Stein Vidar Haudemann-Andersen

Tlf: 23 18 31 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Stein Vidar Haudemann-Andersen er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Stein Vidar Haudemann-Andersen

Veldig dyktig

Andersen er en meget dyktig og hyggelig lege. Han har alltid tid til sine pasienter. Anbefales på det sterkeste.

Rett på sak

Veldig dyktig og kunnskapsrik lege. Rett på sak og ikke noe tull. Lytter til det du sier og gir gode råd og riktige vurderinger. Beste legen jeg har hatt.

Dyktig lege

Har hatt Andersen som lege i noen år nå og er kjempefornøyd. Han er nøye, grundig og følger opp! Jeg har stoffskifteproblemer som jeg har fått under kontroll. Har vært hos han med både psykiske og fysiske problemer og han har vært en kjempestøtte. Har også gått til han mens jeg er gravid (som ikke har vært det letteste svangerskapet) og ble meget godt ivaretatt! Videresendte til ul og spesialister hvis han var i tvil. Han er ikke en som "duller" med deg, men han tar seg god tid og er nøyaktig. Er også meget tilgjengelig og det er lett å få time hos han.

Dyktig lege

Jeg har brukt Haudemann-Andersen i mer enn 25 år. Han er svært dyktig til å stille diagnoser, han er grundig i oppfølging og han er presis i råd og forklaringer.
Jeg trengte en ekspertuttalelse om min helsetilstand for noen år siden, og la fram legejournalen for en professor. Han hadde en kommentar til legen: "Dette er en svært dyktig lege, hold deg til ham".
Om du er ute etter en lege å koseprate med er neppe Haudemann-Andersen førstevalget. Men om du setter pris på erfaring og presise meldinger og råd, kan jeg absolutt anbefale ham.
Også øvrig familie har brukt ham lenge, og de har samme erfaring - han er svært dyktig til å stille diagnoser og han er flink til å følge opp det som bør følges opp.

ikke så personlig

Byttet til Andersen for et år siden, bytter nok snart igjen.
Flink til å skrive p ådatamaskinen og gjøre enkle helsesjekker. Når det kommer til andre kroniske sykdommer er det ingen hjemme...

Meget ubehagelig lege.

Jeg var uheldig og fikk hode lus og var veldig plaget med det, men visste ikke hva det kunne være så jeg gikk til legen med problemet. Jeg ble veldig respektløst behandlet av legen og han mente det måtte være noe psykiatrisk og ba meg ta psykiatri medisiner. Senere fant jeg ut at det var lus og brukte en luse sjampoo 2 ganger og da ble jeg kvitt problemet. Utrolig men sant.

Ikke veldig imponert

Fikk gjort det jeg skulle og han var veldig flink til å forklare ting. Men privat telefonsamtale på ti minutter kunne han tatt når jeg ikke satt inne. For det passer ikke helt.

Best på konkrete ting

Jeg byttet meg bort fra denne legen. Så lenge jeg var relativt frisk, og bare trengte en kontroll i ny og ne, var det greit å komme innom. Men etter at jeg ble kronisk syk, hadde jeg ikke energi til å bruke tid på å krangle for å få oppmerksomheten hans (han snakker i telefonen under konsultasjonen, bestiller fisk til middagen senere, f.eks). Han har også allergi mot sykmeldinger, uten å se det lange løpet. Jeg opplever ham som litt lite flink til "kvinnegreier", altså ting som er diffuse og som må forskes på. (f.eks stoffskiftesykdommer) Ingen dr. House, akkurat. Men hvis det er konkrete ting som kan løses med piller eller gips, så er han god.

God, erfaren og dyktig lege

Jeg har hatt dr Andersen i ca 4 år som fastlege der han følger meg om min diabetes. Han er dyktig og erfaren som gir en rask vurdering og gode råd for hva som kan feile deg og hva du kan gjøre bedre. Han er ikke en du kan sitte og holde en lang samtale med hvis du liker å prate, men han er effektiv og vet hva han skal gjøre. Under en kritisk periode i livet mitt tok han meg svært på alvor og sørget for at jeg den dag i dag har det bedre. Er evig takknemlig for det, da det ikke er så mange fastleger som ville gjort det samme. Anbefaler dr Haudemann Andersen for deg som trenger oppfølging ved feks en kronisk sykdom og trenger gode råd og samtidig en du kan stole på.

LEGE:punktum.

Hva kan man vente seg mer av en lege ?
Gode samtaler,riktig diagnose,behagelig, om nødvendig, rett til
spesialist.
Et fantastiskt laberatorium med bare hyggelige og dyktige pleiere.

