Kathleen Susan Henriksen

SiO Helse

2008

Siste vurderinger av Kathleen Susan Henriksen

Fantastisk!

Kathleen er en super fastlege. Hun tar deg på alvor, har kunnskap, og er trygg på sitt arbeid. Anbefaler henne på det varmeste!

Absolutely amazing

I cannot recommend Kathleen Hendriksen highly enough. First of all, she is a native English speaker, so if you are an international student, she's a wonderful choice.

As others have said, she is direct, but for me, that's a plus. She won't waste time coddling your feelings--if there's a problem, she'll investigate it and make you better. She isn't afraid to order tests or write referrals, and her knowledge of medicine, Norway, and the health system is amazing.

In all of my interactions with her, Kathleen has been polite and professional, but she's also warm and comforting--in her own way. I've never been rushed out of her office--even when she's running late, she always takes the time to fully understand why I've come.

If you're a hypochondriac and just want your fastlege's undying patience and attention, maybe don't choose her. If you want someone who will take care of you when you need it, speaks English perfectly (and Norwegian, I should mention--she's lived here for a long time), and is incredibly experienced, choose Kathleen.

I'm dreading the day I finish my studies and have to lose her as my fastlege. I've never had a better doctor in Norway.

(I should mention that SiO Helse has issues with running behind, having long queues for the phone lines, and taking forever to get an appointment, but that's not Kathleen's problem--that's just how SiO Helse is)

Kjempe fornøyd med Kathleen!

Kathleen var min fastlege i 4 år og jeg kan anbefale henne på det varmeste. Hun forklarte alt og svarte på alt jeg måtte lure på. Hun er direkte og går rett på sak, noen kan sikkert oppfatte det som lite empatisk, men jeg synes hun er utrolig dyktig og er storfornøyd. Dessverre er jeg ikke student lenger og må derfor bytte lege.

Superflink

Hun er tillitsvekkende og seriøs. Hun tar helsa di på alvor, og gjør alt i sin makt for å finne ut av hva som feiler deg, eller hva hun kan gjøre for å bedre din situasjon. Takk og pris for at det var akkurat henne jeg bytta til, og gikk til da jeg følte meg dårlig. På bare en uke fant vi ut av hva som var riktig diagnose. Bedre ivaretatt har jeg aldri blitt før.

Aldri blitt tatt imot på en mindre empatisk måte

Jeg gikk til henne for første gang angående et "psykisk problem" som jeg anser min rødming i sosiale settinger for å være, og jeg hadde mannet meg opp masse fordi jeg vet mange ikke forstår hvor vondt dette problemet kan være. Hun henviste meg til hjertespesialist fordi hun ikke ville gi meg betablokkere uten å se at jeg kom til å takle det (slik jeg forstod det). Jeg følte meg ledet i feil retning da jeg (som forventet) fikk høre at jeg var hjertefrisk og likevel ikke fikk hjelp til rødmingen min (med betablokkere som jeg ba om), og heller ingen andre behandlinger ble foreslått! Da hun i tillegg mer enn en gang indikerte at jeg hadde tatt opp dette med andre leger og gikk til henne som om jeg var en "luring", fikk hun meg til å føle meg som en "junkie" som om det var B-preparater jeg ba om...

Jeg følte meg møtt på en dårlig måte og jeg fikk ikke hjelp til å møte problemet mitt. Hun hadde ingen andre forslag og var direkte på en ubehagelig måte. Jeg opplevde at hun ikke forstod hvor stort problemet er for meg, og at hun ikke var interessert i å hjelpe meg. Over alt på nett har leger skrevet at betablokkere gjerne må utprøves i slike tilfeller som mitt, så hun burde holde seg mer faglig oppdatert!!

Utrolig forståelsesfull lege som forstår viktigheten av å ta en pasient på alvor. Har slitt mye med ting som andre leger ikke har brydd seg opp, men Dr. Henriksen passer på at du har fått den hjelpen du trenger innen du forlater kontoret hennes.

