Thor Helge Langsholdt

Autorisasjon (1987)

69 av 1950

Thor Helge Langsholdt er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Thor Helge Langsholdt

Kanskje ikke legen for alle, men definitivt for meg

Jeg er så glad jeg har fått Langsholdt som fastlege. Visst er det litt vanskelig å komme gjennom på telefon, som kan være kjedelig dersom man oppholder seg utenbys og trenger råd, men når man først er hjemme er drop-in en veldig god løsning.

Selve konsultasjonene er alltid en positiv opplevelse for min del. Første gang jeg var der virket han litt rask og gretten, og joda, han avbryter deg hvis han tror det du snakker om ikke er alldeles relevant, men han hører etter, henviser videre når han ser behov for det, tar seg tid, og ikke minst er han nordlending og har en humor og formuleringer som alltid får meg til å gå hjem med godt humør og en følelse av at jeg blir ivaretatt.

Arrogant

Sa at jeg ikke kunne ha vondt, uten å undersøke noen ting! Hører ikke etter hva jeg sier, og testet meg for HIV uten at jeg ba om det eller ble informert om det! Han unngår blikk kontakt! Han behandlet meg som et objekt! ikke som et medmenneske!

Meget misfornøyd

Føler at han ikke hører på hva man sier.
Besøkte han pga halsen, men han pratet kun om min diabetes som jeg fortalte han att jeg styrer selv og har leger till det. På återbesøk pratet han återigen bara om det, och snakket om meg som at jeg ikke klarte noenting selv. Oppførte sig veldig dålig og konsulterade ikke med meg før han sendte meg videre till forskellige sted.
Han hade også en hund med sig på mottagningen vilket jeg syns er oprofessionellt.
Veldig lång ventetid, dålig service. Motbydelig sted.

Kan ikke anbefale han

Har hatt han som fastlege et par år og føler at han snakker til meg som om jeg var et barn. Har også opplevd at han har svart med "det kunne du da bare googlet" da jeg spurte om smerter og nummenhet i beinet. Da jeg fikk tilsendt en henvisning i posten (med personlig info) uten konvolutt og kun med en liten teipbit som holdt arket brettet, byttet jeg fastlege. Han sa jeg hadde krav på gratis fysioterapi, noe som viste seg å være feil så jeg måtte betale for en fysiotime som ikke gjorde meg noe nytte.
Han er alt for rask til å gi ut resepter og henvisninger, som om han føler at du ikke vil gå tomhendt ut fra kontoret. Kan dessverre ikke anbefale denne legen.

useriøs

Om du skal ha en rask sykemelding for forkjølelse, ja for all del. Har en teori om at han passer godt voksene/eldre pasienter bedre, 35år og yngre blir kanskje for ungt.

Jeg oppfatter Thor Helge som useriøs fordi jeg har opplevd flere ganger at han enten starter å skrive ut en resept og sykemelding før jeg i det hele tatt er ferdig med å forklare(!) Kommer ut og føler ikke at jeg har vært hos noen lege. Setter opp mange unødvendige oppfølgingstimer man ikke får noe ut av. Hiver på deg piller du ikke vil ha, og ingen veiledning eller henvisning med fysiske plager, ...man kan jo tross alt finne ut av det sjøl.

Takk for meg