Hanne Margrete Lien

Bøkkerveien 4 0579 Oslo
Hanne Margrete Lien er en av 572 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Hanne Margrete Lien

Kald og uhyggelig

Jeg fikk en time hos Hanne da min fastlege ikke var tilgjengelig og det hastet. Hun var rett på sak (greit nok), sa hun hadde dårlig tid og at hun ikke kunne hjelpe meg med det jeg trengte. Jeg var i en vanskelig periode og gikk til timen med håp om at det skulle bli bedre, men følte meg fullstendig avfeid og knakk sammen etterpå. Turte heller ikke stille oppfølgingsspørsmål til min situasjon ettersom hun virket irritert og oppgitt. Om jeg får valget igjen, betaler jeg heller for privat legetime enn å gå tilbake til henne.

Ufølsom og arrogant

Jeg har vært hos Hanne flere ganger. Har ikke blitt møtt spesielt bra noen ganger, men denne gangen toppet det seg. Fikk en hastetime dagen etter spontanabort og var fullstendig knust. Det første mannen min og jeg ble møtt med var at hun hadde dårlig tid, og mannen min ble bedt om å være stille fordi hun bare kunne svare på spørsmål fra meg. Jeg gråt og var fortvilet, mens Hanne ikke var interessert i å høre på meg, men mer opptatt av at dette egentlig ikke var så veldig trist. Jeg svarte med at "jo, det synes jeg at det er", hvorpå hun avbrøt meg, og sa: "nei, det er det faktisk ikke. Nå må du være litt realitetsorientert". Dette gjorde vondt, og hun gjorde en vanskelig situasjon enda verre. Det er ikke legens jobb å bestemme hva man føler etter noe slikt. Anbefales overhodet ikke.

Vanskelig, Ufølsom, Frekk

Flyttet til Oslo og valgte henne pga nærhet, noe jeg angret med engang. Var til henne 4-5 ganger, og opplevde henne som utrolig vanskelig og ufølsom. Hun viste aldri noen empati for mine problemer, og det var klin umulig å fornye resepter, ta blodprøver, EKG o.l. Min psykiater fikk sjeldent kontakt med henne, og jeg måtte dermed være mellommann/kvinne for å få nødvendig hjelp. Hun virker generelt stresset og har ikke kapasitet til å tilby tilstrekkelig hjelp som skal holde høy kvalitet.

Grundig og hyggelig

Hanne Margrete tar seg god tid til å høre på det jeg har å si, og gir alltid gode begrunnelser for råd hun gir meg. Sammenlignet med tidligere fastleger jeg har hatt opplever jeg at hun tar problemene mine på alvor, samtidig som hun jobber effektivt slik at jeg slipper å bruker mer tid hos henne enn nødvendig. Ut ifra det jeg har opplevd er hun behagelig og har gode medmenneskelige egenskaper. Anbefales.

Stresset og arrogant.

Jeg har vært hos henne 3 ganger totalt. De to første gangene var hun helt ok. Men den siste ville hun absolutt ikke høre på meg. Jeg måtte til slutt si «kan du høre på hva jeg har å si» hun var for opptatt og stresset til å høre på meg og måtte absolutt påpeke at hun var helt alene og hun hadde alt for mye å gjøre. Og ikke høre hva pasienten kom for.
Og i tillegg på slutten sier hun «nå er det din tur til å høre på meg, det er jeg som er utdanna og jeg veit hva jeg driver med». Aldri vært borti en lege som ignorer og snakker i munn på deg. Skal finne meg en annen lege.