Signe Marie Rambøl Alme

C J Hansens vei 13 2007 Kjeller
Tlf: 64 84 69 60 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Signe Marie Rambøl Alme er en av 41 fastleger i Skedsmo

Siste vurderinger av Signe Marie Rambøl Alme

Beste fastlegen jeg noengang har hatt

Signe Alme har fra dag 1 vært sympatisk, empatisk og omsorgsfull. Hun lytter og ikke bare sitter og taster på dataen. Beste fastlegen jeg kunne få etter 15 år hos en fastlege på Skedsmokorset som himlet med øynene og sukket da jeg skulle til inn til han.

Signe Alme har henvist til spesialister og har en genuin interesse for min helse og ve og vel. Kjempe fornøyd.

Veldig bra lege

Dr Alme er kanskje den beste fastlegen jeg har hatt. Hun er kunnskapsrik og trygg, og tar pasienten på alvor.

Vanskelig å kommunisere, men sympatisk lege

Jeg var svært fornøyd med Signe Alme i starten, hun var interessert og tok seg god tid, kanskje litt for god tid sånn at hun har blitt nødt til å lære seg å sette grenser nå.. Samtalene tar ofte en helt annen retning enn hva som var utgangspunktet, og jeg har flere ganger gått derfra og tenkt at timen var helt bortkastet, med beskjed om å bestille ny time for det jeg egentlig kom for..
Jeg er ikke noe fan av å fly til legen i tide og utide, jeg går dit når jeg "må". Det kan sikkert spares en del tid ved å ta tak i det pasienten kommer dit for, kan det være et tips for å spare tid? Forstår at arbeidsbyrden blir stor når fastlegene har så mange pasienter, men hvis hver pasient må komme flere ganger for en "liten" ting vil jo mye av tiden være bortkastet.
Dette er forøvrig ikke første gang jeg opplever å ikke bli hørt hos legen, det er nok en utfordring i seg selv å skulle sette seg inn i et nytt tilfelle hvert 15. minutt, i tillegg til alle merkelige plager vi kommer med. Og så er det kanskje sånn at vi alle ikke er like flinke til å formidle det vi har på hjertet alltid, det må vi selv forsøke å ta ansvar for..
Ang tilgjengelighet ble det mye bedre når muligheten kom til å bestille tid på nettet, jeg har fått raskt svar fra Signe på mine henveldelser, så det er et stort pluss; å slippe den telefonkøen og ikke minst å slippe å måtte forklare seg for helsesekretærene!

Samvittighetsfull lege

En lege som er opptatt av sine pasienter, og setter av tid til dem. Men er vanskelig å komme gjennom på legekontoret, få kontakt med legen, og å få time innen rimelig tid.

Uinteressert og fraværende.

Har vært pasient hos Signe i 7 år og hun har skuffet som fastlege. De første årene hadde hun lite pasienter og virket engasjert. Etter flere lange permisjoner har hun kommet tilbake og det er nå en stresset og uengasjert samlebåndslege som er tilbake. Hun er nærmest motvillig til å skrive henvisninger og følger ikke opp undersøkelser pga tidsnød og lite tålmodighet.

Uinteresert

Fullstendig fraværende lege, har vert hos henne og hennes vikarer, mest vikarer, i flere år nå, og de har "tatt på meg" kun 1 gang (en annen lege på akuttime), til tross for at hovedtyngden av besøk har vert pga kraftig hodepine....
Siste besøk, så hadde jeg med meg epikrise fra spesialist (privat, fikk ikke noen henvisninger fra lege), det gjelder muskel/skjellett plager, og vi snakket kun om p-piller...(?!!) Jeg ba om henvisning til fysio, men det hadde hun IKKE TID TIL!!!!!!

Bra

Veldig fornøyd med Signe, og hennes vikar Marius. Man føler seg ivaretatt, og det er ikke alle leger som tar ting like seriøst som de to.

Lite tilgjengelig

Jeg har hatt Signe Alme som fastlege siden jeg flyttet til kommunen i 2008. I denne perioden har jeg truffet henne kun 1 gang. Hun virket veldig dyktig og var flink til å lytte.
Alle de andre gangene jeg har bestilt time, har jeg kommet til vikarer som jeg har hatt varierende erfaring med.

