Jorg Karlgård

Tlf: 22 72 78 50 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Jorg Karlgård er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Jorg Karlgård

anbefales på det varmeste

Har hatt Jorg som fastlege siden 2001 og han har fulgt meg gjennom mange livsfaser. Kan anbefale han videre, han tar seg tid (og dermed også litt sen) men man føler seg alltid sett, og får ikke følelsen av at han titter på klokka underveis hvis du trenger litt tid. Han er empatisk, hører på hva du har å si, en morsom og avslappet type, men har også peiling på det han driver med. Kontoret er særdeles veldrevet og hjelper til med mye, og det er aldri vanskelig å få seg en akutt time hvis man trenger det. De er også veldig fleksible mtp. blodprøvetakning og alt annet.
Dessverre har Jorg vært borte en stund nå men det blir hyggelig å få han snart tilbake.

har også vært innom hans nåværende vikar, Iranmanesh, og han har jeg også god erfaring med.

Et par år forsøkte jeg et legesenter et annet sted i byen men det fremstod rotete og alt var veldig rigid, og det føltes godt å bytte tibake til Brynsenglegene til tross for at jeg bor et stykke unna.

En fantastisk lege

Jorg Karlgård var min første fastlege. Valgte han den gang jeg jobbet i hjemmesykepleien i området. Han ble godt likt av pasientene. En veldig dyktig faglig sett, sympatisk og hyggelig lege. Han er flink til å lytte til deg som pasient og ta deg på alvor. Det ble etterhvert for mange vikarer da Karlgård ikke var på jobb, og som ikke kan sammenlignes med Han. Derfor byttet jeg fastlege, men mange fastleger har endel å lære av dr. Karlgård.

Dyktig lege.

Var veldig fornøyd med Dr. Karlgård som lege. Rolig, imøtekommende og jeg følte meg alltid sett som pasient.

Jeg var også fornøyd med Dr. Sørung som vikar. Hadde en runde med psykiske utfordringer, hvor han fungerte som en god samtalepartner, og hvor vi sammen la planer framover for meg. Han var hele tiden opptatt av at jeg skulle ha kontroll over egen situasjon.

Sist jeg var innom var jeg hos Dr. Irmanesh. Dessverre en svært dårlig opplevelse for min del. For det første fokuserte han på noe annet enn problemstillingen jeg var innom med, og for det andre gav han uttrykk for at problemstillingen min var lite interessant. Han var mer opptatt av å se på klokken enn meg.

Nå har jeg byttet lege, noe jeg syns er dumt fordi jeg har vært veldig fornøyd med Dr. Karlgård og Brynsenglegene over flere år. Jeg håper Dr. Karlgård kommer tilbake når han er klar for det, jeg vil ikke se bort i fra st jeg bytter tilbake da.

Vikar er lite hjelpsom

Denne vurdering av Nils Petter Sørung og ikke Karlgård, som er borte på ubestemt tid. Vikar Sørung oppleves som lite hjelpsom og mer opptatt av egne tanker om hva som er riktig en pasientenes behov. Oppleves som en arrogant og uerfaren ung mann. Vikar bør fokusere mer på pasientenes behov.

Dyktig og rolig lege

Etter anbefalinger fikk jeg tips om å skaffe meg fastlege hos Brynsenglegene. Har aldri angret på valget.
Jorg Karlgård-og nå hans vikar doktor Sørung-gir meg trygghet som pasient og jeg gir min beste anbefaling.
Laboratoriet, telefon og sekretærer er hyggelige og imøtekommende-alltid.

En ubeskrivelig dyktig og flink lege!

Jeg kan med hånden på hjertet si at Karlgård er et sjeldent funn hva angår dyktige leger! Han har en unik evne til å se deg, lytte, og ta dine problemer på alvor. Han kan være litt forsinka til tider, men du får den tiden du trenger hos han. Han er flink til å henvise videre, hvis det er behov for det. Han har en tilnærmingsmåte jeg aldri har opplevd maken til, og er flink til å bruke humor der det passer seg. Jeg har kun gode erfaringer med Karlgård som fastlege, og håper ikke det er lenge til han er tilbake. Anbefales på det varmeste.

Her jobber det en håpløs Vikar

Vikaren som jobber for Dr. Karlgård har ikke den erfaring og komunikasjons evnen som Dr. Karlgård.
Jeg er så skuffet over denne vikaren at jeg nå vegrer meg mot å gå til til fast legen min.
Vurderer sterkt å finne en ny fast lege, dette til tross for at Dr. Karlgård har vert min lege i mange år og gitt meg mye hjelp.
Den samme hjelpen får jeg desverre ikke hos vikaren hans.
En Arogant overfladidisk kald person.

