Elzbieta Joanna Johansen

Allmennlegespesialist og fastlege
Kvinne, 60 år

Spesialisering

Allmennmedisin

Godkjenning

Autorisasjon (1995)

Ledige plasser

0 av 900
Motta varsel hvis denne legen får ledig plass

Venteliste

2 personer

Sist ledig plass

Se når legen sist åpnet sin liste for nye pasienter utenom ventelisten

Advarsler

Sjekk eventuelle reaksjoner fra Helsetilsynet

Vurderings­varsel

Bli varslet når nye vurderinger blir publisert

Brukernes vurderinger

Om vurderingene
Samlet vurdering
(34)
34 vurderinger
Tilgjengelighet
(31)
31 vurderinger
Tillit og kommunikasjon
(30)
30 vurderinger
Service
(29)
29 vurderinger

Siste vurderinger av Elzbieta Joanna Johansen

Virker uinteressert og hun er som regel alltid forsinket

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Hun kjenner meg igjen ved besøk, men virker uinteressert i deg som menneske. Ser for det meste inn i dataen og skriver på denne.
Etter besøk hos henne blir man som regel ikke blitt noe særlig klokere, heller mer urolig (dette gjelder spes oppfølgning under svangerskapet). Man må komme med forslag selv for behandling, henvisning etc.

Hun er som regel alltid forsiket og man må legge på ekstra godt med betaling på takstameteret for man kan risikere og sitte på venteværelset en god stund.

Resepsjonisten har tydelig alt for mye å gjøre med prøvetakning, tlf, post og pasienter som kommer. Burde vært en til slik at de kunne delt jobben. Dette hadde gjort det lettere for oss pasienter å komme gjennom på tlf også.

Ufokusert og utilgjengelig

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

1. Johansen husker ikke sine pasienter. Jeg har gått til henne i syv år og hun hilser fortsatt på meg som jeg er en ny pasient og gir ikke noen tegn til å kjenne meg igjen.

2. Hun er alltid forsinket, et kvarter er standarden. Har lært meg at jeg må legge på ekstra på parkeringen slik at jeg unngår bot.

3. Det er notorisk vanskelig å komme gjennom på telefonen. De har hverken kønummer-informasjon eller callback-funksjon. Virker som kapasiteten på forværelset ikke matcher behovet blant pasientgruppene. Å få legetime på dagen kan du bare glemme. Epost fungerer greit. Men hvor mange vet om den? De har ikke lenger en webside hvor pasientene kunne fått denne type informasjon.

4. Under konsultasjonen bruker hun litt for lite tid på å spørre og samtale, bruker mest tid på PC'en. Kanskje hun leser sykdomshistorikk, jeg vet ikke, isåfall bør vel legen lese det _før_ timen? I det hele tatt virker hun uinteressert i meg som pasient.

Summa sumarum, det er på høy tid å finne meg en ny fastlege.

Kjempehyggelig lege som lider under overbelastet felles resepsjonstjeneste med andre leger.

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Varm person, dedikert, husket meg godt igjen etter 6 år uten besøk, stilte meg interesserte omsorgsfulle oppfølgingsspørsmål som garantert ikke står i noen journal, virker oppriktig engasjert i problemene dine. Virker dyktig, men dette er samtidig vanskelig å vurdere for en lekmann. Resepsjonen har ikke nok kapasitet til å betjene kundemassen, og dette er eneste svakhet slik jeg ser det.

Utmerket lege. Litt problemer med tilgjengelighet

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Dersom man bestiller legetime noen uker frem i tid - på e-mail, er legen helt topp.
Litt problemer med tilgjengelighet, gjør at jeg gir en samlet vurdering på 4.