Olav Karstad

Autorisasjon (1982)

Olav Karstad er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Olav Karstad

Klar for å bytte fastlege

Har hatt Karstad som fastlege noen år, men nå har jeg fått nok og bytter!
Han tar i mot pasienter 1,5 dager i uka, så det er vanskelig å få time. Og når man først har fått time, er det mye venting. Har sittet opp til 1,5 timer og ventet. Får høre at det ikke er noe problem at det er vanskelig å få time hos han for han har jo vikarleger. Så nå har jeg vært hos 4 vikarer + Karstad siden februar. Dette er ikke holdbart og har fått store konsekvenser for meg. Han er flink når en først har kommet inn.
Men kan nok ikke anbefale han!

Aldri ledig time

Umulig å få time hos. Får stort sett en vikar. Hvis mad skulle være så heldig å få time er han minst tre kvarter forsinket. Forsåvidt flink, men ikke lett å få time hos

Personlig lege med lang erfaring og mye kunnskap

Olav er den beste legen jeg noen sinne har hatt. Han tar seg god tid til å lytte til meg, er personlig og forklarer kompliserte ting på en måte som jeg kan forstå. Jeg opplever at han har bred erfaring og en genuin lidenskap for sitt fag. Han holder seg oppdatert på nye metoder og ny teknologi. For øvrig har han en særskilt interesse for ultralyd og er helt rå på det. Jeg har ingenting å utsette på Olav og anbefaler han på det sterkeste.

Glem det finn en annen fastlege

Har hatt legen stående som fastlege i ca.9 år, både jeg og sønnen min. Jeg tipper vi har vært nødt til å være hos legen mellom 5-10 ganger på denne tiden. Og hva skjer? Jo, man får ikke time hos fastlegen, bare hos vikarleger!!!! Jeg kan ikke planlegge når jeg blir skikkelig syk og trenger hjelp, så hva er poenget med denne legen?? Tror ikke han har noen akutt timer satt inn i timeplanen sin i det hele tatt!!!! Ekstra irriterende å vite at han får penger av staten, uten at han i det hele tatt ser meg noen gang!!!

I tillegg så er klinikken han arbeider og er medeier i nå blitt til store medical city Sinsen. Jeg trengte en time nå, og selvfølgelig ble det bare vikarlege, men det var ikke så farlig siden jeg må sendes videre for utredning av en arm. Hva skjer når jeg kommer ditt? Jo, det er over 1 time forsinket, de har løyet på navnet til vikarlegen jeg skal ha og ingen bryr seg i resepsjonen. En svær fabrikk for penger har det blitt her, så nå bytter jeg fastlege

Vanskelig å få hjelp

Det er ca en måned ventetid for legetime, og når du først kommer til kontoret må man gjerne vente minst en time. Man ender opp med å måtte bruke vikarlegene.

Tar seg god tid med pasienten, men det er ikke mye hjelp å få. Skulle på en undersøkelse hos ham, men spurte om noe annet først. Da fikk jeg beskjed om at han bare tok ett problem per avtale.

Etter en CT-undersøkelse måtte jeg selv be om svaret på undersøkelsen, jeg fikk ikke uoppfordret noen forslag til behandling.