Stein Vidar Haudemann-Andersen

Stein Vidar Haudemann-Andersen er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Stein Vidar Haudemann-Andersen

VIL ALDRI BYTTE

MEGET FORNØYD

Har brukt han som lege i 20 år ? Og kan intet annet si at jeg er kjempeglad at jeg ramla borti han. Fra et årlig besøk frem ti 2001 så har det blitt en del besøk di 10 siste åra. Og ser noen sier han ikke kan lytte ? 2002 så ramla jeg inn hos han som først pasient på morningen kl 07 og tror nok di andre som kom for å få en kjapp tur til legen på morningen ble passe utolmodig. Jeg var så ute å kjøre på mange felt og han lytta og egentlig tror jeg berga livet mitt den dagen. Og han tok seg virkelig god tid. Jeg hadde da også flyttet 10 mil fra oslo , men han ordna opp og fikk meg inn i psyikatrien for hjelp osv osv .... Og no har jeg da vært hos han 3/4 ganger i året og han får meg rett å slett il å slappe av og jeg får sagt det jeg skal og litt til om livet mitt og han lytter på ,og så avsluttern med en liten prat til slutt om det lille daglige. Så jeg sier 1000 takk.. og jeg fortsetter og bruke han uansett om jeg må reise nesten 2 timer. Dette er min vurdering så får dere ta den som den er , dere må også huske at ikke alle pasienter er " enkle " og kan skrive hva dem vil og slipper å stå til ansvar for det , av den grunn vi er ANONYME her inne.....

Veldig fornøyd med denne legen

Jeg har vært hos denne legen flere ganger på drop-in timer. Han tar seg god tid til å lytte og besvare spørsmål. Han er i tillegg veldig flink til oppfølging og til diagnostisering. Føler at legen har veldig mye kunnskap og erfaring, og er derfor veldig troverdig, noe som gir meg som pasient trygghet.

Den eneste fastlegen jeg har hatt - og ønsker ikke å bytte!

Jeg har hatt Andersen som fast lege fra 1983, og fastlege siden ordningen ble innført. Kort ventetid, raskt inn og han er meget dyktig på diagnostikk. Han er også observant på pasientens totalbilde og har bedt om prøver som mer enn en gang har avdekket (mindre) problemer jeg ikke selv var klar over at jeg hadde (eksempelvis vitaminmangel). Han er IKKE legen om du er ute etter noen som vil lytte sympatisk og tålmodig til alle dine frustrasjoner, men han fokuserer på hva han kan hjelpe deg med - og sier like klart fra hva han ikke kan hjelpe med. Han er empatisk og særdeles grundig.

Dyktig, men...

Mannen er dyktig, det skal han ha.
Men ting som irriterer er når han mottar noe som høres ut som samtaler med aksjemegler eller lignende, og prater ivei der selv om du kanskje er midt i forklaringen av ditt problem. Samme skjer om det er andre som ringer. Har opplevd flere ganger at legen diskuterer behandling av andre pasienter (selvfølgelig uten å gi noen info om hvem det gjelder) når jeg er inne hos ham.
Rent medisinsk er det lite å utsette på ham. Er flink til å sette diagnoser og å følge opp videre behandling.
Om han hadde sluttet med telefonbiten hadde han klart fått fem stjerner.

Konservativ på reseptskrivingen

Hvis du ikke vil bli dynket i medisiner så er dette mannen å ha som fastlege. Ingen vits å komme til han med lett øreverk. Jeg er veldig fornøyd med ham nettopp på grunn av dette, men hypokondere bør nok styre unna.

Du trenger ikke ringe eller bestille time. Du møter opp mellom 7 og 19 og venter på tur. Er ikke Andersen der pga. ferieavvikling eller at han ikke har vakt får du en av de andre der. På hjemmesidene er det oversikt over når han har vakt og om han har ferie.