Kathleen Susan Henriksen

SiO Helse

Autorisasjon (2008)

Siste vurderinger av Kathleen Susan Henriksen

Uempatisk og slurvete

Har ikke et godt inntrykk av denne legen, etter å ha vært hos henne flere ganger. Hun har veldig dårlig tid, og avbryter mye. Jeg opplever at hun ikke tar seg tid til å høre på pasienten, og derfor er det en utfordring å få den hjelpen jeg trenger.

Hun er veldig direkte, som i noen tilfeller er fint, men som i andre kan virke skremmende. I flere situasjoner har jeg opplevd henne som uempatisk. De gangene jeg har hatt time hos henne, har hun vært i dårlig humør.

Hun er ofte presis og i rute.

Beste fastlegen jeg har hatt

Kathleen Henriksen er uten tvil den beste fastlegen (og legen) jeg har møtt. Utrolig grundig og kunnskapsrik. I tillegg er hun en utrolig kul dame! Anbefales!

Den beste fastlegen jeg har hatt

Kathleen er den beste fastlegen jeg har hatt. Hun er ekstremt grundig og kunnskapsrik. Jeg føler meg alltid tatt på alvor og sett som pasient. Hun er ærlig og direkte når hun snakker, noe jeg opplever som veldig betryggende. Jeg gleder meg alltid til timene hennes, og vet at jeg er i de beste hender.

Digger denne dama!

Har hatt Kathleen som fastlege i et par år nå, og jeg elsker henne! Hun er dyktig, kunnskapsrik og informerende. Ærlig og direkte, akkurat slik jeg foretrekker. Er du en svak og sår sjel, og ikke helt takler klare og tydelige tilbakemeldinger som kanskje ikke alltid er i ditt favør, er hun nok kanskje ikke legen for deg. Dersom du derimot foretrekker ærlighet, humor, og en direkte tone, vil jeg absolutt anbefale Kathleen! Kathleen og jeg har hatt et godt samarbeid gjennom den tiden jeg har vært student og på besøk hos henne.

Problemer med trygging og inntoning

Jeg fikk Kathleen som vikar på en akuttime. Hun gjorde meg ekstremt utrygg med en kjapp og dramatiserende stil, og responderte ikke da jeg ba om vi kunne roe ned tempoet. For min del endte dette i et vondt angstanfall, som absolutt kunne vært unngått, spesielt da jeg hadde varslet om at det kunne skje på forhånd hvis vi ikke tok det rolig (normalt rolig holder i massevis for meg).

Hun virket som en veldig kunnskapsrik lege, og jeg betviler ikke hennes vurderinger og anbefalinger. Jeg opplevde absolutt at hun ønsket å hjelpe. For meg er det ekstremt viktig å ha en lege som gjør meg trygg og kan inntone seg emosjonelt, og hvis det samme gjelder for deg, anbefaler jeg henne ikke. Hvis du er veldig lite sensitiv emosjonelt kan dette være en god og effektiv fit.