Harald Eik Løvland

Tlf: 22 75 77 90 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Harald Eik Løvland er en av 528 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Harald Eik Løvland

IKKE SETT OG FORSTÅTT!

Denne legen fikk meg til å føle meg værre når jeg gikk ut fra kontoret hans en før jeg gikk inn. Jeg gikk ut med følelsen av å ikke ha blitt hørt og forstått. Litt på en sånn måte at jeg ikke var så syk som jeg beskrev at jeg var. Jeg fikk bare beskje om at jeg er ung, og trenger ikke bekymre meg. Sånn skal det ikke være! Jeg har vært syk i 4 år og det og bli tatt på alvor i en sårbar periode det er alfa omega. Jeg anbefaler ikke denne legen til noen. Han kom med mye kunnskap om alt han har lært,og jeg kom ikke frem til ordet. Vi har en kort tid inne på kontoret, og der følte jg også at han ville kunn høre sin egen stemme. Not good :`/

Dr. Løvland

Han er en fantastisk dyktig og en lyttende lege som jeg har 100 % tillitt til. Vel så må vi vente, men det er for at han faktisk tar seg tid til og snakke med meg.

Dårlig.

Løvland har vært min lege siden tidlig nittitallet. Jeg har en stund nå slitt med mye sykdomsplager, men får beskjed om at det er ingen grunn til at en så ung person skal være syk, så jeg føler meg ikke hørt eller tatt seriøst. I tillegg må man alltid vente mellom ihvertfall 30-60 minutter på venterommet. Og da man først kommer inn til legen, og ikke får stort mer enn 5 minutter, så bruker han gjerne tiden på å snakke, og da får jeg ikke spurt om det jeg faktisk kom for. Svært skuffet, så nå bytter jeg fastlege.

Arrogant

Jeg venter alltid! Han er alltid forsinket. Vel inne bruker han alt for mye tid på å si lite. Han skravler om uvesentlige ting som ikke har noe med saken å gjøre. Og en gang jeg hadde ventet i 20 minutter kom han ut, forsvant, og kom tilbake 25 minutter senere med en kaffekopp. Hvem behandler andres tid sånn?

flink lege- for dårlig tid og kontroll.

Langt ventetid, måte avlyse to ganger fordi han kom for sent, på grunn av han tok imot for mange pasienter.

I tillegg måte jeg betaler for en time jeg hadde bestilt, da sekretærene sa at jeg hadde en avtale en time tidligere. (Elendig service).

Bra lege!

God lege man kan stole 100% på. Faglig og menneskelig dyktig. Men dette blir dessverre noen ganger overskygget av enkelte sekretærer der som er veldig lite imøtekommende, og som setter spørsmålstegn ved hvor syk er du egentlig? Har ved flere anledninger blitt avvist, selv med små barn, på tross av at de har såkalt akutte timer som du kan bestille. Virker som det er altfor mange pasienter pr lege og har flere ganger ventet over 1 time før jeg får komme inn. Men fordi legen er så dyktig trekker jeg ikke mer enn en stjerne

Bra lege!

Dr. løvland er en superdyktig lege, som jeg har brukt hele livet, da mamma hadde han når jeg ble født, en lege som tar deg på alvor, og sender vidre om han ikke vet hva han skal gjøre, eller brått ringer deg kl 8 på kvelden fordi han nettop har kommet hjem fra et kurs, hvor han har brukt deg som eksempel, og fått inspill på hvordan man kan løse problemet ditt, og ville dele det med deg med en gang! Jeg er veldig fornøyd med han.

Men legesenteret generelt, er vanskelig å ringe til, og sekreterene er ofte nebbete på telefonen, og når man er der som pasient, ser man gjerne hvorfor det er så vanskelig å få kontakt, neglelakken de tok på under forrige telefonsamtale med en annen pasient har jo ikke tørket enda!
skulle gjerne sett at de byttet ut sekretærene! men ellers fantastiske leger begge to på manglerud, de sammarbeider tett, og du vil få den hjelpen du trenger!

Flott lege som ser pasientene

Jeg har gått til Løvland fra 1990 frem til dags dato, til tross for at jeg har leilighet på andre siden av Oslo. Dette er en lege som ser sine pasienter helhetlig. Han jobber forebyggende ved å finne ut HVORFOR du evt er dårlig og finner løsninger ut i fra deg som person. Fantastisk lege.

rutine lege

Jeg kom til Løvland, som er min fast lege med låst rygg og vondt i mine føtter. Jeg fikk beskjed om å begynne å trene så vil det gå over. Fikk ikke sykemelding. Er veldig vanskelig å jobbe når man ikke kan stå rett opp og ned!

