Steinar Helberg

536 av 2000

Steinar Helberg er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Steinar Helberg

Forferdelig

Jeg har hatt Steinar som fastlege i en stund nå og har følt meg dum etter hver eneste gang jeg er der. Jeg er en person som går sjelden til legen så når jeg først oppsøker en fagperson fordi det er noe som skurrer er det svært ubehagelig å nærmest blir bedt om å skjerpe seg. Det er helt rett at han er kortoppfattet og konkret.... Men dessverre er han mer konkret om min psykiske tilstand enn min medisinske og jeg har en gang fått beskjed om at det som plaget meg kun tilhørte min fantasi. Dette da selvsagt før testene viste at det var en rekke ting som var gale.

Det er synd å måtte "sloss" for å få stilt en riktig diagnose. Dessverre er min nå gått så langt at jeg nå faktisk sliter noe med psykiske problem (angst), så det han først antok er nå blitt en realitet.

Anbefaler dessverre ikke Steinar og har skiftet fastlege selv.

Den beste legen

Er du veldig hårsår og liker å bli pakket inn med bobleplast er han nok ikke den rette legen. Ønsker du derimot en lege som går rett på sak, følger opp og få fart på ting er Helberg en meget dyktig lege.

Han så umiddelbart meg og mine utfordringer, tok tak og har hjulpet meg veldig. Jeg kommer aldri så lenge jeg bor i praktisk avstand til Oslo bytte lege.

Ikke den beste legen jeg har hatt

Jeg har hatt helberg som fastlege i mange år, og endelig har jeg byttet. Lenge trodde jeg at det var vanlig å føle at man var til bry når man gikk til legen. Ofte har jeg følt meg dum og ikke fått svar på det jeg faktisk lurer på. Grunnen til at jeg ikke har byttet tidligere er fordi jeg svært sjelden er hos legen, så det har ikke plaget meg i så stor grad. Men mitt siste besøk hos helberg resulterte i at jeg byttet fastlege umiddelbart. Han var nedlatende, gadd såvidt å undersøke meg, og ikke der jeg faktisk hadde smerter, og nærmest hufset meg ut døren. Jeg gikk derfra og følte meg dum, nærmest nedverdiget, og like bekymret.

Det skal dog sies at jeg også har opplevd ham som hyggelig og imøtekommende, jeg mener bare at når det kommer til å gå legen, skal det være regelen og ikke unntaket.

Anbefales ikke!

Hadde Helberg i noen år og fikk først et godt inntrykk. Fikk time rakst og resept osv på enkle ting som f eks bihulebetennelse og syntes det var helt ok selv om han ofte var nedlatende og brukte uttryk som "lille venn", "kjære deg" osv. Da jeg ble syk pga graviditet over en lengre periode var det ikke så greit lenger. Ble skjelt ut og fikk beskjed om at jeg var en trygdesnylter osv. Har gått gråtende ut fra kontoret hans et par ganger og sett andre gjøre det samme mens jeg har sittet på venterommet. Byttet lege og kom til en som hadde tid og empati :)
PS: Er ikke trygdesnylter, men i full jobb ;)

Middelmådig helhetsinntrykk?

Noen spydige eller nedlatende kommentarer (uten at han nødvendigvis mener noe nrgativt med det?)Kan også være sympatisk med glimt i øyet. Hatt flere legetimer med noe vanskelig samarbeid. Skriver raskt ut aktuelle resepter. Skjærer fort igjennom med sine meninger på en ofte overbærende måte, følt meg noe misforstått.