Signe Marie Rambøl Alme

Lillestrøm Legesenter

C J Hansens vei 3A 2007 Kjeller
Signe Marie Rambøl Alme er en av 41 fastleger i Skedsmo

Siste vurderinger av Signe Marie Rambøl Alme

Beste fastlegen jeg noengang har hatt

Signe Alme har fra dag 1 vært sympatisk, empatisk og omsorgsfull. Hun lytter og ikke bare sitter og taster på dataen. Beste fastlegen jeg kunne få etter 15 år hos en fastlege på Skedsmokorset som himlet med øynene og sukket da jeg skulle til inn til han.

Signe Alme har henvist til spesialister og har en genuin interesse for min helse og ve og vel. Kjempe fornøyd.

Veldig bra lege

Dr Alme er kanskje den beste fastlegen jeg har hatt. Hun er kunnskapsrik og trygg, og tar pasienten på alvor.

Vanskelig å kommunisere, men sympatisk lege

Jeg var svært fornøyd med Signe Alme i starten, hun var interessert og tok seg god tid, kanskje litt for god tid sånn at hun har blitt nødt til å lære seg å sette grenser nå.. Samtalene tar ofte en helt annen retning enn hva som var utgangspunktet, og jeg har flere ganger gått derfra og tenkt at timen var helt bortkastet, med beskjed om å bestille ny time for det jeg egentlig kom for..
Jeg er ikke noe fan av å fly til legen i tide og utide, jeg går dit når jeg "må". Det kan sikkert spares en del tid ved å ta tak i det pasienten kommer dit for, kan det være et tips for å spare tid? Forstår at arbeidsbyrden blir stor når fastlegene har så mange pasienter, men hvis hver pasient må komme flere ganger for en "liten" ting vil jo mye av tiden være bortkastet.
Dette er forøvrig ikke første gang jeg opplever å ikke bli hørt hos legen, det er nok en utfordring i seg selv å skulle sette seg inn i et nytt tilfelle hvert 15. minutt, i tillegg til alle merkelige plager vi kommer med. Og så er det kanskje sånn at vi alle ikke er like flinke til å formidle det vi har på hjertet alltid, det må vi selv forsøke å ta ansvar for..
Ang tilgjengelighet ble det mye bedre når muligheten kom til å bestille tid på nettet, jeg har fått raskt svar fra Signe på mine henveldelser, så det er et stort pluss; å slippe den telefonkøen og ikke minst å slippe å måtte forklare seg for helsesekretærene!

Samvittighetsfull lege

En lege som er opptatt av sine pasienter, og setter av tid til dem. Men er vanskelig å komme gjennom på legekontoret, få kontakt med legen, og å få time innen rimelig tid.

Uinteressert og fraværende.

Har vært pasient hos Signe i 7 år og hun har skuffet som fastlege. De første årene hadde hun lite pasienter og virket engasjert. Etter flere lange permisjoner har hun kommet tilbake og det er nå en stresset og uengasjert samlebåndslege som er tilbake. Hun er nærmest motvillig til å skrive henvisninger og følger ikke opp undersøkelser pga tidsnød og lite tålmodighet.