Elzbieta Joanna Johansen
Kvinne, 60 år
Spesialisering
Godkjenning
Ledige plasser
Motta varsel hvis denne legen får ledig plass
Hun kjenner meg igjen ved besøk, men virker uinteressert i deg som menneske. Ser for det meste inn i dataen og skriver på denne.
Etter besøk hos henne blir man som regel ikke blitt noe særlig klokere, heller mer urolig (dette gjelder spes oppfølgning under svangerskapet). Man må komme med forslag selv for behandling, henvisning etc.
Hun er som regel alltid forsiket og man må legge på ekstra godt med betaling på takstameteret for man kan risikere og sitte på venteværelset en god stund.
Resepsjonisten har tydelig alt for mye å gjøre med prøvetakning, tlf, post og pasienter som kommer. Burde vært en til slik at de kunne delt jobben. Dette hadde gjort det lettere for oss pasienter å komme gjennom på tlf også.
1. Johansen husker ikke sine pasienter. Jeg har gått til henne i syv år og hun hilser fortsatt på meg som jeg er en ny pasient og gir ikke noen tegn til å kjenne meg igjen.
2. Hun er alltid forsinket, et kvarter er standarden. Har lært meg at jeg må legge på ekstra på parkeringen slik at jeg unngår bot.
3. Det er notorisk vanskelig å komme gjennom på telefonen. De har hverken kønummer-informasjon eller callback-funksjon. Virker som kapasiteten på forværelset ikke matcher behovet blant pasientgruppene. Å få legetime på dagen kan du bare glemme. Epost fungerer greit. Men hvor mange vet om den? De har ikke lenger en webside hvor pasientene kunne fått denne type informasjon.
4. Under konsultasjonen bruker hun litt for lite tid på å spørre og samtale, bruker mest tid på PC'en. Kanskje hun leser sykdomshistorikk, jeg vet ikke, isåfall bør vel legen lese det _før_ timen? I det hele tatt virker hun uinteressert i meg som pasient.
Summa sumarum, det er på høy tid å finne meg en ny fastlege.
Varm person, dedikert, husket meg godt igjen etter 6 år uten besøk, stilte meg interesserte omsorgsfulle oppfølgingsspørsmål som garantert ikke står i noen journal, virker oppriktig engasjert i problemene dine. Virker dyktig, men dette er samtidig vanskelig å vurdere for en lekmann. Resepsjonen har ikke nok kapasitet til å betjene kundemassen, og dette er eneste svakhet slik jeg ser det.
Dersom man bestiller legetime noen uker frem i tid - på e-mail, er legen helt topp.
Litt problemer med tilgjengelighet, gjør at jeg gir en samlet vurdering på 4.