Det er nesten umulig å bestille time hos henne, ettersom listen er full 2 måneder frem i tid. Det burde ikke være lov å være fastlege for så mange pasienter at det ikke er mulig for pasientene å komme til henne.

Vikar for Signe M.Almås

Utrolig flott vikar for Signe Almås:
God kommunikasjon, lytter og tar seg god tid, tar deg som pasient på alvor.
Ingenting kan bli bedre!!!

Eneste minuset er: lang ventetid på time, noe avvisende resepsjonister.

God lege men elendig legesenter

Dr Alme er veldig behagelig å snakke med,og tar seg tid til å lytte-og hun er flink til å forstå situasjoner/problemer/symptomer. hun er litt treg på å bestille prøver/henvise videre. Kommer ofte til vikarer eller andre på kontoret i stedet for henne. Vanligvis forsinkelser på legekontoret. Det er vanskelig å forholde seg til Lillestrøm legesenter-resepsjonistene er frekke og trege,og dessverre jobber de samme damene i laben. Utrolig lang ventetid på ledig timer og det nytter ikke ringe inn med mindre man syns ca 30 min tlfkø er hyggelig. Positive er at du kan booke time og fornye resepter på nettsiden.

Aldri tilgjengelig, flere uker vente tid å sinte resepsjonister

Vært hos Lillestrøm legesenter noen år, utrolig nokk har jeg kun møtt Signe i viktige møter med Nav. Som en lege vet jeg ikke om hun kan noen ting, hver gang jeg måtte til legen så fikk jeg vikarer å dem har gitt meg den dårligste servicen å behandling i mitt liv. Aldri vært så misfornøyd med noen ting som jeg er med Lillestrøm legesenter.

Flink lege

Veldig fornøyd, hun er en flink lege som tar seg tid og lytter til deg. Får ting gjort og hjelper deg med alt du måtte behøve.

Aldri tilgjengelig

Jeg har 3 barn under 9 år, og har derfor med jevne mellomrom hatt behov for å oppsøke fastlegen (feks ved øreverk som små barn får nesten hvert år). Har hatt henne som fastlege siden 2005 eller 2006, og har kun fått time hos henne EN gang på alle disse år. Når jeg har hatt behov for time har det kun vært vikar eller alternativet å vente på time hos Dr Alme i 6-8 uker...... Da jeg selv ble syk for noen år siden, var det kun vikaren til vikaren til Dr Alme som var tilgjengelig over en periode på flere måneder!

Hun er hyggelig og lytter

Men bruker for lang tid til å henvise videre, selv når det gjelder barn.
Dobbeltsjekk at hun faktisk har foretatt de undersøkelsene du forventer skulle tas.

Utrolig flink Lege

Dr Signe har alltid tid , hun er vennelig og snill og dyktig.
Signe hjalp meg i en vanskelig tid. Hun bryr seg om deg, hun er effektiv og flink.
Pluss at hun har ett behagelig vesen, som gjør at du forstår at du er i gode hender.

Den beste legen jeg har vært hos.

Den beste legen jag har hatt !!

Legen er utmerket, men det er alt for mye å gjøre på kontoret! Arbeidet preges av at det er alt for mye å gjøre, hvilket gir forsinkelser og dårlig kommunikasjon.

Beste legen jeg har hatt!

Fantastisk lege!! Føler meg alltid godt tatt vare på av henne.

Usikker lege

Denne legen er flink på noen områder, men mangler all form for og kjempe for pasienter, er redd for og møte andre i helsevesenet og siimot dem, det er en stor svakhet hun har,

En god lege

En lege som er eksepsjonelt lett å forholde seg til, som er empatisk og engasjert. Hun har en unik evne til å få meg til å føle meg avslappet og rolig, noe som er spesielt for meg da jeg vanligvis er nervøs og ikke så lett klarer å slappe av i en legetime. Hun gir inntrykk av å være faglig dyktig og kompetent, følger opp og tar på alvor det man kommer med.

Hun har vært mye fraværende og det har ikke vært enkelt å få time med henne, det er ofte vikarer.

Flink og sympatisk lege

Opplever henne som empatisk og lyttende, og ikke minst at hun tar sykdommen min ME på alvor , noe som ikke er en selvfølge dessverre. Hjelper meg med det hun har mulighet til, og henviser videre om det er behov for det.