Hanne Margrete Lien

Autorisasjon (1991)

Hanne Margrete Lien er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Hanne Margrete Lien

Arrogant

Hele inntrykket av denne legen er avvisende. Sitter med ryggen mot pasienten, har lite øyekontakt, mest opptatt av å skrive på PCn. Er svært arrogant, kald og har en ovenfra-og-ned holdning.

Er veldig opptatt av å fortelle om hva alle andre opplever/gjør/går gjennom, uansett hvilken problemstilling man kommer med. Snakker i munnen på pasientene, avbryter og er god på å gi pasientene dårlig følelse etter hvert besøk.

Er veldig redd for nav, og å gjøre feil der. Er nok best på konkrete problemstillinger, men blir det mindre konkret er hun tydelig usikker. En lege jeg ikke anbefaler til noen.

Kunnskapsrik og empatisk

Er veldig fornøyd med Dr. Lien. Jeg føler hun ser meg og spør meg alltid hva som er grunnen til timen og lar meg forklare. Hun kommer med tilbakemeldinger basert på fakta og erfaring. Når jeg leser andre sine meninger og erfaringer med henne så skjenner jeg meg ikke igjen da jeg ikke har opplevd noe i nærheten av hva de andre skriver. Jeg er veldig fornøyd med mine erfaringer med Dr. Lien og vil absolutt anbefale andre om ha henne som fastlege.
Hvis det er noe som man skal kommentere på så er det vente tiden. Jeg har ventete opptil 20-30 minutter etter timen min skulle ha vært men jeg har full fortåelse at ting kan ta lengere tid ift problemstilling til andre, jeg ser når jeg også har vært inne til timen min så har jeg vært der i 25-30 min istede for 20 minutter fordi jeg føler hun bruker god tid på og lytte å gi tilbakemeldinger.

Holde unna denne legen!

Kald, arrogant og hører lite på pasienten sin. Føler at jeg ble ikke hørt. Alltid stresset og veileder deg ikke riktig. Som pasient må du selv finne ut av informasjon angående ditt plage.

Lite empatisk og kverulerende

Mine siste opplevelser med Hanne som fastlege har vært helt forferdelig. Hun lytter ikke og har ingen empati. Sist gang jeg var der var jeg nedtrykt og på grensen til deprimert og lurte på om det kunne skyldes overgangsalder. Ble møtt med at hun ikke forsto hvorfor det kunne være noe verre for meg enn alle andre å ha de symptomene jeg hadde, og det endte med at jeg gikk gråtende ut fra kontoret hennes. Har også hatt en telefonkonsultasjon med henne etterpå hvor jeg også følte meg verre etterpå enn før samtalen med henne. At jeg bare var til bry og at hun var null interenssert i å bidra. Så vil absolutt anbefale en annen lege.

Faglig sterk og høyt kompetansenivå

Hanne har vært utrolig dyktig med begge mine barn. De syns det er spennende og gøy å dra til legen og det er mye takket være henne. Hun tar de nødvendige undersøkelsene og likevel får barna mine til å føle seg trygge. Hun er effektiv, men likevel grundig og svarer raskt på henvendelser.

Jeg har også selv Hanne som fastlege og jeg føler meg alltid hørt. Hun har sett og hørt det mest og har lang erfaring innenfor feltet. Det er betryggende for pasienten.