Svein Erik Karlseng

Ingen på venteliste

Svein Erik Karlseng er en av 599 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Svein Erik Karlseng

Effektiv og trygg

Kjapt inn og kjapt ut. Opplevde det som positivt at han ville at jeg skulle komme innom for å sjekke blodtrykket en gang i året før jeg fikk ny resept. Ellers gjør han ikke gynokologiske undersøkelser og er ikke like god på oppfølging under graviditet. Ellers helt topp fastlege i ca. ti år.

Svært kompetent og empatisk lege.

Min datter har hatt Karlseng som fastlege i alle år og han har vært alltid vært fantastisk med henne. En intelligent, samvittighetsfull lege som lytter og gir gode råd er gull verd. Så når det ble en åpning byttet jeg til ham selv også.

Trygg, lyttende og hyggelig

Jeg har hatt Karlseng som fastlege i over 15 år og er veldig fornøyd. Jeg flyttet til andre siden av byen, men syns reisevei er verdt det pga hans kompetanse og den gode måten han håndterer meg som pasient på. Han er tydelig i sine råd, opptatt av å finne gode løsninger og henviser videre når han føler det er behov. Jeg opplever også alltid å bli tatt seriøst og jeg har hatt vanlig sykdom og også situasjoner som har vært ganske så spesielle. Jeg kjenner at jeg allerede gruer meg til den dagen jeg må bytte.

Helsesekretæren er rett og slett fantastisk og meget behjelpelig. Hun er også ekstremt dyktig til å ta blodprøver som er så viktig for meg som hater dette.

Ventetiden har alltid vært kort.

Overfladisk

Jeg er av typen pasient som av prinsipp ikke vil bytte fordi jeg er redd for å fornærme noen. Men det siste året har jeg faktisk hatt reelle helseproblemer, og dette mer kvinnerelatert.
Henvisninger jeg ba om ble aldri sendt, jeg har måtte ringe spesialister selv og har utallige ganger måtte mase om resultater og annet.

Å komme inn til Karlseng er som et race med klokka. Han har alltid dårlig tid når man har time og alltid forsinket med å rope meg opp. Lurer på hvor alle de mellomminuttene blir av. Det å komme inn en en stresset og meget uengasjert lege når man er på sitt mest sårbare er bare med å forsterke de følelsene man har.
Jeg kommer alltid ut av legekontoret med en klump i magen om at jeg har glemt noe eller ikke helt er fornøyd med svarene jeg har fått. Det burde ikke være slik.

Men jeg skal gi skryt til helsesekeritæren. Hun finner alltid løsninger og viser foratåelse når man trenger time. Og hun er en klepper på å ta blodprøver.

Jeg bytter nå lege med god samvittighet. Er du i tvil om legen din er god nok, bytt med en gang!

Brukes kun til henvisning

Å ha legen rett rundt hjørnet er flott, men vi bruker dr. Karlseng kun til henvisning videre(av gode grunner). Vi finner selv hvem vi vil henvises til.
Følg opp selv og purr dersom ting tar lang tid!