Kathleen Susan Henriksen

Autorisasjon (2008)

SiO Helse Telefonnummer22 85 33 0022 85 33 ...
Problemveien 9 / Holbergsgate 21 / Sandakerveien 116 0314 Oslo
Kathleen Susan Henriksen er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Kathleen Susan Henriksen

Følte meg til bry

Stiller mange gode spørsmål, men virker likevel forhastet. Tok bare opp ett av problemene jeg ønsket å snakke om og ignorerte de andre. Følte jeg møtte en kaldhet selv om jeg kom med et sensitivt problem som var skremmende for meg. Henviste videre og sa «jeg er ferdig med mitt her», så det hele virket forhastet og usympatisk. Følte meg til bry.

Fantastisk

Den beste fastlegen jeg noensinne har hatt. Svært dyktig og erfaren lege som er flink til å sette seg inn i pasientens behov.

Don’t call me darling

Kathleen var vikar for min fastlege når dem hadde ferie.
Hun er kanskje den legen jeg har vært hvis hvor jeg har hatt det sterkeste inntrykket til når jeg forlot.
Under konsultasjonen fortsatte hun å kalle med «darling», «sweetheart» og andre kjælenavn jeg ikke var komfortabelt med. Dette ignorerte jeg.
Når jeg skulle forklare hva som var galt, hva jeg allerede har vært gjennom med min fastlege osv begynte hun å baksnakke legen min. Hun sa blant annet at hun ikke hadde vært i dette systemet så lenge så hun visste ikke hvordan det fungerte.
Videre undersøkte hun meg, som jeg tenkte var greit nok. Ble henvist videre til en spesialist - dette er noe fastlegen min fikset og ikke Kathleen - hvor det ble bekreftet at det min egen fastlege som visste ikke hvordan noe fungerte ifølge Kathleen var den som hadde rett.

Meget uprofesjonelt å kalle pasienten kjælenavn men også å baksnakke en kollega så åpenbart til pasienten. Uenighet i diagnoser er ok, å baksnakke kollega er ikke.

Dårlig til å lytte, haster legetimen

Ikke fornøyd med denne legen. Alle gangene jeg har vært hos henne har hun hastet timen og flere ganger påpekt at vi har dårlig tid. Hun lytter ikke til hva pasienten sier, virker uinteressert og lite empatisk. Jeg bestilte time for henvisning til psykolog for en utredning og hun skulle stille meg spørsmål om jeg er eller har vært deprimert, før hun fullfører spørsmålet sier hun "nei, du er jo ikke deprimert", og skrev dette ned i henvisningen. I tillegg spurte hun om jeg hadde vært eller er suicidal eller hatt/har suicidale tanker, hvor jeg svarer at jeg har hatt det tidligere men ikke nå lenger, hun sa ingenting på dette og skrev i henvisningen at "pasienten har ikke suicidale tanker og har ikke hatt det på noe tidspunkt". Hun virker hyggelig og effektiv første timen, men dette er ikke en lege med empati og varme. Ved en annen anledning hvor jeg ønsket ny type prevensjon var hun svært kritisk til spiral generelt sett og tok ikke til seg mine ønsker og behov.

Trygg og kunnskapsrik

Den beste legen jeg har hatt. Utrolig dyktig og effektiv, men samtidig veldig omsorgsfull. Veldig trygg og fin lege å snakke med, og en som virkelig bryr seg.

Anbefales virkelig!