Kathleen Susan Henriksen

SiO Helse Kvinne, 50 år

Autorisert2008
Ledige plasser 425 av 1500
Vil du bytte til denne fastlegen?

SiO Helse

0372 Oslo
Kathleen Susan Henriksen er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Kathleen Susan Henriksen

Den beste legen jeg har hatt!

Jeg har byttet fastlege flere ganger og er veldig glad for at jeg har kommet til Dr. Henriksen. Hun er dyktig og tar pasientene sine på alvor. Hun er direkte i måten hun prater på, som hun sier selv "I don't sugar coat it". Det kan virke noe bryskt første gangen man møter henne, men man skjønner raskt at det bare er måten hun snakker på. Dessuten liker jeg at hun gir meg all informasjonen rett ut slik at jeg vet hva jeg har å forholde meg til. Og hun kommer alltid med forslag til mulige løsninger i neste setning. Hun er ikke dømmende, og gjør alt hun kan for å hjelpe med problemene du har som pasient. Jeg vil aldri bytte fastlege igjen, og kan virkelig anbefale henne på det varmeste.

Den beste

Kathleen Henriksen hadde jeg da jeg var student for noen år siden, og nå noen år etter så tenker jeg tilbake på henne som den beste fastlegen jeg har hatt. Jeg var hos henne kun et par ganger, og fikk et veldig godt inntrykk. God på å kommunisere, faglig dyktig, på pasientens side.

Grundig og flink

Første gangen jeg var hos Kathleen ble jeg overrasket over hvor direkte hun kunne være. Nå som jeg har vært hos henne flere ganger, så setter jeg pris på hvor direkte og grundig hun er. Hun tenker alltid at det er bedre å være "safe than sorry."

Den beste legen eg har hatt

Kathleen passar meg bra. Ho er veldig direkte og ærlig, men veit å undersøke alt som feiler deg og finne ein kur. Er open om at ho ikkje vil sette ein diagnose før ho er sikker, sidan ein journal full av plager til dømes kan gi problem med helseforsikring i andre land. Det einaste negative eg kjem på å si om ho er at ho kan vere litt snakkesalig. Hadde truleg aldri bytta fastlege om ikkje det var for at eg ikkje er student lenger.

Tilgjengeligheita er ikkje den beste, det har stort sett alltid vore 15-45 minutt forsinking på SiO Helse, uavhengig av kven eg har hatt time hos. Timebestilling er lettare enn det ser ut, då du kan bestille med sms.

Direkte og flink

Jeg fikk henne tildelt for en hastetime og var mer enn skeptisk etter å ha lest noen av vurderingene her, men jeg gikk ut fra timen og følte meg mye bedre enn da jeg kom inn. Hun har solide medisinske kunnskaper og jeg anser det som positivt at hun snakker rett frem. Jeg synes også det er veldig bra at hun er bevisst på at journalen er et juridisk dokument. Til sist må det nevnes at hun rekvirerte blodprøver som avdekket et problem som jeg ikke hadde noen symptomer på i det hele tatt og som jeg trolig ville ha gått med i evigheter hvis ikke hun hadde fanget det opp. Alt i alt synes jeg hun virker som en dyktig og proff lege.