Olav Karstad

Autorisasjon (1982)

Olav Karstad er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Olav Karstad

Tryggeste legen jeg har hatt og denne legen har reddet mitt liv

Vil bare skryte av denne legen min som bare er imøtekommende og hjelpsom❤️ jeg lever pga han idag! Og måten han behandler meg på er med respekt og god kommunikasjon samt han lytter alltid og gir de rette svar og råd bedre lege har jeg aldrig hatt så denne legen anbefales på det sterkeste av meg og måten jeg ser han på en dyktig lege som bare vil mitt beste og det er jeg så takknemmelig for . Jeg har fått kontakt igjenn med min datter pga Karstad

Uprofesjonell og holder ingen avtaler.

Jeg og mannen min har vært to ganger hos Karstad.
Den første gangen måtte vi vente i 40 minutter før han hadde tid til oss, den andre gangen ventet vi i 1t og 40min. Den andre timen (2uker etter den første), så hadde han totalt glemt hvem vi var, og han hadde kastet graviditetskortet som han hadde lovet å sende kopi av i posten. Han hadde heller ikke henvist oss videre til Ullevål hos jordmor som han skulle gjøre. Etter å ha beklaget seg, så lovet han å sende henvisning og kopi av graviditetskort senest neste dag, så hørte vi ingenting fra han. Vi ringte klinikken en uke senere, og da var det fremdeles ikke sendt henvisning til Ullevål eller noe graviditetskort i posten. På telefonsentralen blir vi møtt med en lite hjelpsom eller forståelig kvinne som nekter å sette oss i noen som helst kontakt med legen, annet enn å sende han en beskjed internt. En uke etter dette igjen, så får vi melding om at vi kan hente graviditetskort på klinikken.

Verken jeg eller mannen min har noen gang følt på en mer uprofesjonell og lite tillitsfull lege enn dette.

Aldri tilgjengelig

Karstad bruker vikarer for å få unna pasienter. Det er ok nå og da, men ikke som en vanlig praksis. Ikke noe poeng å ha ham om du ønsker et personlig forhold til din lege. For meg har det funket ok, siden jeg ikke har dette behovet. Men, i det siste har vikarene uteblitt og jeg må vente lenge på time.

Om han ikke har tid til sine pasienter, må han nesten si i fra og redusere antallet. Håpløs kommunikasjon fra dette kontoret, som ikke hjelper situasjonen. Svært lite imponerende.

Super Fastlege

Olav Karstad er en fantastisk engasjerende fastlege som gjør sitt ytterste og litt til. Både jeg og barna har hatt han som fastlege hele livet. Han er faglig sterk på de fleste plan og stiller opp både på legekontoret og i eksterne møter med kommunale instanser når man trenger det.
Utrolig fastlege som jeg ikke ville byttet ut under noen omstendigheter

Dyktig lege

Olav er veldig dyktig. Imøtekommende, humor og faglig svært sterk.

Jeg fikk raskt time, selv om Olav er leder og dermed opptatt noen dager i uken. De timene han har er svært bra. For noen som trenger en faglig sterk lege, men som ikke skal løpe ned dørene til legesenteret ofte så anbefaler jeg Olav på det sterkeste