Stein Vidar Haudemann-Andersen

10 av 2000

Stein Vidar Haudemann-Andersen er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Stein Vidar Haudemann-Andersen

bra

rask og flink. lett tilgjengelig. grundig når det trengs. har tidligtimer .uten forhåndsavtale

Veldig dyktig lege

Jeg har hatt denne legen som fastlege i ca 4 år og er veldig fornøyd. Han er faglig dyktig og klarte f.eks med en gang å diagnostisere en diffus plage jeg hadde hatt over lengre tid. I motsetning til andre her opplever jeg ham ikke som stresset, synes han gir meg den tida jeg trenger. Da jeg gikk til svangerskapskontroll hadde han alltid tid til å svare på det jeg lurte på. Han er veldig klar på hva han synes er verdt å bry seg om og avfeier raskt det han mener ubegrunnede bekymringer, og det er det jeg liker godt ved ham. Men er du en sart sjel som vil ha en lege som duller med deg bør du kanskje finne noen andre.

Ingen empati !

Jeg valgte denne legen fordi han hadde ledig plass og at han holdt til "rett rundt hjørnet" noe som var veldig praktisk. Jeg googlet legesenteret først og fant forum innlegg som sa klart fra om å styre unna denne legen. Jeg tenkte at det kan umulig være så ille som de skriver og bestemte meg for å ikke tro på det jeg leste. Men aldri har jeg tatt så feil før...

Etter første møte med denne legen, gikk jeg ut med en "sint" følelse, jeg hadde gruet meg i flere år om å be om hjelp og få henvendese til psykolog, jeg fikk bare et kaldt svar om å ta fram gulesider og ringe private psykologer, ikke noe han kunne hjelpe meg med. Det er for så vidt et klart svar etter boka, men følelsen av å bli så lite hørt vær helt forferdelig. Jeg tok tak i det selv, slik han ba meg om, i ettertid er jeg bare sint på han, da jeg nå er fullstendig klar over at jeg hadde rett på hennvendelse til psykolog.

En annen ting jeg reagerte kraftig på var dette med kontant betaling inne på kontoret hans.. Etter timen ba han alltid om kontant betaling, og drar fram "kontant-skuffen" sin.. jeg spurte hvorfor jeg ikke kunne betale ute i resepsjonen med kort, men da bare mummler han litt irritert og sier at han helst vil ha kontant. Jeg betalte kontant de første gangene, men så var det nok for meg og jeg dro kortet ute i resepjonen.

Jeg opplever denne legen som dyktig medisink, men udugelig når det kommer til lytting og forståelse. Du skal ha et veldig sterk selvbilde og være veldig trygg på deg selv hvis du går til denne legen.

Styr unna

Var alltid stresset og veldig forsinket. Opplevde 2 ganger at han bommet totalt med diagnosen. Byttet og fikk meg ny fastlege etter kort tid og er kjempefornøyd med min nye lege.

Dyktig lege

Har hatt han som fastlege i et halvt års tid. Opplever han som medisinsk og faglig dyktig. En lege med mye erfaring, og er tydelig i sine ytringer. En dag jeg var innom med et av barna (jeg hadde han ikke som fastlege da), viste jeg han samtidig en kul av væske jeg hadde på hånda. Hadde hatt den der i 2-3 mnd, den var plagsom og vond, men min egen fastlege kunne ikke gjøre noe med det. Han forklarte meg med engang hva det var, og kunne fjerne den der og da ved å trekke ut væsken med en sprøyte. Kulen og vondtene ble borte!! Jeg ble imponert, og byttet fastlege til han. Selv om han kan virke litt stresset av og til, så opplever jeg allikevel at han tar seg tid til å forklare, samt begrunne sine avgjørelser hvis du spør om noe. Virker veldig pro skolemedisin, og får en følelse av at det er det beste til enhver tid (også svangerskap). Kjenner jeg er skeptisk til medisin/piller i svangerskap (har hatt både pollenallergi og kvalme), men han har bare skrevet ut store mengder til meg, og sier det er helt ufarlig. Sikkert ufarlig, men dog...