Kathleen- Du er en lifesaver!:)

Jeg har vært kronisk syk i mange år..vært hos mange forskjellige leger(også spesialister). Kathleen tar vare på deg på en slik måte at du føler deg SAFE og i trygge hender. Er det noe som er galt, finner hun ut av det..hun tror på deg og bare det er en lettelse. Jeg blir dessverre nødt til å bytte fastlege nå snart da jeg snart er ferdig som student, og det gruer jeg meg veldig til. Jeg mener det virkelig når jeg sier at Kathleen er best, ja hun er direkte- MEN HUN FORKLARER ALT. Har vært borti leger som ikke har sagt noe når blodprøvesvarene har påvist avvik, men her får jeg alle svar. Om du leser dette Kathleen, (skriver nesten med tårer i øynene) så vil jeg bare si at du er sikkert ikke klar over HVOR mye du faktisk hjelper en syk person FORDI du gjør jobben din så grundig i forhold til mange andre av dine kollegaer...du skal vite at du er helt fantastisk og den beste legen jeg noen gang har vært borti! Best wishes to you!

STYR UNNA

Jeg brukte Kathleen da jeg gikk på BI, og anbefaler ingen å bruke henne. Veldig dramatisk, lite empatisk og sier ting som man absolutt ikke skal si til pasienter. Hun skremmer pasienten, og snakker negativt om yrket, helse-Norge og mye annet.

God og direkte lege

Kathleen har alltid gitt god oppfølging. Som mange andre har påpekt er hun direkte i formidlingen, men tar seg også tid til å forklare hvorfor hun er det, og hva som må gjøres videre i en behandlingssituasjon. Hun er grundig og virker opptatt av pasientens beste. På et tidspunkt ringte hun meg opp igjen dagen etterpå for å sjekke om jeg hadde fått med meg alle beskjedene hun hadde gitt meg, bare for å være sikker på at alt ble riktig (jeg hadde tross alt ikke vært i helt topp befatning dagen i forveien) og får å få en oppdatering på formen min. I de tilfeller hun kan hjelpe, er hun presis, og i de tilfeller hun henviser, er hun nøye med henvisningene.

Eneste problemet er tilgjengelighet. Systemet SiO-helse har gjør at man ikke alltid får egen fastlege som kan være frustrerende til tider når man selv har et problem eller oppfølging man ønsker fastlegen til, og timelistene er fylt opp av studenter som trenger legeattest for en eksamen. Dette er ikke Kathleens feil, vel og merke.

I tillegg virker SiO Helse til tider litt firkantet på hva de har lov til eller ikke å gi av hjelp og råd med tanke på attester for forhold som har påvirket eksamen eller oppgavefrister. Ved en anledning mens jeg var hos en vikar, opplevde jeg å få attest og oppfølging for langvarig sykdom i semester, men ikke noe bistand med tilpasning eller attest til eksamen. igjen, dette har ikke hatt noe å si for mitt inntrykk av Kathleen, men det er et viktig moment å nevne i forbindelse med SiO Helse.

Den beste legen jeg har hatt!

Jeg har byttet fastlege flere ganger og er veldig glad for at jeg har kommet til Dr. Henriksen. Hun er dyktig og tar pasientene sine på alvor. Hun er direkte i måten hun prater på, som hun sier selv "I don't sugar coat it". Det kan virke noe bryskt første gangen man møter henne, men man skjønner raskt at det bare er måten hun snakker på. Dessuten liker jeg at hun gir meg all informasjonen rett ut slik at jeg vet hva jeg har å forholde meg til. Og hun kommer alltid med forslag til mulige løsninger i neste setning. Hun er ikke dømmende, og gjør alt hun kan for å hjelpe med problemene du har som pasient. Jeg vil aldri bytte fastlege igjen, og kan virkelig anbefale henne på det varmeste.

Den beste

Kathleen Henriksen hadde jeg da jeg var student for noen år siden, og nå noen år etter så tenker jeg tilbake på henne som den beste fastlegen jeg har hatt. Jeg var hos henne kun et par ganger, og fikk et veldig godt inntrykk. God på å kommunisere, faglig dyktig, på pasientens side.

Grundig og flink

Første gangen jeg var hos Kathleen ble jeg overrasket over hvor direkte hun kunne være. Nå som jeg har vært hos henne flere ganger, så setter jeg pris på hvor direkte og grundig hun er. Hun tenker alltid at det er bedre å være "safe than sorry."

Den beste legen eg har hatt

Kathleen passar meg bra. Ho er veldig direkte og ærlig, men veit å undersøke alt som feiler deg og finne ein kur. Er open om at ho ikkje vil sette ein diagnose før ho er sikker, sidan ein journal full av plager til dømes kan gi problem med helseforsikring i andre land. Det einaste negative eg kjem på å si om ho er at ho kan vere litt snakkesalig. Hadde truleg aldri bytta fastlege om ikkje det var for at eg ikkje er student lenger.

