Tåsenklinikken

Kaj Munks vei 41 0876 Oslo

Siste vurderinger av Tåsenklinikken

Fin og hjelpsom lege

Lege: Tor Christian Hegna Skrevet

Jeg har hatt Hegna som fastlege i 6 år ca nå og er meget fornøyd.

Jeg er ikke typen som drar ofte til legen, men når jeg gjør det så får jeg alltid hjelpen jeg trenger. Han spør alltid om det er noe mer han kan hjelpe med, som jeg synes er bra.

For ett par år siden da jeg gikk på en smell var han en meget god støttespiller å ha og han la til rette for at jeg skulle kunne komme meg på bena.

Jeg ser andre folk sier han kanskje er litt distansert og at det føles som det er første gang man er der hver gang. Jeg skjønner den. jeg som er der inne så sjeldent tenker det bare er naturlig når man har over 1000 pasienter.

Trygg og holistisk

Lege: Jagroop Kaur Skrevet

Flott lege. Framstår kunnskapsrik, omsorgsfull og gir en følelse av å bli sett og hørt der du er. Hun tar seg tid til deg, som oppleves viktig. Hun er også en av de få legene jeg har vært hos som ser mer på meg enn dataskjermen under konsultasjonen, og kombinerer derfor papirarbeidets byråkrati og samtidig være tilstede på en fin og sjelden måte.

God lege

Lege: Tor Christian Hegna Skrevet

Hatt Hegna i fire, fem år som fastlege. Ikke noe "utenomsnakk", direkte, virker effektiv, uten å stresse. Utvilsomt dyktig fagperson - ikke uvesentlg akkurat. Kan virke litt distansert, men ikke vanskelig å komme bak fasaden, og bak fasaden er han fin. Savner sterkt at han ikke sjekker journalen før time, han aner knapt hvorfor du var der forrige gang, og spør heller ikke om hvordan det går med det som kan ha vært et problem gjennom flere tidligere besøk. Han spør hva han kan hjelpe med, noe som er hyggelig, men det blir litt som om hver ny time er første gang man er der, og man kan føle at man går på tvers av dagsorden når man evt må "insistere" på først å oppdatere han på aktuell sykehistorikk.
Et overordnet problem er Tåsenklinikkens utilgjengelighet på telefon, og derfor blir han som de andre legene der laaaangt mindre tilgjengelig enn de burde. Denne klinikken smadrer skalaen for "ventetid på telefon" der verste alternativ er "mer enn fem minutter". Kvarter eller mer er ikke uvanlig, ingen funksjon som informerer om antatt ventetid, og slett ikke noe tilbud om å bli ringt opp igjen ved lang ventetid. Dette går altså ikke på enkeltperson, men på servicenivået på klinikken som legene eier sammen, der de synes å holde adminstrativ bemanning på mini-mini-mumsnivå.

Beste legen jeg har møtt!

Lege: Tore Lenngren Skrevet

Tore Lenngren tar seg god tid til alle pasienter, er grundig og faglig dyktig. Gir mye av seg selv i jobben! En lege som virkelig bryr seg om pasientene sine. Rett og slett et fantastisk trivelig menneske.
Eneste ulempen, er at det er mange som opplever han som veldig trivelig selskap, og dermed blir det ofte litt ventetid.
For min egen del, håper jeg at han aldri pensjonerer seg, men unner han alt vell! Takk for god behandling!
mvh

Flott lege på et lite kundevennlig kontor

Lege: Frode Morken Skrevet

Legen er lyttende, effektiv og har alltid gitt oss meget god service for hele familien. Topp score.

Kontoret er dessverre ikke spesielt kundevennlig. Alt fra kontakt-tid på telefonen, til 'fortet' som skjermer de ansatte i skranken er designet for at kunden ikke skal forstyrre de ansatte.

Det som koster mye penger er bra (selve legen og legehjelpen), det som enkelt og billig kunne vært gjort bedre er ganske dårlig. Litt mer vennlighet, åpenhet og gode stoler i venteværelse hadde vært på sin plass.