Signe Marie Rambøl Alme

Lillestrøm Legesenter

2005

Lillestrøm Legesenter Telefonnummer64 84 69 6064 84 69 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
C J Hansens vei 13 2007 Kjeller
Signe Marie Rambøl Alme er en av 43 fastleger i Skedsmo

Siste vurderinger av Signe Marie Rambøl Alme

Kun flink til å behandle fysiske skader

Etter 1 år med barseldepresjon og selvmordstanker kom jeg meg endelig til henne, og ble sent hjem med hodepinetabletter og beskjed om å sove mer. Ønsker du behandling utover skrubbsår og brukne ben, gå til et annet legekontor.

Empatisk og dyktig

Ser deg, hører på deg, men kommer med sin egen vurdering. Dyktig lege som jeg er glad jeg har funnet. Eneste aber er at det er lang ventetid på ikke hastetime.

Beste fastlegen jeg noengang har hatt

Signe Alme har fra dag 1 vært sympatisk, empatisk og omsorgsfull. Hun lytter og ikke bare sitter og taster på dataen. Beste fastlegen jeg kunne få etter 15 år hos en fastlege på Skedsmokorset som himlet med øynene og sukket da jeg skulle til inn til han.

Signe Alme har henvist til spesialister og har en genuin interesse for min helse og ve og vel. Kjempe fornøyd.

Veldig bra lege

Dr Alme er kanskje den beste fastlegen jeg har hatt. Hun er kunnskapsrik og trygg, og tar pasienten på alvor.

Vanskelig å kommunisere, men sympatisk lege

Jeg var svært fornøyd med Signe Alme i starten, hun var interessert og tok seg god tid, kanskje litt for god tid sånn at hun har blitt nødt til å lære seg å sette grenser nå.. Samtalene tar ofte en helt annen retning enn hva som var utgangspunktet, og jeg har flere ganger gått derfra og tenkt at timen var helt bortkastet, med beskjed om å bestille ny time for det jeg egentlig kom for..
Jeg er ikke noe fan av å fly til legen i tide og utide, jeg går dit når jeg "må". Det kan sikkert spares en del tid ved å ta tak i det pasienten kommer dit for, kan det være et tips for å spare tid? Forstår at arbeidsbyrden blir stor når fastlegene har så mange pasienter, men hvis hver pasient må komme flere ganger for en "liten" ting vil jo mye av tiden være bortkastet.
Dette er forøvrig ikke første gang jeg opplever å ikke bli hørt hos legen, det er nok en utfordring i seg selv å skulle sette seg inn i et nytt tilfelle hvert 15. minutt, i tillegg til alle merkelige plager vi kommer med. Og så er det kanskje sånn at vi alle ikke er like flinke til å formidle det vi har på hjertet alltid, det må vi selv forsøke å ta ansvar for..
Ang tilgjengelighet ble det mye bedre når muligheten kom til å bestille tid på nettet, jeg har fått raskt svar fra Signe på mine henveldelser, så det er et stort pluss; å slippe den telefonkøen og ikke minst å slippe å måtte forklare seg for helsesekretærene!