Arnulf Heimdal

Kjelsås Legesenter

1986

Blir varslet når nye vurderinger blir publisert

Arnulf Heimdal er en av 536 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Arnulf Heimdal

Faglig dyktig, men kommunikasjon med pasient er ikke en styrke

En erfaren lege som er faglig dyktig, men opplever ikke god kommunikasjon, virker uinteressert og brå. Jeg spurte om et reseptbelagt legemiddel i dag som jeg forstår at jeg ikke oppfyller kravene/behovene for å få og har ikke problemer med å akspetere det, men dialogen rundt dette føltes ugreit og han har en tendens til å få pasienten til å føle seg dum og uvitende. Dette er garantert ikke hans hensikt, men for meg er det viktig å ha en fastlege som større grad lytter og som i større grad forsøker å fortå min beskrivelse av min situasjon.Jeg forventer ikke at en fastlege skal være sjelesørger. Jeg har stor forståelse for den pressede hverdagen en fastlege har og ser at de har begrenset tid til hver enkelt pasient. Det er heller ikke lett å må si nei til medisiner/behandlinger/undersøkelser pasienter mener de har behov for men som ikke vurderes som nødvendige, leger som tør å stå imot urimelige krav gjør jobben sin men risikerer å få sure pasienter og negative vurderinger. Det er urettferdig. Men jeg finner ikke kjemi med denne legen, jeg føler meg liten og dum etter hvert besøk, uansett problemstilling, sånn skal ikke relasjon til en fastlege være.

Tar meg ikke seriøst

Jeg har blitt en sånn person som ikke går til legen når noe er galt fordi han uansett bare sier at jeg skal ta paracet. Sist jeg var der var det fordi jeg hadde vært plaget av noe veldig lenge (som han igjen sa jeg skulle ta paracet for) og det påvirket hverdagen min veldig. En slekning av meg som er lege hadde sagt at det var en enkel operasjon jeg kunne ta som ville fikse det. Arnulf sa til meg at det ikke var nødvendig og at arret kom til å plage meg mer en problemet til å begynne med(????????). Jeg måtte krangle med han for å få operasjonen. Han tok ikke min mening seriøst i det hele tatt og det virket ikke som han prøvde å forstå hvordan det påvirket meg heller. Det er grenser for hvor mye paracet som er greit å ta altså. Uansett fikk jeg operasjonen til slutt og det hjalp meg sååå mye! Og arret er så godt som usynlig og hvert fall ikke noe problem!
Jeg har nå byttet fastlege fordi jeg vil begynne å ta bedre vare på meg selv og det er ikke noe jeg tror jeg kan gjøre med han.

Dyktig og effektiv

Den beste fastlegen jeg har hatt. Faglig dyktig og flink til å følge opp.
Han er effektiv, noe som gjør at jeg aldri har opplevd å vente mer enn 5 minutter før en time, og det er tid til å prate om det som er nødvendig.
Legekontoret er veldrevet, alle ansatte er faglig dyktige og de spøker med pasientene når det passer. Noe som sprer glede når man er syk.
Legen og legekontoret anbefales på det sterkeste.

Arrogant, feil og utdatert

Jeg har en veldig god fastlege hos Heimdal sin kollega Fetveit. Da min datter på 10 år kastet opp på 6 dagen bestemte jeg meg for å ta henne med til legen 27.12. Dessverre hadde Fetveit ferie så jeg ble sendt til heimdal. Jeg har 3 barn på 10, 10 og 11 år. Silje som jeg hadde med til legen har ikke vært hos legen siden hun var 1 år - mao - jeg er ikke en overhysterisk mamma. Jeg kom som en bekymret mamma og Heimdal utøvde hersketeknikker mine mannlige kollegaer i IT bransjen ikke kan måle seg med! På mine 43 år har jeg ikke opplevd maken! Jeg kom og trengte å bli tatt på alvor og bli beroliget. I steden møtte jeg en mann som latterliggjorde at jeg var bekymret for min datter, minimerte meg til et hysterisk uviteden kvinne og var autoritær og arrogant ovenfor meg og min datter. Aldri gå til denne mannen hvis man trenger hjelp og er i en sårbar situasjon. Han er mer opptatt av seg selv og egen posisjon enn sine pasienter.

Meget bra!

Denne legen er svært dyktig.

Har hatt han som fastlege i mange år og har jevnlig kontakt med han. Effektiv og faglig meget sterk.

Dersom noen ser etter en bestevenn eller sjelesørger kan de nok gå et annet setd.