Hanne Margrete Lien

Lørenfaret 3 0585 Oslo
Tlf: 07113 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Hanne Margrete Lien er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Hanne Margrete Lien

En dyktig, sikker og trygg fastlege

Jeg flyttet til Oslo midt i en graviditet. Jeg hadde problemer med graviditeten og jobbsituasjonen min. Hanne Margrete Lien var den eneste legen som tok meg fullstendig på alvor og gav meg den beste oppfølgingen jeg kunne fått. Hun er utrolig dyktig og kunnskapsrik. Jeg har takket være henne følt meg trygg gjennom to svangerskap. Hun har også tatt andre ting jeg har kommet med på alvor og skaffet meg henvisning til spesialister, blodprøver eller resepter.

Mulig hun ikke gir sykemelding over en lav sko, slik som andre her har klaget over. Men! Skulle man bli alvorlig syk en dag, så vet jeg at hun er legen som vil stå på pinne for å hjelpe meg best mulig.

Ser at andre har klaget på at hun snakker mye. Vel! Jeg har nytt godt av alle tips og forklaringer hun har kommet med. Gjennomtenkt og fornuftig.

Sekretærene som jobber på Medical City er fantastiske mennesker som er hyggelig og hjelpsomme. Elsker app og sms systemet deres.

Jeg og hele familien min går til henne og kommer aldri til å bytte.

Ikke velg denne legen

Jeg har hatt Hanne Lien som fastlege i noen år fordi jeg ønsket en kvinne. Er sjeldent syk, men de få gangene jeg er hos henne blir jeg like sjokkert over væremåten hennes. Dette er en lege som er veldig glad i å høre sin egen stemme og lytter ikke til pasienten. Hun kan komme med krasse personlige meninger og er lite omtenksom ovenfor pasienten. Hun får deg til å føle deg som om du bare er ute etter sykemelding - selv om du egentlig ikke skal ha en sykemelding engang! Sist jeg gikk ut av legetimen hadde jeg en klump i halsen og var på gråten. Anbefaler ikke.

Anbefaler ikke til noen!

Kommentaren 'Under enhver kritikk!!' er akkurat som om jeg skulle skrevet den selv.
En veldig lite hyggelig lege, som fortalte at jeg burde komme meg tilbake på jobb, selv om jeg hadde alvorlig svangerskapskvalme og og måtte legges inn på sykehus flere ganger pga dehydrering.
Anbefaler ikke til noen!

Under enhver kritikk!!

Hanne Margrethe Lien er en lege jeg ikke anbefaler til noen. Jeg gikk hos henne primært pga svangerskap, og har aldri følt meg mindre ivaretatt i hele mitt liv. Hun snakker mer enn hun lytter, og gir deg dårlig samvittighet hvis du sårt trenger sykemelding eller legeerklæring. Ved en anledning følte jeg meg så krenket at jeg gikk gråtende ut av kontoret hennes. Hun er rett og slett nedlatende, iskald og dømmende. Nei, unngå denne dama hvis du kan.

Veldig fornøyd!

Jeg byttet fastlege for ikke så lenge siden, og jeg må si at jeg er veldig fornøyd både med administrasjonen ved Medical City og Hanne Lien som lege. Hun tar seg tid og lytter, og jeg føler at hun tar selv de minste ting på alvor. Da jeg behøvde henvisning og det viste seg å være alvorlig søkte hun opp de beste folka og ba meg hilse fra henne. Opplever at hun bryr seg om pasienten.

Opplever henne som lyttende og svært dyktig

Jeg har hatt Hanne Margrete Lien som fastlege i mange år både for meg selv og mine barn. Opplever henne som lyttende og svært dyktig. Hun gir gode råd på en ærlig måte. Hun har alltid tatt alt jeg forteller med stort alvor, tatt mange undersøkelser, gitt rekvisisjon til spesialiser og generellt god veiledning. Eneste minus er gjennomsnitt 40 min ventetid hver eneste gang.... Hun er den beste fastlegen jeg har hatt. Ettersom jeg flytter fra Oslo må jeg dessverre bytte fastlege.
De som jobber på Sinsenklinikken av sekretærer og andre leger er også dyktige og svært vennlige.

Mere opptatt av å prate enn å lytte

Hanne Lien er en lege som ikke tar seg tid til å høre hva man sier, og hun tar raske konklusjoner på løst grunnlag. Jeg fikk ofte følelsen av ikke å bli trodd, om jeg i det hele tatt fikk komme til ordet. Ja, for hun er veldig glad i sin egen stemme og har til tider en nokså nedlatende tone.

Rett og slett horribelt

Mitt første møte med denne legen var en mildt sagt ubehagelig opplevelse. Jeg sliter med diverse psykiske lidelser, deriblant sosial angst. Å gå inn på kontoret hennes var som et eneste kaldt gufs, hvor jeg av en brysk, overkjørende og gretten kvinne både ble møtt av en total mangel på sympati og forståelse, samt en utrolig likegyldig og avvisende holdning til at jeg sto i fare for å havne på gata som hjemløs. Hele situasjonen bar preg av et menneske som overhodet ikke burde figurere i en posisjon hvor det å gi omsorg og varme bør være førsteprioritet, samt en generell gjennomstrømningsholdning til pasienter, hvor det å innkassere hundrevis av kroner for å rable litt på et ark tydeligvis står i primærfokus, og ikke individers beste på et personlig, medmenneskelig plan. Jeg er ikke noen typisk protest-type som sutrer og klager over manglende service, men kvaliteten på dette var så begredelig at jeg ønsker å advare andre før de registrerer seg som pasienter hos Hanne Lien. Denne legen er rett og slett uhyggelig og iskald - styr unna! Min desidert verste opplevelse med medisinsk personell. Noensinne.

