Frisk Legekontor

Bøkkerveien 4 0579 Oslo

Siste vurderinger av behandlere ved Frisk Legekontor

Selvhøytidelig og lite troverdig

Lege: Hanne Margrete Lien Skrevet

En time hos Lien oppleves for meg en ekstrabelastning for det jeg opprinnelig kom for. Hadde jeg vært sensitiv og sårbar pasient ville jeg vært knust. Hadde jeg hatt tillit til henne, det samme…
Første besøk hos Lien opplevde jeg at hun snakket uten å høre hva jeg sa. Noe som er elementært for å danne seg et sykdomsbilde. Da blir også behandlingen og oppfølgingen deretter. Flere måneder senere kommer jeg tilbake for samme sak, som ikke var blitt bedre. Da var det som hun insisterte på at dette var noe nytt og hun ville gjøre de samme undersøkelsene som første gang. Igjen var det som historikken og min stemme ikke var gyldig. Da jeg spurte om det var nødvendig å gjøre alle undersøkelsene igjen, jeg kom for å få adekvat behandling/smertelindring, hevet hun stemmen og spurte om jeg betvilte henne som lege. Hun sa at hun hadde 20 års erfaring og visste hva hun snakket om. Trist at hun ikke har trygghet nok som lege til å takle elementære spørsmål fra en pasient, uten å gå til det jeg oppfattet som verbalt angrep. Jeg anser ikke meg hverken som en vanskelig person eller pasient, og tillit til denne legen vil aldri kunne opparbeides. Jeg står på venteliste til ny fastlege.

Ufølsom og frekk

Lege: Hanne Margrete Lien Skrevet

Jeg skulle ta ut p-stav, og hadde ringt kontoret tidligere for å forsikre meg om at hun gjorde dette. Når jeg kommer til timen, forteller hun meg at hun har sendt meg melding 3 timer tidligere om at dette gjorde hun ikke. Når jeg forteller henne at det var synd fordi jeg har fått bekreftet over telefon at det skulle være ok, blir hun veldig defensiv, sier hun hadde håpet å bruke denne timen på en annen pasient, og tar ikke hensyn til at jeg har tatt hjemmekontor og delvis fri for å komme til timen. Det var helt tydelig at hun mente tiden sin var mye viktigere enn min. Hun sjekket med en kollega om han kunne ta ut p-staven, men han var travel, og da jeg foreslo at jeg kunne godt vente om han var veldig travel så sier hun "nei, det får da være måte på hva vi kan gjøre" i en nedlatende tone. Hun får deg til å følge deg som dum og en ulempe. Kommer til å bytte lege.

Kunnskapsrik, løsningsorientert og trygg fastlege

Lege: Bahman Mehdinia Skrevet

Han var meget forståelsesfull, var oppriktig interessert i min allmenne tilstand og kom med forslag til aktuelle forbedringer jeg kunne utføre på egenhendig ihht til den problematikken jeg hadde. Ikke første og beste løsning, men i samsvar med det som faktisk var diagnosen.

God samtale om sykdommen, kan det han snakker om og er trygg i sitt fagfelt!

Anbefales herfra hvertfall!!!

Faglig sterk og kan det lille ekstra

Lege: Bahman Mehdinia Skrevet

Vært hos legen tre-fire ganger i løpet av et par år, og opplever hver gang å ikke bare få hjelp til utfordringen, men også forskningsbaserte tips som kan hjelpe. Synes spesielt det var interessant (spesielt for kona) da han henviste til at mer sex/utløsning var best for forebygging av prostatakreft (som stemte da jeg gikk hjem å googlet det). Tilsvarende faglige råd fikk jeg for andre ting som immunforsvar og D-vitaminer i vinterhalvåret.

Han tar seg tid, og tilpasser seg til hvor mye kunnskap jeg som pasient på forhånd har om bakgrunnen for konsultasjonen. I tillegg oppleves lokalene og utstyret som moderne, nesten som om jeg skulle vært hos en privat lege. Trist at jeg nå flytter og må bytte.

Nedlatende og uvennlig

Lege: Hanne Margrete Lien Skrevet

Min erfaring med denne legen var den verste jeg noen gang har opplevd. Jeg kom til henne med alvorlige psykiske problemer, men opplevde å ikke bli tatt hensyn til. Følte at jeg kastet bort tiden hennes og følte meg dum for at jeg i det hele tatt bestilte time. Jeg var på grensen til å være suicidal og ble fortalt at det ikke var så alvorlig. Hun forsto heller ikke at jeg hadde kunnskap fra tidligere erfaring med DPS, og at det jeg hadde sett en psykolog noen år tilbake. Dro derfra gråtene og følte meg mye verre etter timen.