Effektiv, erfaren og svært dyktig lege

Hatt Andersen som fastlege et par års tid, og har bare gode erfaringer. Erfaren lege som effektivt og uten unødvendig snikksnakk forsøker å finne ut hva som feiler en og hva som bør gjøres. Også positivt at legesenteret er veldrevet og effektivt, har utvidede åpningstider og at prøvetaking og lignende går kjapt unna på stedet.

Dyktig lege

Stein Haudemann- Andersen er en behagelig lege som virker faglig dyktig. Jeg synes det er enkelt å kommunisere med han både i forhold til å bli hørt og forstå hva han sier.

Uinteressert og dårlig oppdatert

Hvart hos Stein ved mange anledninger og aldri hvert førnøyd. Er ikke interessert i det hele tatt og er meget dårlig oppdatert på behandlinger etc. Har allergi og astma men har selv fått researche meg frem til hva som fungerer best for meg og sen gått til Stein for å si hva jeg vil ha og få resept på det. Egentlig ganske drøyt å trenge å betale for å se ham i det hele tatt når det eneste ham gjør er å skrive ut akkurat det jeg ber om.

Profesjonell, dyktig, grundig

Jeg har hatt ham som fastlege siden ordningen startet. Før dette brukte jeg ham som akuttlege for barn når det var kø på legevakta. Han har god oversikt, han gir gode råd og tar seg tid når det er påkrevet men er ellers rask. Jeg har flere ganger vært uenig i hans diagnoser, men det har vist seg at Andersen har hatt rett, hver gang.

Jeg oppfatter ham som en fastlege jeg kan stole på og som på eget initiativ også følger opp min helse.

Bra lege!

Jeg har hatt Andersen som fastlege siden ordningen kom og brukt ham før det også.

Han er helt topp på tilgjengelighet; skulle han ikke være tilstede får du snakke med en annen lege på senteret.

Han er god på det faglige og har en tillitsvekkende tilnærming. Lett å kommunisere med.

Men hvis du trenger "sjelesorg" og har behov for en lege å godsnakke med, bør du som også andre her skriver, se etter en annen lege.

Jeg er i alle fall veldig fornøyd og har ingen planer om å bytte.

Vil ikke anbefale ham

Jeg tror ikke han hører på meg i det hele tatt. Det er veldig dårlig kommunikasjon. Skriver piller alt for lett.

Dyktig og tillitsvekkende

Har hatt han som fastlege i 5 år og er veldig fornøyd. Jeg har beholdt han som fastlege for meg og mitt barn selv om jeg har flyttet til en annen bydel.

Jeg er særlig fornøyd med tilgjengeligheten. Denne legen er arbeidsnarkoman - jobber hver dag og med utvidet arbeidstid to ganger i uken... Du trenger ikke timebestilling, han kan nåes på drop-in time hver eneste ukedag. Og skulle han ha ferie, får du en annen lege på senteret som jo har åpningstid til 20 på hverdager (17 fredag). Jeg har aldri opplevd ikke å få time på dagen.

Ellers virker han grundig og faglig dyktig. Dette er ikke mannen som kaster resepter og sykemeldinger etter deg, og det er tillitsvekkende og positivt i mine øyne. Men han har alltid tid til å lytte og gjør grundige undersøkelser med all verdens prøver når det er mistanke om noe galt. Så jeg føler meg godt ivaretatt og anbefaler Stein.

Han gjorde en feil som kunne få alvorlige konsekvenser

Da jeg gikk gravid så førte han opp feil blodtype på gravidskjemaet mitt. Siden jeg har blodtype 0-, og samboeren min er 0+ så vil barnet få den dominante som er 0+. Etter fødsel er det viktig at mor får en sprøyte så ikke kroppen produserer antistoffer i en evt ny graviditet og støter fra seg dette barnet. Med andre ord, så er det ganske viktig å få ført opp riktig blodtype.
Heldigvis oppdaget jordmoren min dette, og fikk ordnet opp. Ved neste kontroll hos legen så gjorde jeg han oppmerksom på dette og reaksjonen hans; ikke et ord! Null respons. Kunne i det minste beklaget seg og sagt at heldigvis gikk det bra..
På de andre kontrollene hos legen var han ofte opptatt i telefon og snakket aksjer, ikke så veldig interessert i meg. Men bortsett fra dette, er han helt ok.

Ikke så bra hvis du er gravid

Er sykepleier på akuttmottak. Var gravid og kjempekvalm, nektet å gi meg sykemelding for nattevakter, så jeg måtte ta permisjon uten lønn for netterne. Skiftet fastlege og ble sykemeldt med en gang. Tapte veldig mange tusen på dette.

Den beste legen jeg har hatt

Har brukt denne legen i mange år og er veldig fornøyd. Han har tid til å høre på meg og fikk meg i sin tid til å slutte og røyke.