Kari-Anne Haug

Tlf: 23 13 40 90 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Kari-Anne Haug er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Kari-Anne Haug

En hyggelig lege

Hun er ikke min fastlege men jeg hadde livmorhalsprøve hos henne pga min fastlege var på ferie.
Først var jeg litt bekymret fordi andre pasienter skrev dårlige tilbakemeldinger om henne.
Men da jeg hos henne, fikk jeg en bra opplevelse og hun er veldig dyktig og lyttende.
Jeg syns hun har hyggelig personlighet.

Tillitvekkende og dyktig

Jeg har kun gode erfaringer med denne legen. Og ingenting å utsette. Hun lytter og er saklig og dyktig. Jeg føler meg godt ivaretatt.

Viser liten interesse

Den dårligste legen jeg har hatt

Viser ingen interesse for pasienten. Eksempel: for ca 2 år siden ble jeg hentet i ambulanse hjemme etter å ha snakket med legevakten,
jeg klaget over brystsmerter. Legene på Ullevål sa jeg hadde hjerteinfarkt, har siden gått på medisiner for dette, når jeg etter en tid
går til Haug og klager over hovene føtter og legger, sier hun, det er sånt som skjer ? Ingen råd om videre tiltak eller behandling!
Kan vise til flere eksempler

Ble ikke tatt på allvor

Jeg har hatt denne legen til både meg og barnet mitt. Jeg ble veldig skuffet over å ikke bli tatt på allvor. Har gjentatte ganger fått høre at dette har vi ikke tid til nå, etter 5-10 min konsultasjon. Og samtlige timeavtaler var forsinket. Siste gangen jeg ville få en undersøkelse over noe som gjorde vondt og jeg ble bekymret over, sendte hon meg hjem uten å ha ens sett på meg. Fikk vite at det kunde "ikke være noe farlig" av en av assistentene som hadde snakket med Haug mens jeg ventet. Jeg ble sjokkert at det er lov å behandle folk sånn. Byttet lege!

En bra lege

Lege Haug er en bra lege. Veldig fornøyd å ha så fin smart fastlege. Anbefaler. Hun er åpent, positiv, erfarne.

Blir ikke tatt på alvor

Har hatt Kari-Anne som fastlege i nesten tre år, og er glad for at jeg nå skal flytte så langt at jeg "må" bytte fastlege. Hadde i det lengste håpet at det ville gå seg til med tid, men har snakket om dårlig rygg hver gang jeg har vært der, uten at hun vil gjøre noe med det. Hun sier at hun ikke vil sende meg til mr, røntgen, fysio, kiropraktor eller annen utredning eller behandling, jeg må bare trene mer.

Det toppet seg i dag da jeg egentlig hadde time til en annen ting, men sa at hun måtte gjøre noe med ryggen, for nå klarer jeg ikke engang å ta på meg sokker. Det hadde hun ikke tid til, var det kontante svaret, jeg fikk begynne på helsestudio, hun var 110% sikker på at det ville gjøre susen...for et menneske som ikke engang kan ta på seg sokker selv pga. smerter. Jeg måtte holde ut i tre måneder med svært grunnleggende trening, sa hun... når jeg har en liten baby som jeg pdd ikke kan løfte og skifte på har jeg ikke tid til det. Og ingen råd om hvordan jeg skal trene, det må jeg finne ut selv.

Grei nok på rett frem-problemer, men dårlig på oppfølging og kompliserte og langvarige problemer. Har flere ganger nevnt problemer som ikke har blitt bedre siden sist, men blir avvist med "det går seg nok til". Føler i det hele tatt at hun tar ikke tar meg på alvor og ikke tar seg tid til å utrede skikkelig. Synes aldri jeg har fått prata meg ferdig før jeg blir sendt avgårde.

I tillegg er det håpløs lang telefonkø, og kort telefontid.

En kald skulder.

Jeg vil ikke anbefale Kari- Anne som lege.
Jeg fikk bare en kald skulder mot meg, da jeg gråt etter å ha mistet min søster og
mor med 2 års mellomrom. Jeg spurte om jeg kunne få rekvisisjon til en psykolog, men hun mente at jeg ikke var syk nok, og psykologene ville bare overse meg.
Da jeg igjen kom til henne neste gang, for å få en resept til noe annet ,spurte hun ikke meg hvordan det gikk med meg engang. Så jeg ble skikkelig skuffet.
Har nå byttet fastlege.

Lyttende, behjelpelig og jordnær

Jeg har hatt Kari-Anne som fastlege i et halvt år, og er veldig fornøyd. Hun har gjort det hun kan for å legge til rette for meg. Opplever å ha blitt tatt på alvor og blitt hørt.

