Andreas Løfors

Autorisasjon (2010)

Andreas Løfors er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Andreas Løfors

Bra lege

Har vært hos Løfors mange ganger og er meget fornøyd. Skal jeg sette fingeren på noe så må det være at han må lære seg å respektere andres tid. Når du har dagens første time (08:15), og han kommer 08:30 så holder ikke det. Jeg skjønner at det blir forsinkelser utover dagen, men første time må han klare.

Ga opp når han ikke fant løsning

Første gang var jeg meget fornøyd. Han tok seg god tid, selv om han gjorde noen undersøkelser som var besynderlige. Andre gang sa han at han ikke visste hva løsningen kunne være( samme problem, bare eskalert). En vikarierende lege hadde kommet med ett forslag, men dette sa han at han ikke hadde kunnskaper om, dermed skulle jeg bare ha det slik. Jeg byttet lege etter dette, syns det er en av de groveste feilene en lege kan gjøre: å gi opp i stedet for å utvide sin kunnskap. Veldig synd for de første minuttene får man inntrykk av at dette er en lege som virkelig tar seg tid til deg.

Hyggelig og faglig sterk

Har kun vært hos han to ganger (byttet fastlege nå pga flytting), men er strålende fornøyd med det han har gjort. Ung kar som lytter og ikke nødvendigvis behandler deg som pasient nr 6 den dagen, men som en ny pasient. Slet med eksem over lenger tid som han hjalp meg med. Kalte inn en annen lege på kontoret for å få en second opinion. Anbefaler han her.

Resepsjonen derimot kan du få billig av meg.
Fakturasystem / oversikt fra steinalderen. Ingen epost.

Dyktig og imøtekommende

Denne legen har jeg vært vedlig fornøyd med. Han tar seg god tid, er oppmerksom og gir konkrete svar som er lett å forstå. Han virker faglig sterk. Grundig. Lett å snakke med og føler meg ivbaretatt. De fleste fastleger er travle, sånn er det bar. Man må alltid regne med forsinkelser. Det viktigste er tross alt jobben de gjør når man først er der og denne legen gjør en god jobb.

litt for ung ennå. Vet ikke om jeg har tillit nok til en såpass ung lege

Alt for lang ventetid på telefonen og alt for lang ventetid for å få time.
Som regel gir jeg opp, legger på telefonen og drar innom for å bestille time.
Som regel får jeg time 3-4 uker etter at jeg bestiller. Dette er alt for lenge.