Fyrstikktorget Legekontor

Karoline Kristiansens vei 3 0661 Oslo

Siste vurderinger av behandlere ved Fyrstikktorget Legekontor

Dyktig til å henvise

Lege: Navneet Kaur Skrevet

Hun svarer kjapt og effektivt på digitale meldinger, henviser videre til høyre og venstre - men ser ikke sammenhenger, glemmer resultater, glemmer resepter - men sykmelder mer enn gjerne.

Jeg ble nødt til å bytte fastlege etter en svært ubehagelig opplevelse der hun kalte meg respektløs og kastet meg ut av legekontoret sitt. Hun skrek til meg foran flere andre pasienter. Det var en helt sjokkerende opplevelse som jeg ikke unner noen andre. Grunnen var at at jeg hadde flere ting på hjertet. Hun mente hun måtte bruke resten av timen på å skrive. Jeg var inne i 8 minutter.

Min vurdering er likevel en totalopplevelser over tid - der både jeg og mine barn har hatt henne som fastlege. Litt for lenge.

Faglig dyktig, men lite interesse for psykisk helse

Lege: Finn Kristen Andresen Skrevet

Finn er en lege som er utrolig dyktig ved undersøkelser, henvendelser og å finne frem til problemet. Han tar hensyn til beliggenhet og pris på steder når han henviser deg. Han er rolig og behagelig å snakke med.
Samtidig opplevde jeg det som at det var lite hjelp å få ved psykisk helse. Opplever at det var liten interesse for dette, da det ikke er noen direkte medisinsk løsning på problemet. Var til tider vanskelig å diskutere psykiske plager, da man kunne føle at man ikke fikk noe svar.
Absolutt en lege som kan anbefales dersom ved sykdomsplager og annet.

Jeg er helt frisk i dag takket være henne

Lege: Navneet Kaur Skrevet

Hun avdekket hjertelidelse og videresendte med til undersøkelser og senere operasjoner. Jeg er i dag helt frisk takket være henne, og teamet på Rikshospitalet.

Lite interesse for pasienten

Lege: Navneet Kaur Skrevet

Har hatt Dr. Kaur i noen år nå og forsøkt i gi henne mange sjanser. For enkle «inn-og -ut» henvendelser fungerer hun greit. Trenger man antibiotika, sykemelding eller en henvisning får man det. Men jeg får alltid inntrykk av at hun vil ha meg fortest mulig ut døra. Hun stiller sjelden oppfølgingsspørsmål og det har skjedd flere ganger at jeg har fått SMS eller telefon i ettertid fordi hun glemte å si noe viktig, noe som forsåvidt er bra, men som ville vært unngått hvis hun hadde tatt seg litt bedre tid. Flere ganger har hun skrevet ut antibiotika uten å undersøke meg i det hele tatt (også før korona). «Det er sikkert det» holder ikke synes jeg... Jeg føler ikke at hun lytter til det jeg sier, men i stedet slenger ut råd i som ikke alltid stemmer med rådet hun ga forrige gang. Og ofte er basert på personlige erfaringer og ikke forskning. Hun husker meg ikke fra gang til gang, selv om det var kort tid siden jeg var der sist. Jeg forstår at hun sikkert har mange pasienter, men på en oppfølgingstime forventer jeg at legen sjekker journalen i hvertfall for å huske hva der gjelder. Og en ting til som har irritert meg: En lege bør være et godt forbilde for riktig bruk av munnbind, men Dr. Kaur har sitt kun over munnen og ikke nesa... Jeg har begynt å gå privat nå til jeg får en ny fastlege for dessverre stoler jeg ikke på Dr. Kaur.

Veldig fornøyd, kan ikke byttes ut!

Lege: Finn Kristen Andresen Skrevet

Jeg har hatt Finn som fastlege i mange år nå, og kom i kontakt med han da jeg flyttet til Kampen/Vålerenga i år 2000. Jeg er kjempefornøyd, og føler meg godt ivaretatt. Han er både engasjert og interessert i min sykdomshistorie og utfordringene mine. I slutten av 2005 flyttet jeg fra Kampen, men var aldri i tvil om jeg skulle beholde fastlegen. Hvorfor bytte ut noe som man er så fornøyd med? Stå på!

Les alle publiserte brukervurderinger på Legelisten.no med et Pluss-medlemskap.

Du får tilgang til alle Pluss-funksjoner i 3 måneder og medlemskapet opphører deretter automatisk.