Arnulf Heimdal

Autorisasjon (1986)

Arnulf Heimdal er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Arnulf Heimdal

Arrogant, feil og utdatert

Jeg har en veldig god fastlege hos Heimdal sin kollega Fetveit. Da min datter på 10 år kastet opp på 6 dagen bestemte jeg meg for å ta henne med til legen 27.12. Dessverre hadde Fetveit ferie så jeg ble sendt til heimdal. Jeg har 3 barn på 10, 10 og 11 år. Silje som jeg hadde med til legen har ikke vært hos legen siden hun var 1 år - mao - jeg er ikke en overhysterisk mamma. Jeg kom som en bekymret mamma og Heimdal utøvde hersketeknikker mine mannlige kollegaer i IT bransjen ikke kan måle seg med! På mine 43 år har jeg ikke opplevd maken! Jeg kom og trengte å bli tatt på alvor og bli beroliget. I steden møtte jeg en mann som latterliggjorde at jeg var bekymret for min datter, minimerte meg til et hysterisk uviteden kvinne og var autoritær og arrogant ovenfor meg og min datter. Aldri gå til denne mannen hvis man trenger hjelp og er i en sårbar situasjon. Han er mer opptatt av seg selv og egen posisjon enn sine pasienter.

Meget bra!

Denne legen er svært dyktig.

Har hatt han som fastlege i mange år og har jevnlig kontakt med han. Effektiv og faglig meget sterk.

Dersom noen ser etter en bestevenn eller sjelesørger kan de nok gå et annet setd.

Skuffende

Heimdal har vært min fastlege i mange år og det har fungert greit. Grunnen til dette er kanskje at jeg tidligere ikke har hatt bruk for så mye legehjelp. Når jeg nå først trengte en dyktig lege ble opplevelsen en stor skuffelse. Heimdal lytter ikke, er påståelig og lite empatisk. Jeg mener behandlingen jeg har fått har gitt meg mange unødvendige bekymringer. Er virkelig ikke bra at en person du skal ha tillit til gjør livet ditt vanskelig helt unødvendig.
Valget var ikke vanskelig, var bare og bytte fastlege. Håper han leser noen av tilbakemeldingene her og tar de til seg så andre slipper og oppleve det samme.

Styr unna

Kort beskrivelse: arrogant, nedlatende og fravær av empati.

Dr. Heimdal er av de legene som ikke burde hatt pasientkontakt.

Jeg har hatt ham som fastlege i mange år og gjorde nylig et siste forsøk, men endte opp med å reise hjem og bytte fastlege sporenstraks.

Litt under forventet

Jeg bytter nå fastlege etter å ha hatt Arnulf Heimdal som fastlege i noen år, og har hatt om lag ett legebesøk i året. Min opplevelse er at han i begrenset grad lytter til meg som pasient, og at det han kommer med som første hypotese til diagnose aldri justeres av hverken opplysninger fra meg som pasient eller fra klinisk undersøkelse.
En fordel er at han alltid er presis, men bakdelen med det er at han oppleves som knapp og svært lite opptatt av å lytte. Alt skal gå fort, forsøk på å fortelle ham noe avfeies, og undersøkelsene oppleves som mye raskere og mer overflatiske enn andre leger jeg har vært hos.
Dersom Arnulf Heimdal hadde tatt seg tid til å lytte til pasienter og til å gjøre grundige undersøkelser, så tror jeg han kunne ha blitt en god fastlege.