Tilgjengeligheita er ikkje den beste, det har stort sett alltid vore 15-45 minutt forsinking på SiO Helse, uavhengig av kven eg har hatt time hos. Timebestilling er lettare enn det ser ut, då du kan bestille med sms.

Direkte og flink

Jeg fikk henne tildelt for en hastetime og var mer enn skeptisk etter å ha lest noen av vurderingene her, men jeg gikk ut fra timen og følte meg mye bedre enn da jeg kom inn. Hun har solide medisinske kunnskaper og jeg anser det som positivt at hun snakker rett frem. Jeg synes også det er veldig bra at hun er bevisst på at journalen er et juridisk dokument. Til sist må det nevnes at hun rekvirerte blodprøver som avdekket et problem som jeg ikke hadde noen symptomer på i det hele tatt og som jeg trolig ville ha gått med i evigheter hvis ikke hun hadde fanget det opp. Alt i alt synes jeg hun virker som en dyktig og proff lege.

Effektiv og seriøs lege.

De første gangene jeg gikk til Dr. Henriksen var jeg veldig usikker, fordi hun er veldig ærlig og sier ting som det er. Etter noen gang der er jeg ikke i tvil om at hun er den beste legen jeg har hatt. Hun tar deg på alvor og hører virkelig på dine problemer. Jeg er i begynnelsen av en utredning av sykdom, og hun tok seg tid til å hjelpe meg å se på ulike muligheter, Det er kanskje negativt for den neste pasienten som kommer inn, men hun tar seg god tid hvis du er usikker på hva som er problemet. Den første gangen jeg var der var jeg sikker på hva som var galt med meg, så jeg fikk en resept og var ferdig. Enkelt og greit.
Anbefaler alle å velge henne som fastlege, og gi henne en second chance hvis du er usikker førtste gang.

Grundig med utredning og oppfølging

Jeg har hatt kathleen i bare noen måneder, men jeg kan allerede si at det er den beste fastlegen jeg har hatt. Tar seg god tid, forklarer nøye og hjelper til å forstå sykdom/symptomer. Tar grundige tester og følger opp etter prøvesvar. Jeg har fått svar på ting jeg ikke fikk med forrige lege.

En meget god lege!

Mine erfaringer med Kathleen er utelukkende positive. Faglig flink, lytter og gir en ærlig vurdering basert på hva hun mener og hva du har sagt. Direkte, men omtenksom. Tar tid til deg og er effektiv. Hun kan anbefales på det sterkeste og det er synd å bytte fastlege fordi en ikke er student lenger.

Svært grundig og dyktig lege

Henriksen er veldig ryddig med hva hun skriver i journalen, slik at der ikke står noe unødvendig personlig. Dette informerer hun om på en skikkelig måte.
Mitt inntrykk er at mange leger ikke tenker over at det de skriver om deg blir stående, noe som kan være uheldig dersom de har formulert seg dårlig/misvisende, skrivet inn egen synsing og irrelevante, personlige opplysninger om deg.

Jeg har kommet til Henriksen med en fire år gammel kneskade som ingen leger jeg har hatt tidligere har tatt tak i eller trodd på.
Med Henriksen har jeg derimot blitt tatt seriøst. Jeg har fått gode medisinske råd og anbefalinger, resepter og henvisning til MR, samt henvisninger som viste seg nødvendige etter MR.

Jeg sitter igjen med følelsen av at jeg har en fastlege som gjør det hun kan for å hjelpe meg og som bryr seg om sine pasienters helse.

Jeg er svært takknemlig og anbefaler Kathleen Henriksen på det sterkeste.

En lege som virkelig ordner opp!

Dr. Henriksen har vært til god hjelp, og kommet frem til diagnoser som tidligere leger ikke har funnet ut av. Hun gir god informasjon om behandlingsforløpet, er effektiv under tidspress og ærlig, men samtidig empatisk. Hun er også nøye med å følge opp legetimene sine med nye legetimer. Denne damen er rett og slett helt rå. Jeg ville anbefalt henne på det varmeste for alle og enhver som trenger en lege i Oslo.

Beste fastlege som er!

Kathleen er den beste fastlegen jeg har hatt. Grundig, tar tak i symptomer, sørger for at jeg får den beste oppfølging, yter det lille ekstra, direkte og omsorgsfull. Føler meg privilegert som har en lege som jeg vet stiller opp når jeg trenger det.