Mons Kristian Løvfald

Tlf: 23 37 13 30 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Mons Kristian Løvfald er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Mons Kristian Løvfald

Beste legen!

Han er virkelig en fantastisk og dedikert lege. Har alltid vært der for meg. Han fortjener all heder og ære for jobben han gjør, og personen han er. 1 million stjerner!

Viktig med trygghet!

Hei!
Løvfald er en lege hvor du føler deg ivaretatt. Han følger virkelig opp med prøvesvar og medisiner. Bruker konsultasjonen til å lytte og forklare hva som er best for meg

Meget tillitsvekkende og dyktig

Dr. Løvfald er veldig dyktig til å formidle kunnskap på en måte som er forståelig for en lekmann. Han er flink til å lytte, og det virker som han virkelig tar hensyn til det menneskelige aspektet, samtidig som han holder seg til det evidensbaserte. I tillegg virker han å være passelig restriktiv med henvisninger og resepter der han som fagperson mener risikoen er ubetydelig. Han forklarer deg heller hvorfor risikoen er ubetydelig, hvilket er langt mer betryggende enn å bli sendt til alskens unødvendige undersøkelser for å utelukke alt mellom himmel og jord. Det eneste, som andre også har påpekt, er at han er kronisk forsinket. Dette er en konsekvens av at han lar pasientens behov styre konsultasjonens lengde, ikke klokka. I utgangspunktet er det en god ting, men når det ikke hensyntas i bookingen kan det bli smått irriterende for vedkommende som blir sittende en time ekstra og vel så det på venterommet. Det er i hvert fall ikke vits i å møte opp tidligere enn akkurat på avtalt klokkeslett med mindre du er første pasient for dagen.

Omsorgsfull lege

Han er den beste legen jeg noen gang har hatt. han er omsorgsfull og tar seg tid il pasienetene sine. selv om vente tiden er litt forlangt men det er verdt hvert eneste sekund å vente på å få behnadling hos han. Ved en feil jeg kom ut av hans system og måtte til en annen fastlege men ville gjerne tilbake til han. Ventet lenge til det blir ledige plasser men tilslutt fikk jeg det. Hele familien går hos han og alle er fornøyde. Føler meg trygg hos han.

Flink, interressert og et godt medmenneske

Det er ikke ofte jeg må til legen, men de gangene jeg har vært hos Løvfald skjønner han fort hva som feiler og har full kontroll på hva som må gjøres. Han virker genuint interessert i faget sitt, og henviser til artikler i en av de mange blader og bøker han har stående - eller leter opp en artikkel på pc'en. Humor har han også, og et blidt vesen som gjør deg i godt humør. Litt ventetid før jeg kommer inn gjør meg ingenting når jeg vet jeg får den beste hjelp! Har flyttet til andre siden av byen, men skal ikke vurdere å bytte til en annen lege før jeg eventuelt må flytte til Svalbard. Anbefales :)

En lege og psykolog

Jeg hadde Mons som fastlege i flere år og gikk til ham med all slags plager, barna mine inkludert. Byttet ham på grunn av flytting og savner ham sterkt.
Det stemmer nok at man må vente lenge før man kommer inn, det skulle jeg gjerne unngått. Men når man vet det, tar man bare en tykk bok med seg, og problemet er løst.
Jeg følte at jeg alltid fikk hjelp når jeg gikk Mons. Var det noe som ikke var farlig, fikk jeg alltid en god forklaring og kunne føle meg helt trygg, var det noe alvorlig, fikk jeg alltid henvisning. Jeg følte meg alltid friskere når jeg gikk ut av kontoret hans enn når jeg kom inn, og det er jo det som er viktigst for meg.
I tillegg er det veldig positivt at det er et større legekontor, så man Kan alltid få hjelp hos en annen hvis Mons ikke har en ledig time eller er borte.
Anbefales!

Et godt, men kronisk forsinket medmenneske

Mons er et godt og omsorgsfullt medmenneske som bryr seg om deg og er virkelig interessert i å hjelpe deg. God oppfølging, henvisningspraksis og adekvate medisinske vurderinger. Helt topp!

Ulempen hos Mons er at alt engasjementet og omsorgen fører til at han er kronisk forsinket. Sist gang godt over en time, men jeg har ventet over to timer ved en anledning. Dess senere ut på dagen, dess mer forsinket.

Jeg vurderer nå om jeg dessverre må bytte fastlege til en kanskje mindre omsorgsfull men mer presis fastlege, siden jeg ikke har tid til å vente så lenge de gangene jeg har behov for hjelp. Jobb må skjøttes.

