Kathleen Susan Henriksen

SiO Helse

2008

Siste vurderinger av Kathleen Susan Henriksen

Superflink

Hun er tillitsvekkende og seriøs. Hun tar helsa di på alvor, og gjør alt i sin makt for å finne ut av hva som feiler deg, eller hva hun kan gjøre for å bedre din situasjon. Takk og pris for at det var akkurat henne jeg bytta til, og gikk til da jeg følte meg dårlig. På bare en uke fant vi ut av hva som var riktig diagnose. Bedre ivaretatt har jeg aldri blitt før.

Aldri blitt tatt imot på en mindre empatisk måte

Jeg gikk til henne for første gang angående et "psykisk problem" som jeg anser min rødming i sosiale settinger for å være, og jeg hadde mannet meg opp masse fordi jeg vet mange ikke forstår hvor vondt dette problemet kan være. Hun henviste meg til hjertespesialist fordi hun ikke ville gi meg betablokkere uten å se at jeg kom til å takle det (slik jeg forstod det). Jeg følte meg ledet i feil retning da jeg (som forventet) fikk høre at jeg var hjertefrisk og likevel ikke fikk hjelp til rødmingen min (med betablokkere som jeg ba om), og heller ingen andre behandlinger ble foreslått! Da hun i tillegg mer enn en gang indikerte at jeg hadde tatt opp dette med andre leger og gikk til henne som om jeg var en "luring", fikk hun meg til å føle meg som en "junkie" som om det var B-preparater jeg ba om...

Jeg følte meg møtt på en dårlig måte og jeg fikk ikke hjelp til å møte problemet mitt. Hun hadde ingen andre forslag og var direkte på en ubehagelig måte. Jeg opplevde at hun ikke forstod hvor stort problemet er for meg, og at hun ikke var interessert i å hjelpe meg. Over alt på nett har leger skrevet at betablokkere gjerne må utprøves i slike tilfeller som mitt, så hun burde holde seg mer faglig oppdatert!!

Utrolig forståelsesfull lege som forstår viktigheten av å ta en pasient på alvor. Har slitt mye med ting som andre leger ikke har brydd seg opp, men Dr. Henriksen passer på at du har fått den hjelpen du trenger innen du forlater kontoret hennes.

Kathleen- Du er en lifesaver!:)

Jeg har vært kronisk syk i mange år..vært hos mange forskjellige leger(også spesialister). Kathleen tar vare på deg på en slik måte at du føler deg SAFE og i trygge hender. Er det noe som er galt, finner hun ut av det..hun tror på deg og bare det er en lettelse. Jeg blir dessverre nødt til å bytte fastlege nå snart da jeg snart er ferdig som student, og det gruer jeg meg veldig til. Jeg mener det virkelig når jeg sier at Kathleen er best, ja hun er direkte- MEN HUN FORKLARER ALT. Har vært borti leger som ikke har sagt noe når blodprøvesvarene har påvist avvik, men her får jeg alle svar. Om du leser dette Kathleen, (skriver nesten med tårer i øynene) så vil jeg bare si at du er sikkert ikke klar over HVOR mye du faktisk hjelper en syk person FORDI du gjør jobben din så grundig i forhold til mange andre av dine kollegaer...du skal vite at du er helt fantastisk og den beste legen jeg noen gang har vært borti! Best wishes to you!

STYR UNNA

Jeg brukte Kathleen da jeg gikk på BI, og anbefaler ingen å bruke henne. Veldig dramatisk, lite empatisk og sier ting som man absolutt ikke skal si til pasienter. Hun skremmer pasienten, og snakker negativt om yrket, helse-Norge og mye annet.