Hanne Margrete Lien

Sinsenklinikken
Kvinne, 58 år

Spesialisering

Allmennmedisin

Godkjenning

Autorisasjon (1991)

Ledige plasser

0 av 1300
Motta varsel når denne legen får ledig plass

Venteliste

8 personer

Sist ledig plass

Se når legen sist åpnet sin liste for nye pasienter utenom ventelisten

Advarsler

Sjekk eventuelle reaksjoner fra Helsetilsynet

Vurderings­varsel

Bli varslet når nye vurderinger blir publisert

Praksis

Sinsenklinikken Telefonnummer0711307113 ...
Lørenveien 68 0585 Oslo
Vis kart
Hanne Margrete Lien er en av 556 fastleger i Oslo

Brukernes vurderinger

Samlet vurdering
(32)
32 vurderinger
Tilgjengelighet
(28)
28 vurderinger
Tillit og kommunikasjon
(26)
26 vurderinger
Service
(25)
25 vurderinger

Siste vurderinger av Hanne Margrete Lien

Proffesjonell og lyttende

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Dette var første besøk hos min nye fastlege (måtte bytte pga min forrige fastlege ble pensjonist) Jeg ble godt mottatt, hun lyttet og ga god behandling og råd. Hun var grundig og ga meg trygghet på at jeg fikk riktig behandling.

Faglig sikker og dønn seriøs

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

En dedikert, erfaren og solid lege, som tør å si hva hun mener og begrunner synspunktene sine på en faglig sikker måte. At hun er litt"kontant" i tonen er kanskje det som gjør at hun får litt varierende anmeldelser her, men jeg føler meg sett, hørt, og tatt vare på hos henne.
At hun følger regelverket mtp utskriving av medisiner og sykmeldinger synes er betryggende og tillitsvekkende. Hun vet hva hun driver med!

Grundig og dyktig

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Min fastlege gjennom mange år. Hun er ser hele pasienten og trekker aldri raske konklusjoner, men er grundig og henviser ofte til spesialister for å komme til bunns i problemstillinger eller utelukke eventualiteter.
Dr. Lien er svært dedikert og genuint opptatt av å gjøre en god legegjerning. Jeg er aldri i tvil om at hun er opptatt av mitt beste, både på kort og lang sikt. Gode overveielser i forhold til medisinering og bivirkninger.

Arrogant

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

hver eneste time jeg har bestilt hos henne har det vært et eller annet problem med. Enten har hun ikke tid, og jeg har blitt vist til en vikar, eller så har hun brukt tiden på å fortelle meg hvorfor hun ikke har tid. Det er en så ovenfra og ned-holdning at det er ikke til å tro.

Denne legen har kostet meg så mye unødvendig sinne, irritasjon og penger. Hun har ikke stolt på undersøkelsene gjort av hverken tidligere fastlege eller hennes egen vikar. Dermed har jeg flere ganger endt opp med å måtte sa samme undersøkelse både to og tre ganger. I tillegg har hun flere ganger insistert på at jeg må booke ny time for at vi skal ha tid til nødvendige undersøkelser. i mine øyne kunne hun heller ha brukt tiden på å gjøre disse fremfor å fortelle meg hvorfor hun ikke har tid. Hun har også nektet å skrive ut medisiner jeg tidligere har fått på blå resept fordi hun ikke har gjort de nødvendige undersøkelsene selv. Flere ganger jeg har ringt for å bestille påfyll har jeg fått mail på pasientpost om at hun ikke vil skrive ut denne medisinen igjen før det er gjort nye undersøkelser.

Jeg har måttet forberede meg psykisk om jeg har bestilt time hos henne fordi jeg har grudd meg sånn. Flere ganger har hun også gjort antakelser om hvem jeg er og hva jeg gjør basert på alder og kjønn. Denne bedrevitende holdningen speiler også hvordan hun oppfører seg som lege. Hun snakker også ned om sine egne kollegaer til pasientene sine.

Medical citys nettsider sier forøvrig også at de åpner telefonen klokka 8 for timebestilling, telefonen åpner aldri før 0815 og man sitter gjerne lenge i kø.

Dessverre gjorde hun ikke godt inntrykk

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Første time hos Lien skulle lett bli min siste. Denne damen undervurderte meg. Hun forsto ikke hvilket kunnskapsgrunnlag jeg selv sitter med. Jeg skal forsøke å ikke skrive noe jeg ikke kunne sagt til henne selv. Jeg følte meg ydmyket, og følelsene mine sto tykt utenpå meg da jeg gikk derfra. Det hadde ikke vært et godt tidspunkt å si i fra til henne på. Tårene rant fra et ganske tidlig stadium av konsultasjonen. Og jeg gråter ikke lett. Jeg opplevde ikke at hun tok meg på alvor og hun fikk meg til å føle meg nedverdiget. Jeg skulle ønske jeg leste disse anmeldingene før jeg byttet til henne som fastlege, for "arrogant" som er nevnt flere ganger her, passer meget godt. Jeg gikk derfra uten å ha fått noe annet enn ydmykelse.