Atle Klovning

Frogner Helsesenter

1991

Ingen på venteliste

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Frogner Helsesenter
Frogner Helsesenter Frederik Stangs gate 11-13 0264 Oslo
Tlf: 22 54 71 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Atle Klovning er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Atle Klovning

Min favoritt!

Har hatt Atle som fastlege siden han kom til Frogner Helsesenter. Han er tilstedeværende, å jobber kveldstid/lørdager for å komme ajoure med papirarbeidet. Han har også kveldstimer for de som ikke kommer seg unna i arbeidstiden. Han har forståelse for andres kriser, og er omtenksom. Alt dette kompenserer for at han ikke er på kontoret hver dag, fordi han er med på å sørge for at fremtidens leger skal bli like empatiske.

Atle Klovning og Dr Trude Linja

Atle klovning har en veldig bra kollega som stepper inn der Atle ikke har tid. Hun heter Trude Linja og er, om mulig, enda mer tilstede(i legetimen) enn Atle. Fantastisk dame som er svært effektiv og som kommuniserer via tekstmeldingstjenesten via Frogner helsesenter.

Vil anbefale Trude Linja på det aller sterkeste!

Svært fornøyd

God kommunikasjon og empatisk. Benyttet han også til kognetivterapi, hvor han tydeligvis også har gode evner.

VH
Kent Reichborn-Kjennerud

Den beste legen jeg har hatt.

Jeg stoler på at Atle Klovning gir meg medisinske råd og anbefaling om behandling som er til mitt beste.

Han en av de beste

Meget fornøyd med han og tror han en av de beste legene som jeg kjenner. Veldig flink til å lytte er omsorgsfull og veldig hjelpsom.

-Ja faktisk: Den beste legen jeg har hatt. Av veldig mange.

Først la meg si at seg synes ikke han bør lastes for hverken mangler ved norsk helsevesen generelt, rutinene ved hans spesifikke arbeidssted, eller at han har mange pasienter og lite tid.
Han er dyktig, interessert, fokusert, sympatisk og vennlig.
Min erfaring med utallige leger er at over 90% er fordomsfulle arrogante og uforskammede, som forsøker å skjule sine manglende evner og liker å hoppe til konklusjoner.
Dr. Atle Klovning er helt annerledes. Han søker å finne en løsning, finne svar, finne resultater, forbedring eller problemløsning. Om alle fastleger i Norge var som ham, ville han hatt mye mer tid, og landet ville hatt gladere, sunnere, friskere, og fler funksjonsdyktige innbyggere.
Jeg selv har i årevis vært bortimot krøpling og har fått et godt liv nå, og mye takket være ham. Jeg hadde nærmest gitt opp, etter mange leger og sykehus i mange land. Han fant ut hva som feilet meg, og foreslo riktig behandling. Systematisk og enkelt. Men innsikt og kløkt.
Og han er sterk nok til å være ydmyk. Han kan og vil hjelpe.
Dog, jeg har aldri henvendt meg til ham med legevakt-saker, som feber eller forkjølelse, furtetrang, flis i fingeren og slikt. Bare mer alvorlige helseproblemer der andre leger ikke strekker til.
Begge tomler opp for ham som et profesjonelt menneske.
Jeg bestiller time nå snarest, for jeg har sikkert mange av mine plager og lyter igjen om et par måneder, og da har jeg også kanskje en halvtime til overs for min favorittlege, som jeg ikke har sett på et par år.... :)

Den beste legen jeg har hatt

Atle Klovning er kunnskapsrik, klok og er super forståelsesfull, men stiller likevel spørsmål, slik at man finner ut av ting. Han er den beste, jeg er heldig som han har som fastlege!

Empatisk og kunnskapsrik

Atle er alltid vennlig og imøtekommende. Da jeg for noen år tilbake hadde en krise, opplevde jeg stor støtte og god oppfølging.
Likevel, når krisen avtar og "vanlige" mer kjedelig sykdommer blir normalsituasjonen, forsvinner man litt som pasient; oppfølgingen (som jeg også trenger for disse sykdommene) blir så som så. På et år har jeg prøvd å få time hos Atle, men han har aldri tid, jeg settes bestandig over til andre på senteret.
Er litt i tvil om hva jeg skal gjøre fremover.
Som sakt, Atle er fin han, men tilgjengeligheten er det verre med.

Aldri tid

Snill og hjelpsom lege. Slaar meg som kunnskapsrik. MEN det hjelper ikke naar det ikke er mulig aa faa time, og ikke mulig aa kommunisere med han paa noen som helst maate. Ikke en gang mulig aa legge igjen en beskjed eller stille et spoersmaal paa mail. Dette har antakelig ogsaa mye med resepsjonen aa gjoere som ikke er interessert i aa yte service, samt at alle systemer de har er tungvindte og gammeldagse og pasientfientlige

Har aldri tid = minimum 1 måneds ventetid!

Styr unna denne legen med mindre du planlegger i god tid å bli syk. Det er noe fundamentalt galt når det ikke stilles krav til ventetid.