Forståelsesfull,immøtekommende,Medmenneskelig

Fantastisk lege keg er veldig fornøyd med.Jeg tørr og være ærlig mot henne og fortelle henne om mine innerste tanker.Hun medisinerer meg bra.Hun har en enorm forståelse og lett og prate med.Jeg får den hjelpen jeg trenger når jeg ringer.Jeg kan ambefale henne på d sterkeste.

Håpløs lege

Hadde Kari Anne som fastlege et par år og det holdt. Hun var grei i begynnelsen, men etterhvert virket det som hun ikke brydde seg om meg som pasient og kunne ikke få meg fort nok ut av kontoret igjen.
Var alltid forsinket og da var det ved flere anledninger jeg fikk 5-10 min til rådighet.
Valget om å bytte var ikke vanskelig, nå har jeg verdens beste fastlege.

OK lege

Jeg har vært hos K-A Haug ved tre anledninger og føler jeg har fått den hjelpen jeg trenger. Jeg har fått henvisninger når jeg trengte det. Ved en anledning virket hun litt "borte", men jeg tar det på "dårlig dag"-kontoen. Hun har hørt på mine vurderinger når jeg har foreslått løsninger eller mulige diagnoser etter informasjon jeg har funnet på internett. Alt i alt er jeg fornøyd og kommer til å bruke Haug videre.

Det eneste jeg er misfornøyd med på Bogerud legesenter er at det tar veldig lang tid å komme igjennom på telefonen for å få bestilt time.

Veldig flink lege

Jeg har brukt Bogerud legesenter og Kari-Anne Haug i over 10 år. Senteret har veldig hyggelige legesekretærer og det er fint å få tatt blodprøver der, istedet for å bli sendt til Furst. Det er nesten aldri ventetid hos Kari-Anne. Når jeg er hos henne føler jeg at hun tar seg god tid til samtale. Hun er både morsom og uhøytidelig, samtidig som hun tar meg på alvor. Hun har henvist meg videre når det har vært behov for det.

Grei der og da, men du må følge opp selv når du hr noe langvarig

Jeg synes hun har vært grei når jeg har vært der, og hun henviser videre når det er noe. Men hun følger dårlig opp når henvisningen er sendt, du må selv purre på og følge opp, ellers blir du glemt. Du må stå på selv hvis du har noe langvarig som må følges opp over tid.

Ble ikke trodd

Var hos denne legen da jeg gikk på ungdomsskolen, slet med angst og turte ikke gå på skolen på flere måneder.
Fikk beskjed at jeg måtte skjerpe meg fordi det er skoleplikt.
Ingen medfølelse eller forståelse. Fikk heller ingen råd eller forslag til hjelp.
Fikk beskjed at det heller ikke var vits å søke meg inn for å få psykolog, for det ville jeg visstnok ikke få uansett.

Ikke tatt på alvor

Jeg har hatt denne legen som fastlege en stund nå, men heldigvis ikke vært der så ofte. Dette er også på grunn av at jeg ikke føler meg tatt på alvor.
Jeg har mistet ganske mange i nær familie, og derfor er det veldig viktig for meg å føle at jeg blir tatt på alvor når jeg går til legen med et problem. Det føler jeg slett ikke med denne legen, og ved flere anledninger hvor jeg har forsøkt å åpne meg og snakke om ting som jeg synes er vanskelig å snakke om, så har hun virket svært flåsete, og avfeiet meg uten videre, og uten å undersøke meg ordentlig.
Det virker heller ikke som om hun og resepsjonistene kommuniserer spesielt godt med hverandre. Dette "fantastiske" nettstedet deres som skryter av at man kan bestille både time og resept per internett fungerer svært dårlig! Jeg har tidligere forsøkt å fornye en resept på denne måten, men jeg fikk aldri noe svar før det var gått mange, mange uker. Regning fikk jeg derimot på en legetime som jeg aldri har hatt eller bestilt.
Synes også det er vanskelig å komme i kontakt med dette legesenteret. De har kun telefontid, eller postadresse og man kan ikke få snakke med legen direkte. Det går heller ikke an å sende mail til legekontoret, enda vi lever i 2012, og ikke i steinaldern lenger!

Tar ikke pasientene på alvor

Var hos kari-Anne ved en anledning, men byttet lege etterpå. hun tar ikke pasientene på alvor. jeg var der i forbindelse med at jeg hadde det tøft på jobben og trengte råd. Slet mye psykisk på grunn av dette. Både søvnproblemer, sosial angst og dårlig appetitt. hun ga meg ingen konkrete råd og behandlet meg som jeg bare ville tyne systemet og få trygd. Null empati