Den beste legen jeg kan huske å ha møtt

Han tar pasienten på alvor og tar seg god tid, meget god tid om nødvendig.
Empatisk og intelligent..kunnskapsrik og generøs.
Anbefales på det varmeste..

Verdens beste lege.

Jorg Karlgård må være den beste legen i verden. Har vært innom en del leger på Div sykehus men finner ingen som han.
Empati, omsorg, grundig, seriøs og morsom. Man blir tatt på alvor når man kommer til han. Anbefaler han på det varmeste. Han hjalp meg og familien min igjennom en vanskelig tid som jeg er han utrolig takknemlig for :)
Ingen over, ingen ved siden.

Best

Jeg er blant de utrolig heldige som har hatt Jorg som fastlege. Flink å lytte og ikke minst tolke hva en pasient trenger. Imøtekommende og lett å snakke med. Føler at jeg blir tatt på alvor og alltid får hjelp hos Jorg.

Legen jeg skulle ønske jeg kunne flytte med meg...

Jeg opplever fastlegen min som en gave. Jorg skulle jeg gjerne pakka med i kofferten sammen med resten av flyttelasset, for jeg har liten tro på at jeg finner en ny lege som har de samme kvaliteter. Lun humor, innsikt, formidlingsevne, kunnskap (som virker å være oppdatert), personlig (aldri privat) og tilstede. Dere er heldig som får denne mannen som fastlege. Han fortjerer ros for jobben han gjør. Min dypeste takknemlighet for måten jeg har blitt møtt på, forstått, behandlet og rådet.

En meget dyktig lege

Lyttende, grundig og imøtekommende. Mitt inntrykk er at han er faglig sterk og nøye. Følger alltid opp som han lover. Han er lett å kommunisere med og man kan alltid komme med de spørsmål man har. Viser aldri noen form for utålmodighet selv om han skulle være forsinket. En fastlege som gjerne anbefales.

Dyktig, men

Flink til lytte, men kan lett bagatellisere plager som pasienten i utgangspunktet mener bør få mer oppmerksomhet og oppfølging. Har i perioder benyttet private legesentre for å få bedre oppfølging.

En fantastisk lege med stort hjerte for pasienten.

Unik, empatisk, morsom, kunnskapsrik, god lytter, kreativ, gir seg ikke - gjør det han kan og litt til for å finne svar. Følger tett opp sine pasienter, gir deg den tiden du trenger, lett å komme i kontakt med - rask time, ringer deg opp ved telefonkontakt samme dag. Han er legen med det store hjertet for deg som pasient. Hele legesenteret har samme holdning, de følger opp hverandres pasienter ved ferier mm, flotte legesekretærer som møter deg positivt både på telefon og personlig. Jeg er utrolig takknemlig for å ha en så varm, dyktig og flott fastlege.

Best av de beste

Lyttende, imøtekommende, gir gode råd, hjelp til selvinnsikt, kunnskapsrik, morsom, uhøytidelig, følger pasientene sine opp. Har aldri opplevd maken til fastlege.

Legen som ser deg, og bruker den nødvendige tiden på deg

En flink, kunnskapsrik og empatisk lege, som ser hele pasienten. Bruker tid til å snakke med pasienter, tar nødvendige undersøkelser, og ringer tilbake samme dag ved telefonhenvendelse. Ikke for vanskelig å få avtale med ved forespørsel heller. Og legen er ikke firkantet ved "brudd" på regler, som f.eks. når jeg tok min sønn som hadde en annen fastlege til ham.

Den beste legen jeg har hatt

Legen er vennlig og empatisk. Holder meget faglig dyktighet og er tillitsvekkende.
Har sikkert hele Felleskatalogen i hodet?
Han er en god lytter og ser deg som pasient. Gir gode råd og oppmuntringer.
Ringer eller sender deg SMS ved behov og oppfølging.
Morsom.

Best i byen?!

En genuint interessert lege som grundig setter seg inn i problemstillinger. En empatisk og dyktig lege jeg anbefaler til alle. Han ringer deg eller sender en sms når oppfølging trengs. Legekontoret forøvrig har fine fasiliteter, vennlig personale og god tilgjengelighet.
Best i byen?

Hyggelig og flink

Sympatisk, åpen og kunnskapsrik. Virker nøye i sine undersøkelser, og er åpen for å diskutere flere problemstillinger i samme konsultasjon. Det eneste jeg måtte kunne utsette på ham er at han ofte er noe forsinket.
Brynsenglegene som kontor virker veldig proft og veldrevet!

Hyggelig

Tar seg alltid tid til den ekstra tiden du trenger. Sjelden man må vente lenge på å få time. Viser genuint interesse.