Olav Karstad

Autorisasjon (1982)

Olav Karstad er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Olav Karstad

Dyktig, trygg og tillitsfull lege

Olav Karstad opplever jeg som en tillitsfull, dyktig og grundig lege. Han møter mine helseutfordringer med respekt, verdighet og genuin omsorg. Karstad tar seg tid (til tross for sprengte tidsrammer) ser meg inn i øynene, og sitter ikke bare bøyd over skjerm/tastaturet. Jeg har aldri gått skuffet eller misforstått fra en legetime hos Karstad. Derfor er det heller ikke noe problem at det blir ventetid før min avtalt time.

Karstad har vært min fastlege i ca 20 år og jeg anbefaler han varmt!

Trygg, kunnskapsrik og hjelpsom

Olav er en av de beste legen jeg har hatt. Han er dyktig, lang erfaring, lytter til deg og bruker den tiden det er nødvendig for deg.
Jeg kjører over en time for å bruke han som fastlege, og har ikke tenkt å bytte.

Aldri tilgjengelig

Jeg har hatt Olav Karstad som min fastlege i over 19 år ifølge nettsiden HelseNorge. I løpet av disse årene har jeg prøvd å booke time 5-6 ganger. Han har aldri hatt ledig time og hver gang har jeg fått tilbud om å betale for å få raskere time hos annen lege på samme legesenter.

Denne gangen trengte jeg kun helseattest for å fornye klasse C1E på førerkortet og da var det helt greit å vente 26 dager på første ledige time. Men når jeg ankom i dag fikk jeg ingen varsel om at han var forsinket. Etter 45 minutter venting henvendte jeg meg til den hyggelige damen i skranken som fortalte at det var helt vanlig at denne legen var 1-2 timer forsinket. Jeg hadde bare spurt om en time fri på jobben og hadde ikke mulighet til å vente så lenge.

Så det ble ingen møte med fastlegen i dag heller.

Takk for meg.

Beste fastlegen!

Olav Karstad har sett, hørt og hjulpet meg i utallige situasjoner i nå noe som nærmer seg 35 år. Jeg flyttet til Drammen for 22 år siden, men kjører til Oslo for å gå til legen. Han er kunnskapsrik, oppdatert, erfaren, nysgjerrig, åpen og søkende. Jeg har en kompleks helsesituasjon, men han evner stadig å hjelpe meg til å bli tryggere i situasjonene og å finne nye løsninger som gjør livet mitt lettere :)

Trygg og veldig dyktig lege

Har hatt Karstad som fastlege i mange år, blir alltid glad når jeg er hos han. Har alltid god tid og er veldig positiv. I forbindelse med alvorlig sykdom er han den som jeg stoler mest på, han følger meg opp mere enn det som er jobben hans. Bare siste tiden har han ringt meg får å følge opp. Med snart 40 års erfaring skal du lete lenge etter en bedre lege.