Ellen Sofie Thorsen

Alpha Legegruppe

2012

Alpha Legegruppe Telefonnummer22 76 39 9022 76 39 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Holmlia Sentervei 1B 1255 Oslo
Ellen Sofie Thorsen er en av 532 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Ellen Sofie Thorsen

Ellen er fantastisk

Men vikaren Ermin er nå årsaken til at jeg bytter fastlege. Har for mange år siden flytte fra Holmlia men behold min fastlege. Først Lie og nå Thorsen. Fantastiske leger begge to.

Men vikaren, huff.. Har forsøkt å holde ut, men nok er nok. Orker ikke reise en time for å bli snakket nedlatende til.

Min karakter går forøvrig til Ellen siden Ermin ikke skal være hennes vikar i evig tid. Ellen er høflig, tar seg god tid og er forståelsesfull. Man føler seg trygg med henne som lege.

Synd vikariatet varte så lenge at jeg ikke orket mer.

Herlig lege, ikke bra vikar

Karakteren er til Ellen.

Ellen er den beste legen jeg har hatt! Hun er varm og gjør det hun kan for deg. Jeg har vært borti min del mindre gode leger, men også hatt fine leger. Ellen er den flotteste av de alle :)

Nå har hun permisjon, og dessverre er vikaren hennes ikke noe folk med psykiske problemer som angst, depresjon etc.. Jeg ser at jeg ikke er den eneste som har tatt i bruk legelisten.no for å si ifra om dette, noe jeg er glad for, da jeg ble usikker på om det var jeg som var voldsomt hårsår.

Ermin Basic ER en lege som følger opp når det er noe du rent praktisk du skal ha ordnet. Og i all rettferdighet så tror jeg at han mener det han sier og gjør godt, og at han vil deg vel. Det er bare det at han ikke helt skjønner seg på psykiske problemer. Har man fått hjelp til noe hos Ellen kan man ikke nødvendigvis regne med å få det fra Ermin.

Han tar seg også til rette med henvisninger ol. før an har forhørt seg med deg. Dette skjønner jeg han mener godt, og at han tenker effektivitet. Men igjen så handler dette om totalbildet og at det er mangel på forståelse og respekt for pasienten.

Jeg har hatt med ham å gjøre ifb. med noe papirer hos nav ol., det gikk greit, tross at han på forhånd kunne spurt om det han gjorde var riktig vei å gå. Jeg fikk ikke hjelp til noe av det jeg trengte i timen jeg hadde hos ham, og flere blir det ikke med mindre det gjelder noe totalt overfladisk, jeg håper virkelig ikke jeg trenger timer før Ellen er tilbake.

Igjen så tror jeg han ønsker deg godt, men at måten han gjør det på bommer helt, og at du ender opp uten den hjelpen du faktisk trengte. Jeg tror ikke han forstår psykisk helse særlig godt, og at det hele blir ganske nedlatende uten at det kanskje er hans hensikt. Det er synd.

Fantastisk

Ellen Thorsen er en fantastisk lege, og det er jammen meg nåværende vikar Basic også. Ellen har vært heldig med vikar fordi han er en av de dyktigste legene jeg har vært bort i. Meget høflig og hyggelig i tillegg! Jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i noen av beskrivelsene av vikaren her på siden. Meget presis, grundig og ryddig. Har stor tillitt til at riktig diagnose blir stilt og at ting følges opp. Dette gjelder både Ellen og vikar. Anbefales!

Ellen er en fantastisk lege - vikaren holder derimot ikke mål

Det er synd at tilbakemeldingene om vikaren - Ermin Basic - drar ned på helthetsinntrykket av Ellen Thorsen, men det går ikke an å vurdere Basic separat. Dessverre har dr Thorsen fått en vikar som ikke fungerer godt. Jeg forstår at det er mye å sette seg inn i for en vikar som bare skal gå inn og overta en eksisterende pasientliste for ett år, men det er mange måter å løse en slik oppgave på. Jeg opplevde dr Basic som nedlatende og lite lydhør for meg som pasient. Manglende ydmykhet for jobben og for at mange av oss pasienter har verdifull innsikt i og kunnskap om egen sykdom, er ikke gode egenskaper for en lege. Det blir godt å få dr Thorsen tilbake.

Takk for tiden med en fantastisk fastlege

Etter flere år med en fantastisk fastlege, alltid lyttende og interessert, har jeg nå byttet til en annen lege ved et annet legekontor pga. en særdeles uhøflig og lite hyggelig vikar. .
Jeg ønsker Ellen all mulig lykke til videre og håper virkelig hun kommer tilbake til Alpha etter endt permisjon!