg noe alvorlig.

Skuffende

Lege: Navneet Kaur Skrevet

Hadde Navneet i over et år. På småting var hun veldig grei å ha med å gjøre, til tross for at jeg var inne til hun i max 5 minutt av gangen før jeg ble sendt ut. Når jeg ble skikkelig syk så skrev hun masse sykemeldinger og henviste meg til sykehus - men hun fulgte aldri opp og spurte aldri hvordan jeg hadde det. Jeg ble også ignorert i 2 uker fordi de mente jeg ikke hadde betalt en faktura på 250,-kr (det viste seg å ikke stemme). Når jeg kom tilbake etter dette nektet hun å skrive sykemelding selv om sykehuset tok meg på alvor. Det var det første hun sa når jeg kom inn til timen, og hun ga ingen grunnlag for hvorfor. Følte meg veldig lite sett som pasient, og det virket aldri som hun egentlig ville prate med meg.. Virket også som hun hadde lite kunnskap om enkelte ting. Men sikkert en god lege for de som ikke har mye plager, hun er i tillegg borte flere dager i uka.

Ufin oppførsel og lite kunnskap

Lege: Navneet Kaur Skrevet

Legen virker uinteressert og uten kunnskap. Ble kastet ut uten noen forklaring. Sjokkerende oppførsel! Etterpå fikk jeg vite av resepsjonen at legen ikke kunne hjelpe meg uten journal. Ble tvunget til å betale for timen uten å ha fått noe hjelp.
Journalen hadde blitt overført 11 dager før timen. De sa at det var tekniske feil hos mitt tidligere legekontor, noe jeg senere fant ut at ikke stemte. Sannheten var at Fyrstikktorget bruker CGM systemet som har problemer med å ta imot journaler på pdf.
Da jeg skriver til dem og forklarer dem dette, avblåser de meg helt og sier de aldri har hatt noen problemer med overføring av journaler, og at dette er mitt ansvar å få fikset opp i. Aldri vært borti et så kunnskapsløst, ubehjelpelig og frekt legesenter i hele mitt liv.
STYR UNNA!

Forstår seg ikke på psykiske plager

Lege: Martin Nguyen Cong Hoang Skrevet

Martin har svært mange pasienter og i den forbindelse veldig dårlig tid. Det fører til at du som pasient føler at han ikke har tid til å lytte eller å følge deg opp.

Om du har psykiske plager eller opplever å bli utbrent bør du holde deg langt unna Martin som fastlege. Jeg opplevde å ikke bli tatt på alvor. Martin viste ingen form for forståelse eller empati for min situasjon med å være utbrent og i en svært krevende jobbsituasjon. Jeg fortalte om mine store psykiske vansker,
men Martin mente at problemer på arbeidsplassen ikke var grunn til sykemelding. Jeg måtte krangle meg fram til 1 uke med sykemelding. Det at jeg ikke fikk hjelpen jeg trengte fra Martin, er noe som har påvirket min psykiske helsetilstand og økonomiske situasjon via Nav et år etter første legetime.

Styr unna om du har psykiske plager, fordi da er dette rett og slett ikke riktig fastlege for deg.