Kathleen Susan Henriksen

Autorisasjon (2008)

SiO Helse Telefonnummer22 85 33 0022 85 33 ...
Problemveien 9 / Holbergsgate 21 / Sandakerveien 116 0314 Oslo
Kathleen Susan Henriksen er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Kathleen Susan Henriksen

Uinteressert og stresset

Hun gir deg ikke rom for å prate om hva du ønsker med legetimen og hva du opplever av smerter/problemer. Avbryter deg konstant og virker uinteressert i å høre på hva du har å si. Har alltid hastverk og vil nærmest kaste deg ut av rommet, selv lenge før timen er over. Nekter å takle mer enn ett problem av gangen per time, selv om det er mer tid igjen. Hun har mye faglig kunnskap, men null evne til å vise omsorg og omtanke for pasient.

Dyktig og engasjert fastlege

Jeg har hatt Kathleen som fastlege i mange år, men måtte bytte fordi jeg ikke er student lengre. Jeg kunne ikke vært mer fornøyd med Kathleen som fastlege, hun tar deg på alvor og henviser videre ved behov. I tillegg til å være faglig dyktig, opplevde jeg henne som en engasjert, morsom og omsorgsfull lege. Jeg anbefaler henne på det sterkeste som fastlege.

Anbefales ikke ved psykiske lidelser, ellers ok

Henriksen er god på fysiske plager, som hun tar alvorlig og er rask med å henvise videre. Dersom det gjelder noe psykisk, stiller hun seg derimot tvilende. Opplevde at alvorlige nevropsykologiske plager ble bagatellisert og avfeid, og hun frarådet utredning på basis av at en diagnose kunne være belastende. Det krevde mye overtalelse og insistering for å få henne til å ta steg for å skrive en nødvendig henvisning. Det var veldig krevende å forholde seg til denne typen respons i en allerede sårbar situasjon. Hun var imidlertid oppriktig og ærlig om at hun forholdt seg skeptisk til denne typen plager, noe som i det minste var redelig av henne.

Dyktig lege som tar deg seriøst

Kathleen er en veldig flink lege. Hun tar alltid mine problemer seriøst. Ja, hun er kanskje ikke så flink til å håndhilse når man treffer hun for første gang, men hun vet hva hun skal gjøre og har ingen problemer med å henvise videre. Jeg liker også at hun er restriktiv med å stille diagnoser, som hun begrunner med at kan være problematisk når man skal skaffe seg privat helseforsikring i utlandet. Hun må bli flinkere til å lytte til pasienten (meg) og ikke overta samtalen. Hun "diagnostiserer" kanskje litt tidlig uten å spørre mer om problemene til pasienten (meg). Av og til har jeg flere symptomer på hjerter som eg mener kan hjelpe henne, men som ikke kommer frem fordi hun overtar samtalen.
Ellers så er jo SiO Helse sitt legekontor noe utilgjengelig (men det er jo selvfølgelig ikke Dr. Henriksen sin feil).

Kjapp og upersonlig

Hun er en lege som virker å ha mye kunnskap, men mangler for omsorg. Hun tester og henviser videre, men det virker som hun bare vil ha deg ut igjen så fort som mulig og nesten virker irritert når du spør om noe. Det hadde ikke gått mer en fire minutter før hun sa "ja.." i hint om at jeg skulle gå. Under besøk tygger hun tyggis og ser på deg med et oppgitt blikk. Telefonen hennes ringer og hun unnskylder seg ikke for å ta den midt i vår samtale. Hun sier heller ikke hade eller ser på deg når du går. Oppleves rett og slett som en respektløs lege.