Ikke nok med det, men ble sittende å vente i 35 minutter uten info om hvorfor!

Skuffende.

Helt ok.

Utrolig dårlig at man må vente i 35 min før man kommer inn til legen. Veldig dårlig praksis ovenfor pasienter.

Byens beste fastlege

Grundig, nøye, godt klinisk blikk. Tar opp relevante problemstillinger som jeg selv ikke kommer med. Gir seg tid. Kommer med svært gode råd. Føler meg svært godt ivaretatt. Skaper trygghet. Familielegen som spør om øvrig familie som også er pasient hos legen.

Flink / dyktig.

Vi har brukt dr.Løvland i mange år. Vårt første besøk var i 1989. Mine barn bruker dr.Løvland som fastlege, selv nå når etter at de er blitt voksene. Dr.Løvland behandler sine pasienter med respekt, han tror på dem til det motsatte er bevist. Han lytter og han tar dem alvorlig. Han har ingen betenkligheter med å henvise videre til andre spesialiser og eller sykehus. Vi er svært fornøyde. Det eneste negative er at tilgjengeligheten til Legen/kontore er svekket, grunnet de har sluttet med at pasienten kan møte opp om morgene for behandling. Det er lang venteliste på timebestilling om det ikke er noe alvorlig. Men når det er sagt, er det noe alvorlig og du ringer kl 08:15 så får du rask behandling. Setter en stjerne mindre pga tilgjengeligheten.

Meget godt fornøyd.

En flink lege som tar pasientene på alvor. Men, eg likte dårlig at en av sekretærene kom etter meg ned på senteret og forlangte betaling. Eg hadde vist trem mitt frikort og måtte vise det frem igjen. Valgte derfor en annen fastlege.

En lege for livet

Har hatt Løvland som lege de siste 15-16 årene. Har nå flyttet til en annen by, men vil ikke gi opp Løvland som fastlege. Det er verdt å kjøre den biten for å komme til en lege som kjenner meg veldig godt, som har en ekte interesse i min helse, som er oppmerksom og lytter, tar meg på alvor, får innspill fra andre leger hvis han ikke føler seg helt sikker på diagnose/behandling, har lav terskel for å sende videre til mer inngående undersøkelser; han er i det hele tatt en særdeles god lege! Han er i tillegg en mann med godt humør og god humor, og han tar seg alltid god tid til deg som pasient - du blir ikke rushet ut døren der :) Han er også flink til å vise at han lytter - han snur seg mot deg, sitter ikke med nesa i pc'en mens man snakker.

Etter at de la om rutinene for øyeblikkelig hjelp, har også tilgjengeligheten blitt markant bedre syns jeg.

En fantastisk omtenksom lege

Dr Løvland har vært min lege i 18 år. han tar seg alltid tid til å høre, forklarer nøye og er alltid "tilstede". Følger også opp, gjerne med en tlf osv. Flyttet fra Manglerud for 15 år siden, men tviholder på han :-)

En lege som bryr seg!

Har hatt ham som fastlege i mange år, og kommer aldri til å bytte ham ut. Han tar meg alltid på alvor, han gjør alt for å finne kilden til sykdom, og han bryr seg genuint om deg som pasient. Han fokuserer på den pasienten han har der og da, han holder øyekontakt, lytter, kommer med innspill og gode råd, og han kan gjerne fortelle en historie eller bruke humor for å lette på stemningen om det trengs. Jeg føler meg sett og ivaretatt, og det betyr alt når man er syk.

Kunne aldri tenke meg å bytte !!

Har hatt han siden 1988, er kjempe fornøyd og har valgt å ikke bytte selv om jeg for 10 år siden flytta 10 mil unna. Det sier vel alt, de siste 6 årne har jeg fast hatt time 1 gang i mnd. Han følger meg opp 110% Han lytter og støtter deg !!

Oppdatert og imøtekommende lege

Løvland har pasienten i fokus hele tiden. Han lytter og tar pasienten på alvor. Flink til å følge opp og sjekke opp. En gang jeg hadde betennelse på øyet dobbeltsjekket han med en spesiallist på Ullevål får å være sikker på at jeg fikk riktig behandling. Dette er en lege du kan stole på.

Bra lege!

Uansett hvor mange som satt utenfor å ventet, så hadde han tid å høre på meg.
Ærlig og positiv lege, som ofte kom med historier for at man ikke skulle føle seg så ille. Byttet pga flytting, men skulle gjerne hatt han igjen som lege. Tar pasienten seriøst.

Flott lege

Dette er en lege som står på for pasienten, gir seg ikke før årsaker er funnet. Har alltid tid til å lytte - klarer alltid å unngå store forsinkelser.