Toppen av kransekaken var at Sinsenklinikken fakturerte meg for en time jeg ringte og avbestilte flere dager i forveien, ved en senere anledning. Aldri mer Sinsenklinikken, heller. Håpløst.

Lite imponerende

Har tilsynelatende for mange pasienter på listen/planlegger dagen dårlig. Styr unna med mindre du ikke har bedre å drive med enn å sitter på et legekontor å vente.
Tilsynelatende lite respekt for pasient/kundes tid og sterkt ønske om å pakke flest mulig betalende kunder inn i tidsplanen.

For min egen del ble jeg sittende å vente 40 minutter etter oppsatt time uten å bli kalt inn. Jeg gav beskjed på forværelset at det var relativt respektløst overfor kunde/pasientens tid, og ba dem stryke meg fra listen sin så jeg kunne dra.
Fikk som svar at jeg bare kunne dra, men da ville de sende meg en faktura for å ikke ha dukket opp til oppsatt time.

Jeg spurte da om når de hadde satt opp time til neste kunde etter meg, og fikk som svar at på det tidspunktet var de også allerede 10 minutter forsinket til kunden som skulle komme etter meg.
At jeg dro ville altså bare hjelpe dem å ta inn deler av forsinkelsen sin.
Til tross for dette forklarte damen på forværelse at jeg måtte vente minst 1 time før jeg kunne dra, dersom jeg ikke skulle bli fakturert for å ikke ha dukket opp til timen jeg hadde sittet å ventet på i nærmere tre kvarter.

Anbefales ikke

Var forutintatt om mine problemer og var mer opptatt av å prate enn å lytte. Fortalte meg flere ganger hvor mange andre som har slike problemer og hvor mange pasienter hun har. La ord i munnen på meg flere ganger, og jeg fikk ikke en gang pustepause. Ble svært nedtrykt av å sitte der. Har aldri følt meg så ille til mote når jeg har gått ut av et legekontor.

Grundig, seriøs og empatisk

Hanne Lien har vært min fastlege i en årrekke og er en dyktig lege og et godt menneske og absolutt den beste legen jeg har hatt! Hun bryr seg om sine pasienter og er grundig, åpen og ærlig. Hun er faglig oppdatert og flink til å gi praktiske råd og dyktig til å følge opp! I perioder virker det som om klinikken har tatt inn for mange pasienter pr lege,noe som merkes ved redusert tid pr 'standard' konsultasjon. Hanne tar seg ofte ekstra tid når jeg (og andre) behøver dette og det kan medføre noe venting og igjen (trolig) stress for hennes del.

En veldig god lege

Min erfaring med denne legen er at hun er lyttende og tar seg tid til å forklare. Har en empatisk og rolig utstråling og er lett å kommunisere med.

Anbefales ikke.

Det var vanskelig å kommunisere ordentlig med denne legen, opplevde det ble trukket slutninger før jeg fikk formidlet budskapet mitt.

Selv etter gjentatte forsøk, fikk jeg dessverre aldri tillit til denne legen.

Har for mange pasienter

Hanne Lien har vært min fastlege i mange år, men hun har fått allt for mange pasienter desverre. Slik det er nå virker det som at det er om å gjøre å få pasienter ut av døren så fort som mulig.

Fantastisk - Tok kontakt med meg undersin egen ferie.

Hanne har vært min fastlege gjennom mange år. Følte at jeg ikke ble tatt seriøst de første 2 årene da undersøkelser ikke ga svar på hva som var galt. Men da jeg fortalte om min fortid og mine problemer med depresjoner og angst ble jeg tatt dønn seriøst umiddelbart. MYE støtte og empati. Etter at jeg opplevde en traumatisk krisehendelse, tok Hanne seg til og med tid til å ringe med da hun selv hadde ferie for å forsikre seg om at jeg hadde det bra. DET står det respekt av. Jeg må bytte fastlege pga flytting, noe som er litt trist. Jeg hadde jevn oppfølging hele veien.

Hun kan ha en fremstilling som ikke virker åpenhjertlig med en gang, men kan ikke utsette noe annet på henne. Hun er full av empati og medmenneskelighet.

Anbefales ikke

Jeg hadde Hanne M. Lien som fastlege i tre år. De få gangene jeg var hos henne disse årene, var hun stresset og sur. Jeg fikk nesten dårlig samvittighet, for jeg følte at jeg forstyrret henne. Anbefales ikke.

God lege - Du får hva du trenger

Har hatt Hanne som lege i 5 år, og har vært veldig fornøyd med henne som lege. Ventetiden er dessverre alltid litt lang, men når du først kommer inn til Hanne så er hun hyggelig, lytter, forstår og gir deg det du trenger (om det er henvisning til spesialtist eller resept eller råd). Må dessverre bytte lege fordi jeg har flyttet til en annen bydel og det blir tungvint å komme seg til Sinsen.