En fantatisk lege

Atle er en flott fastlege. Han er rolig, hjelpsom og meget kunnskapsrik. Han er flink med barn og har stor kunnskap rundt svangerskap, fødsel- og tiden etterpå der en god lege er alpha-omega. Han er tidvis MEGET mye å gjøre, men noe lang vente tid... Det er minuset.

Dyktig lege

Dr Klovning er en dyktig lege som lytter å forstår. Ser deg i øynene og lar deg snakke ut uten å avbryte. Han er også veldig støttende og det er bra at han tid til samtaletimer, noe som har hjulpet meg veldig mye. Ein trygg og god fastlege som er lett å få tillit til. Den beste legen jeg har hatt.

Empatisk, dyktig og faglig sterk

Atle Klovning er en flott fastlege. Han setter alltid av god tid, er flink til å lytte og tar deg på alvor. En av fordelene med Klovning er at han har en genuin interesse for faget da han også er forsker og underviser/veileder studenter. Du kan være være trygg på at han er oppdatert på behandlinger og medisinsk praksis. Han har humor, byr på seg selv og er lett å få tillit til. Han er også spesielt god på psykiske lidelser og jeg opplevde at han tok min angstproblematikk på alvor, satte opp faste samtaletimer og var en dyktig samtalepartner (som kan være mangelvare hos andre mer typiske fastleger)

Dessverre gjør også hans engasjement i faget at han også er mer utilgjengelig enn enn andre fastleger. Men kan man vente litt på time, så er ikke det et problem. Ved akutte henvendelser har jeg blitt henvist til hans kolleger på dagen, som også er dyktige. Må også dessverre si at service på kontoret (legesekretærene) der trekker litt ned.

Prima fastlege

Klovning er en stø og rolig fastlege som har tatt hånd om meg på beste måte. Personlig og profesjonell med fin sans for humor!

Fineste legen i byen.

Dr Klovning er så absolutt den fineste legen i Oslo, anbefaler han til alle. Men du må tåle å vente litt når du har time, for han bruker god tid på pasientene som trenger det (men dette er et pluss den dagen du selv trenger det). I tillegg er konen hans jordmor og har pasienter hver torsdag, et tilbud jeg var ekstremt fornøyd med når jeg har gravid. De overlapper hvis det skulle være noe, og dette var veldig betryggende for meg.
Ser flere skriver at de må til andre leger når de må ha time på dagen, men sånn er det nok overalt uansett hvilket kontor man bruker. Så jeg blir der hvor jeg er.

Flink men lite tilgjengelig

Jeg opplever Atle lovning som en flink og empatisk lege. Føler at jeg blir sett og hørt når jeg er der, men kan ikke si at legen selv følger opp noe uten det må jeg gjøre selv. Det er vanskelig å få en rask time men hvis det er akutt har jeg erfart å bli satt opp på time dagen etter eller ev hos en annen lege.
Problemene med å ikke komme frem på telefonen har faktisk blitt bedre i det siste, opplever også at personalet blitt bedre og yter bedre service. Mulig dem har insett selv at det ikke nytter når pasientene mister tilliten.

Fantastisk, men utilgjengelig

Verdens beste lege, men sjeldent ledig tid. Måtte dessverre bytte i dag pga lang vei etter flytting og sjelden tilgjengelighet. Anbefales på det varmeste, men kun hvis du har god tid.

Trygghet

Vil si at Atle er en lege jeg har sett lite til, men når det har vært tilfelle så har han alltid vært behjelpelig. Og selv om det går lenge mellom hver gang jeg er hos legen så husker han meg og mine saker. Dette etterlater en trygghetsfølelse hos meg og har derfor ikke brydd meg med å bytte lege selv om jeg nå bor et godt stykke unna legekontoret.
Anbefales på det varmeste!
(4 av 5 stjerner pga vanskeligheter å få time - men døgnet har ikke mer enn 24timer!)

Aldri mulig a fa time

Forsavidt grei lege, men umulig aa fa time. Jeg og mine tre barn har hatt han i mere enn 5 aar, men ender alltid opp paa Volvat eller tilsvarende. Halvparten av de faa gangene vi har kommet til har det vaert hos vikar. Anbefales ikke.

Svikter når det virkelig gjelder....

Har hatt Dr. Atle Klovning som fastlege i ca. 3-4 år. Han har vært på tid og helt grei å ha med å gjøre dersom det gjelder en resept eller en henvendelse.

For en stund tilbake opplevde jeg noe traumatisk som gjorde at jeg trengte henvisning, profesjonell hjelp. Da fikk jeg virkelig se hvilken lege dette egentlig er. Jeg var ikke ute etter sykemelding, men henvisning videre til profesjonell behandling.

Mangel på oppfølgingen jeg fikk konstaterer bare at dette er en lege som er mer opptatt av å drive "butikk", undervise på universitet og definitivt har glemt lege-eden sin....

Jeg skriver aldri anmeldelser på noe forum, men vil advare andre på det sterkeste og bruke denne legen dersom det ikke gjelder enkle hendelser...