Kine Kalstad

Autorisasjon (2007)

Kine Kalstad er en av 58 fastleger i Bodø

Siste vurderinger av Kine Kalstad

En dårlig lege

Har hatt Kine som lege i snart to år, og har sjeldent fått hjelp fra henne. Hun tar ikke problemene mine på alvor, og det er som regel bortkastet penger hver legetime.

Det er for det første lang ventetid. Og når man først har fått time, så må man som regel vente i minst en time etter den avtalte tiden man har fått. Ikke får man noen beklagelser eller forklaringer heller etter å ha ventet utrolig lenge.

Hun hører sjeldent på meg og mine problemer, og er veldig sta når det kommer til hva hun tror er rett eller hva som ligger til grunn for problemene mine, noe jeg ofte er svært uenig i. Det nytter ikke å si imot, for det er som å prate til en vegg. Det har ofte dukket opp situasjoner hvor jeg har ønsket å bestille en legetime, men som sjeldent blir gjort da jeg vet at jeg ikke blir å få noe hjelp.

Anbefaler ikke denne legen på noen måte!

Dårlig lege.

Vill ikke anbefale Kine som lege til noen.
Blir møtt med lite forståelse, opptrer kald å ufølsom.
Man får ikke den hjelpen man trenger hoss henne.
Hun er en lege man ikke på noen måter kan ha tillitt til.

Trygg og tillitskapende lege

Har hatt Kine som fastlege i flere år, i to perioder. Er veldig fornøyd. Er nøye, svarer folkelig på spørsmål, følger godt opp.
for å være en god fastlege må denne og av og til ta upopulære avgjørelser, gi beskjeder som kanskje ikke er etter pasientens ønsker. Viser seg i de fleste tilfeller er lønnsomt og tilsier ikke at legen er dårlig. for å være en god lege må de av og til ta upopulære avgjørelser.

På meg virker Kine stødig og alltid imøtekommende. Det medmenneskelige er absolutt til stede og det mangler ingenting på kunnskapen.

Kan sende sykemeldinger, men service er et ukjent ord.

Har hatt Kine som fastlege i ett år, hun har fungert godt til sending av sykemeldinger. Men har hatt en del rare hendelser som gjorde at jeg fikk null tillit og måtte skifte fastlege.

Første time fikk jeg komme inn en time etter min time var satt. Og da var det ingen unnskyldninger, eller beklagelser. Jeg skulle komme for blodprøver, og forklarte hvorfor. Hun sa med en gang «det er nok psysisk og jeg kan ikke hjelpe deg». Fikk tatt blodprøver, og hun sa hun skulle ringe meg personlig med svarene, noe som ikke skjedde. Jeg måtte sende etterspørsel på dette.

Hun virker som en koselig dame, så tenkte jeg skulle gi henne flere sjanser - alle kan jo gjøre feil!

En time jeg skulle til sa hun at jeg skulle få en melding om timen, så jeg trengte ikke legge i kalenderen. Men det fikk jeg altså ikke, og da fikk jeg regning på ikke oppmøtt time. Som jeg i tillegg måtte argumentere for å få bort.
Har også opplevd å få regning på en time jeg hat avbestilt 1 uke i forveien, uten mye hjelp fra Kine eller andre på senteret til å ordne

Ellers er det ofte lang ventetid, der hun tar inn andre pasienter mens du sitter å venter. Uten et blikk eller beklagelser for lang ventetid. Man føler seg ikke godt ivaretatt.

Opplever ofte at hun sier en ting men gjør noe annet. Og sier en ting til deg men noe annet i til sine medarbeidere. Ganske forvirrende.

Veldig apatisk lege, går ann å prate med - men føler man prater til en vegg. Men funker fint til å sende sykemeldinger.

Jeg trenger en lege som holder sitt ord, som gir det lille ekstra i service og som kan lytte. Så da måtte jeg beklageligvis bytte.

Fikk ikke hjelp

Jeg kom til øhjelp time 18. Mai 2019 seint om kvelden med ambulanse. Hun likte ikke at jeg kom med ambulanse, og kommenterte tre ganger at det var unødvendig av meg. Jeg fikk ingen hjelp, og beskjed om å ta smertestillende når jeg kom hjem. Jeg følte at hun ikke tok meg på alvor. Jeg er selv helsepersonell, og tenker at helsepersonell ikke bør opptre slik. Min voksne sønn var med meg og kan bekrefte min opplevelse.