Kine Kalstad

Havna Legesenter

Autorisasjon (2007)

Kine Kalstad er en av 51 fastleger i Bodø

Siste vurderinger av Kine Kalstad

Kan sende sykemeldinger, men service er et ukjent ord.

Har hatt Kine som fastlege i ett år, hun har fungert godt til sending av sykemeldinger. Men har hatt en del rare hendelser som gjorde at jeg fikk null tillit og måtte skifte fastlege.

Første time fikk jeg komme inn en time etter min time var satt. Og da var det ingen unnskyldninger, eller beklagelser. Jeg skulle komme for blodprøver, og forklarte hvorfor. Hun sa med en gang «det er nok psysisk og jeg kan ikke hjelpe deg». Fikk tatt blodprøver, og hun sa hun skulle ringe meg personlig med svarene, noe som ikke skjedde. Jeg måtte sende etterspørsel på dette.

Hun virker som en koselig dame, så tenkte jeg skulle gi henne flere sjanser - alle kan jo gjøre feil!

En time jeg skulle til sa hun at jeg skulle få en melding om timen, så jeg trengte ikke legge i kalenderen. Men det fikk jeg altså ikke, og da fikk jeg regning på ikke oppmøtt time. Som jeg i tillegg måtte argumentere for å få bort.
Har også opplevd å få regning på en time jeg hat avbestilt 1 uke i forveien, uten mye hjelp fra Kine eller andre på senteret til å ordne

Ellers er det ofte lang ventetid, der hun tar inn andre pasienter mens du sitter å venter. Uten et blikk eller beklagelser for lang ventetid. Man føler seg ikke godt ivaretatt.

Opplever ofte at hun sier en ting men gjør noe annet. Og sier en ting til deg men noe annet i til sine medarbeidere. Ganske forvirrende.

Veldig apatisk lege, går ann å prate med - men føler man prater til en vegg. Men funker fint til å sende sykemeldinger.

Jeg trenger en lege som holder sitt ord, som gir det lille ekstra i service og som kan lytte. Så da måtte jeg beklageligvis bytte.

Fikk ikke hjelp

Jeg kom til øhjelp time 18. Mai 2019 seint om kvelden med ambulanse. Hun likte ikke at jeg kom med ambulanse, og kommenterte tre ganger at det var unødvendig av meg. Jeg fikk ingen hjelp, og beskjed om å ta smertestillende når jeg kom hjem. Jeg følte at hun ikke tok meg på alvor. Jeg er selv helsepersonell, og tenker at helsepersonell ikke bør opptre slik. Min voksne sønn var med meg og kan bekrefte min opplevelse.

Ikke en lege for meg

Kine var ikke særlig imøtekommende, og når jeg fortalte om problemene mine, følte jeg ikke jeg ble tatt på alvor. Jeg fikk beskjed om å drikke vann, så ville plagene mine forsvinne.

For meg var det tungt å dra til en lege jeg følte bagatelliserte problemene mine. Jeg byttet lege, og fikk den henvisningen videre som jeg sårt trengte!

Jeg kan dessverre ikke huske noe bra med å ha henne som lege, men sånne ting er vel subjektivt - for meg ble det en stor mismatch

Veldig imøtekommende

litt stillferdig av seg, men hyggelig. Bestrebet å berolige meg da jeg var bekymret. Forklarte ting på en god måte. Kan anbefale henne, hun er løsningorientert og bryr seg

Ikke imøtekommende

Denne legen har ikke tatt meg alvorlig. Legen har Ikke vurdert ny utredning eller leser journalen. Jeg har gått i månedsvis syk og har fått behandling andre plasser. Har søkt om ny fastlege og står nå på venteliste. I de måneder som jeg har vært hennes pasient har vært en tung tid for meg.