Steinar Helberg

Autorisasjon (1986)

541 av 2000

Steinar Helberg er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Steinar Helberg

Ærlig og rett på sak, anbefales!

Jeg har hatt Steinar i fastlege i ett år, og kan trygt anbefale han videre til deg som ønsker høy tilgjengelighet, direkte tilbakemelding og et innbydende legesenter.

Derimot, for deg som bare er ut etter en samtalepartner, i håp om sykmelding fordi hverdagen ikke følger ditt tempo, da kan du kan lete andre steder. Steinars handlekraft og hurtig henvisning til sykehus, reddet meg fra et lengre sykefravær.

Herlig kar med glimt i øyet!

Anbefales ikke

Jeg valgte Hellberg som min fastlege for 4-5 år siden. Førsteinntrykket av han var veldig bra, fikk time relativt raskt og han virket alright. Nå har derimot dette inntrykket blitt tilbakevist av egen erfaring; Han prøver å bruke minimalt med tid på pasientene og har du mer enn et spørsmål kan du se irritasjonen. Han prater på en nedverdigende måte og virker ikke interessert i å faktisk løse problemene mine.. Han lever godt på pensjonister og tilbakevennende pasienter som legger igjen mye penger.

Selve legekontoret og personalet er veldig immøtekommende.

Anbefales IKKE

Etter et godt førsteinntrykk, snudde min oppfatning av denne legen totalt.

Jeg opplever ham som arrogant, han avbryter ofte når jeg snakker og det virker som han har lite empati og forståelse for min situasjon. Han oppfattes som tverr og sur når jeg ikke har en "enkel skade", og det virker som han går i forsvar når han ikke kan svare på mine spørsmål.

Legen bruker noe jeg oppfatter som hersketeknikk når han snakker til meg, og kommer med nedverdigende kommentarer som - "du må jo forstå det vennen min". Dette oppfattes som veldig provoserende, og Helberg burde være mer bevisst på sin egen språkbruk.

Helberg sier gang på gang at jeg ønsker mitt beste, men sender dårlige henvisninger videre, og svarer dårlig på spørsmål. Jeg har måttet be om utskrift av legejournal, og heller spurt andre leger om råd.

Han gjør dessuten lite for å bedre min situasjon og viser svært liten vilje til å tenke alternativt, ta noen telefoner e.l. Å skrive ut en resept hjelper ikke alltid på en skade.

Har du behov for rask time og en resept, er dette legen.
Forventer du respekt og god hjelp, styr unna!

Svært fornøyd med fastlegen min

Steinar gjør det han kan i sin makt for å oppnå de beste resultater for pasienten sin. Dyktig og erfaren lege!

Meget dyktig lege!!!

Dr. Helberg er en meget dyktig og erfaren lege. Han stiller alltid opp og tar seg tid til sine pasienter. Han er grundig i sitt arbeide. Kan anbefales.