Stor fan

Jeg har brukt Mons i mange år, både til meg og min sønn som er 9 år. Flyttet ut av Oslo for mange år siden, men det finns gode grunner for å beholde ham som fastlege. Jeg er sjelden veldig syk, men han tar meg alltid på alvor og det føles som å treffe en venn hver gang jeg er der. Da min sønn var liten og syk, og jeg var en livredd alenemor, ringte han meg privat på kveldstid for å følge opp sønnen min. Sånne fastleger som Mons burde det vært mange flere av, han er et ekte medmenneske! Får ikke hjelpe at vi må vente lenge hver gang vi skal på besøk, det betyr bare at han bryr seg like mye om alle!

Den beste legen jeg har hatt.

Han har alltid god tid og jeg føler at jeg blir hørt.

Den beste legen jeg har hatt

litt forsinka noen få ganger men det merker man ikke når man er på kontoret tar seg altid den tiden jeg trenger

Den beste legen jeg har hatt

Mons løvfald er beste legen han gir god tid og hører på pasienten .han er en hyggelig mann og er bestandig forseint men det er lurt å gå senere enn timen du har fåt men med en gang du kommer inn glemmer du bort alt venting da får du den tiden du trenger..kjempe fornøyd

Dyktig lege

Utrolig dyktig lege og et fantastisk menneske. Lytter, forklarer og tar seg god tid. Ventingen er verdt det.

Alltid forsinket

Alltid forsinket, minst 1 time. Virker hyggelig når du er hos ham, men han tror han kjenner deg bedre enn deg selv. Dårlig på tilbakemelding ved henvendelser. Hjelpsomme legesekretærer.

Tidstyv

Første gang jeg var der ble jeg bedt om å komme en time etter timen min - og satt fortsatt og ventet enda en time på venterommet. Da jeg kom inn følte jeg at det var fordi at han hadde tid til MEG. Kjempefornøyd da jeg gikk ut. Heldigvis er jeg ikke ofte eller alvorlig sjuk. De neste gangene jeg var hos Løvfald satt jeg selvsagt minst like lenge og venta. Kom inn og gleda meg nærmest fordi jeg hadde så positivt førsteinntrykk. Litt ut i timen gikk det opp for meg at jeg nesten ikke hadde sagt et ord, og at han hadde nærmest en enetale hvor han fortalte meg hvordan jeg hadde det og hva mitt problem var. Nesten uten at jeg hadde sagt noe, altså. Jeg er på jakt etter ny lege.

Kjempefornøyd

Løvfald er den beste legen jeg har hatt. Han tar seg god tid til deg, og tar deg på alvor. En utrolig sympatisk og hyggelig person.

Eneste bakdelen er at han alltid er forsinket. Men jeg synes det var verdt å vente for å komme til ham.

Hyggelig og kompetent, men alltid for sen

Lege Løvfald er en meget hyggelig og kompetent fyr. Selv om jeg har flyttet til andre siden av byen har jeg beholdt ham som fastlege, og det blir et tap når jeg flytter enda lenger vekk. Jeg er heldigvis ikke mye syk, men når det er noe får jeg alltid god behandling, og han kan også grundig forklare sine vurderinger. Han er en menneskekjenner, og har forstått at med meg kan han tenke høyt, noe jeg setter stor pris på. F.eks. en gang jeg kom fra utlandet med en sjelden parasitt visste han at han trygt først kunne si at det var veldig lite sannsynlig at jeg hadde fått den, men gjorde testen som viste positivt. Denne åpenheten fungerer meget bra for meg. Han tar seg også alltid god tid. Men dette er også hans største svakhet, han ligger som oftest langt bak skjema, så man må passe på å få med seg en god bok, eller gå innom Deichmanske i førsteetasjen. Det er tross alt en liten pris å betale, jeg er meget godt fornøyd med Løvfald.

Beste legen jeg har hattt!

Uvanlig sympatisk, ematisk og kompetent fastlege! Han tar seg tit, lytter og kommer med relevante råd og vurderinger. Han får mine aller beste anbefalinger! Dessverre har vi flyttet og han er ikke lenger min lege.

Den beste legen jeg har hatt på 45 år

Møvfald er en meget froståelsesfull og imøtekommende lege. Jeg føler aldri at vi har det travelt når jeg er der, og han tar seg alltid tid til å diskutere min tilstand. Jeg har en psykisk lidelse og sliter med mye depresjoner. Løvfald har vært veldig imøtekommende i forhold til hvilken type medisinering som er fornuftig, samt hvordan slutte med medisiner når det ikke lengre er nødvendig. Han har satt meg i kontakt med meget dyktige mennesker innen psykisk helsevern - personer jeg har hatt stor nytte av. Jeg opplever ham også som meget edruelig i forhold til sykemeldinger. Ting dkal være meget alvorlig før han skriver ut en sykemelding, noe som er bra for både meg og resten av samfunnet.