Signe Marie Rambøl Alme

Autorisasjon (2005)

Lillestrøm Legesenter Telefonnummer64 84 69 6064 84 69 ...
C J Hansens vei 13 2007 Kjeller
Signe Marie Rambøl Alme er en av 77 fastleger i Lillestrøm

Siste vurderinger av Signe Marie Rambøl Alme

Aldri tid

Hatt henne som lege lenge. Jeg er sjelden hos lege, men inntrykket mitt er at hun er sjelden tilstede, alltid forsinket og har aldri tid. Kjører sitt eget løp, dårlig lytter og bryr seg lite om hva pasienten selv har å si om sin egen helse. Det eneste jeg sitter igjen med, er regningen

Den beste fastlegen

Har nå gått snart 10 år hos Alme. Hun er imøtekommende, rolig, har god innsikt og er trygg. Jeg opplever meg godt ivaretatt, blir sett, hørt og tatt på alvor. Hun er svært forståelsesfull. Følger opp og henviser ved behov. Opplever et særdeles godt samspill med henne og etter mange år, kjenner hun til historikk og fanger opp nye elementer (som man kanskje som pasient kan "prate bort" eller overse). Legen viser i tillegg god fagkunnskap, foreslår alternativer og er åpen for tilbakemeldinger.

Det er hektisk ved legesenteret. Det er lang ventetid på ordinære timer, MEN e-konsultasjonen fungerer fint.

Fornøyd

Blir tatt imot på en ordentlig måte hver gang. Kaster ikke bort tida på småprat, men tar meg på alvor med et glimt i øyet. Lett å få kontakt via e-konsultasjon, bra å kunne bestille time på nett, både hastetime og vanlig konsultasjon. Lang ventetid på ordinær time er et minus. Lett tilgjengelig legesenter så lenge man er litt mobil, gratis parkering ved Skedsmohallen. Ikke så lett å oppnå kontakt med sekretærene, men de er hyggelige nok. Fint å kunne ta blodprøver der og slippe og reise på annet laboratorie.

Lyttende og oppmerksom, lite tilgjengelig

Lyttende og oppmerksom på timen, men kan virke noe preget av tidsnød, og at hun vil videre. Hun virker faglig kompetent og trygg, men kan gi inntrykk av at hun av praktiske årsaker, enten det er tid eller kompetanse, ikke gir oppmerksomhet til ting man ønsker å ta opp.
Helt håpløs å få time hos henne raskt, med mindre det er rundt tre uker fram i tid. Også umulig å få svar via netthenvendelse eller annen digital kommunikasjon.
Får inntrykk av at hun har altfor mye å gjøre, og dermed ikke får fulgt opp pasientene utenfor den tiden man er inne på kontoret.

Misfornøyd

Opplevde at hun ikke forstod meg og brydde seg. Virket som om hun sparte inn tid når jeg kom til time. Reiste seg før jeg var ferdig å snakke. Rotete. Skrev ofte ut feil medisiner på apoteket! Jeg måtte passe på henne. Fikk heldigvis bytta :)