Arnulf Heimdal

Tlf: 22 09 20 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Arnulf Heimdal er en av 528 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Arnulf Heimdal

Møkkalege

Alltid sur og grinete og lytter ikke når jeg prater.. anbefaler ikke denne legen til min værste fiende en gang.

Meget bra!

Denne legen er svært dyktig.

Har hatt han som fastlege i mange år og har jevnlig kontakt med han. Effektiv og faglig meget sterk.

Dersom noen ser etter en bestevenn eller sjelesørger kan de nok gå et annet setd.

Skuffende

Heimdal har vært min fastlege i mange år og det har fungert greit. Grunnen til dette er kanskje at jeg tidligere ikke har hatt bruk for så mye legehjelp. Når jeg nå først trengte en dyktig lege ble opplevelsen en stor skuffelse. Heimdal lytter ikke, er påståelig og lite empatisk. Jeg mener behandlingen jeg har fått har gitt meg mange unødvendige bekymringer. Er virkelig ikke bra at en person du skal ha tillit til gjør livet ditt vanskelig helt unødvendig.
Valget var ikke vanskelig, var bare og bytte fastlege. Håper han leser noen av tilbakemeldingene her og tar de til seg så andre slipper og oppleve det samme.

Styr unna

Kort beskrivelse: arrogant, nedlatende og fravær av empati.

Dr. Heimdal er av de legene som ikke burde hatt pasientkontakt.

Jeg har hatt ham som fastlege i mange år og gjorde nylig et siste forsøk, men endte opp med å reise hjem og bytte fastlege sporenstraks.

Litt under forventet

Jeg bytter nå fastlege etter å ha hatt Arnulf Heimdal som fastlege i noen år, og har hatt om lag ett legebesøk i året. Min opplevelse er at han i begrenset grad lytter til meg som pasient, og at det han kommer med som første hypotese til diagnose aldri justeres av hverken opplysninger fra meg som pasient eller fra klinisk undersøkelse.
En fordel er at han alltid er presis, men bakdelen med det er at han oppleves som knapp og svært lite opptatt av å lytte. Alt skal gå fort, forsøk på å fortelle ham noe avfeies, og undersøkelsene oppleves som mye raskere og mer overflatiske enn andre leger jeg har vært hos.
Dersom Arnulf Heimdal hadde tatt seg tid til å lytte til pasienter og til å gjøre grundige undersøkelser, så tror jeg han kunne ha blitt en god fastlege.

kunne vært bedre

Faglig dyktig, men oppleves som steil og kverulant.
Skulle ønske man kunne blitt litt bedre mottatt, og slippe å møte så mange hindringer for å få ting gjort. Man trenger en fastlege som er for en, og ikke imot en!

Husk og lytte til pasienten, ofte kjenner han/hun sin egen kropp best!

Uengasjert

Har hatt Heimdal som fastlege noen år, men velger nå å bytte. Han virker uengasjert og fremstår som lei av jobben og kontakten med pasienten. I tillegg har jeg erfart dårlig faglig vurdering.

Anbefales!

I fravær av fastlegen min har jeg ved 2 anledninger vært hos Arnulf. Jeg har kommet til ham i en psykisk veldig sårbar tilstand. Av førsteinntrykk virket han kanskje en smule reservert/arrogant men under konsultasjonen opplevde jeg ham rolig/trygg, grundig,lyttende og med stor vilje og evne til å hjelpe!

Den beste legen jeg har hatt

Han tar seg tid til å lytte, han er svært dyktig faglig, og han er en lege jeg føler meg trygg hos.

Pedagogisk og lett å få time hos

Rask på ukompliserte ting og tar seg tid når det er nødvendig. Flink til å følge opp NAV. Ikke noe dill, hevede øyebryn eller moralsk fordømmelse. Har ofte studenter med seg, men spør alltid om det er ok.

Godt samarbeid på legekontoret, slik at det aldri er problem med akuttbehandling. Har ved en anledning kommet rett inn foran alle med en kuttskade, så ingen grunn til å gå via den sentrale legevakta i legesenterets åpningstid.

En arrogant lege

Jeg hadde denne legen et par år da jeg bodde i Oslo. Han var arrogant, ufølsom og nedlatende. Men, han var dyktig!

Uinteressert

Jeg har hatt Heimdal som fastlege i flere år. Det er lett å få time raskt og betjeningen på senteret er hyggelig.
Heimdal kan være vennlig nok, men han virker noe uinteressert - og jeg føler meg til bry når jeg kommer. Ofte må jeg selv be om å bli videresendt for andre undersøkelser og prøver. Han kan også være arrogant og lite lyttende til min egen oppfatning og kunnskap om egen helse.
Jeg har flyttet til annen kommune, og skal nå bytte fastlege, noe jeg uansett ville vurdert fordi jeg vegrer meg for å bestille time hos han.

Uinteressert

Byttet etter to ganger. Fikk inntrykk av at han ikke kunne bli raskt nok ferdig. Upersonlig, kald, arrogant.

god, men..

Meget flink, noe arrogant. Greit for meg, så lenge at jeg vet at det jeg kommer for tas alvorlig. Anbefales !,

Anbefales!

Jeg er som regel hos legen annet hvert år, og det har aldri vært noe alvorlig, så grunnlaget for vurdering er relativt tynt.

Men jeg har overhodet ingenting å utsette, tar småting akkurat så seriøst som det behøves, og har aldri vært misfornøyd med noenting. Tar seg alltid god tid, lett å få time, hyggelig resepsjon og lokaler.