Kathleen Susan Henriksen

SiO Helse

Autorisasjon (2008)

Siste vurderinger av Kathleen Susan Henriksen

Problemer med trygging og inntoning

Jeg fikk Kathleen som vikar på en akuttime. Hun gjorde meg ekstremt utrygg med en kjapp og dramatiserende stil, og responderte ikke da jeg ba om vi kunne roe ned tempoet. For min del endte dette i et vondt angstanfall, som absolutt kunne vært unngått, spesielt da jeg hadde varslet om at det kunne skje på forhånd hvis vi ikke tok det rolig (normalt rolig holder i massevis for meg).

Hun virket som en veldig kunnskapsrik lege, og jeg betviler ikke hennes vurderinger og anbefalinger. Jeg opplevde absolutt at hun ønsket å hjelpe. For meg er det ekstremt viktig å ha en lege som gjør meg trygg og kan inntone seg emosjonelt, og hvis det samme gjelder for deg, anbefaler jeg henne ikke. Hvis du er veldig lite sensitiv emosjonelt kan dette være en god og effektiv fit.

Proff og pedagogisk

Var spent på å ta livmorhalsprøve, men det gikk så bra! Hun var veldig flink og utførte jobben raskt og greit. Og hun informerte meg hele tiden om hva hun gjorde, mulige utfall, og bidro i stor grad til at jeg følte meg godt ivaretatt. Jeg er veldig godt fornøyd.

Kaotisk og vanskelig

Etter å ha vært borti Henriksen ved flere anledninger i forbindelse med langvarig behandling er jeg ikke imponert. Stadig feil på reseptene, og tvilsomme påstander om bivirkninger/risiko (skremt vettet av inntill annen lege var rådført). Ved spørsmål har hun ofte svært liten tolmodighet. Frekk til tider, og alltid veldig dårlig tid. Mulig hun er ypperlig til korte visitter for enkle problemer/resepter, men ville ikke hatt henne ved mer kompliserte saker. Byttet legesenter med stor suksess.

Utfordrende møte.

Jeg benyttet meg av SiOs legeordning og valgte Henriksen fordi hun hadde ledig plass. Var på time hos henne tre ganger, men byttet etter flere vanskelige episoder.

Mitt første møte med legen va da jeg kom inn med akutte magesmerter. Jeg ble tatt på alvor og følte meg godt ivaretatt. Det var imidlertid etter disse første tjue minuttene opplevelsen ble veldig annerledes.

Etter magesmertene ble jeg henvist først til ultralyd, og så til øre nese hals. Begge var henvist privat, og på begge steder fortalte helsepersonalet meg at henvisningen til dem var ulogiske og unødvendige med mine problemer.

Jeg kom senere inn med ønske om å bli henvist til psykolog, da jeg hadde store problemer med søvn, vekt og angst. Legen sa da at det var "lett å bli selvopptatt når du går rundt på Blinderen og tenker hele tiden. Du burde dra ut og gjøre noe viktig. Du kan dra til Afrika og hjelpe fattige barn". Dette er et utrolig råd, på flere måter, men ikke et jeg følte var riktig for min situasjon. Jeg fikk en sykemelding basert på de tidligere mageplagene mine, men ingen henvisning til psykolog.

Jeg vil på bakgrunn av dette ikke anbefale Dr. Henriksen til noen som ikke vil ha annet enn en psykemelding for å bestå obligatoriske seminar på Universitetet.

Nedlatende, stresset, og uprofesjonell

Hilser ikke på pasienten. Virker ikke interessert i pasienten. Gir inntrykk av å være stresset og ikke ha tid til pasienten. Tar raske beslutninger om behandling/henvisning uten å få høre hele sykdomsbilde. Virker nedlatende og uhøflig.