Harald Eik Løvland

Autorisasjon (1985)

Harald Eik Løvland er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Harald Eik Løvland

Føler meg sett

Vært min fastlege i mere enn 10 år. Han tar meg på ting jeg kan klare selv og hjelper meg med ting jeg ikke klarer selv. Gir ikke ut resepter uten grunn. Noe jeg setter høyt

Får altid hjelp

Hyggelige omgivelser, flinke folk som jobber der. Får alltid god hjelp. Føles alttid trygt å gå til legen.

Ikke imponert

Løvland passer ikke som fastlege for svakt fungerende pasienter. Han snakker over hodet på pasienten, og fremstår ikke spesielt interessert. Jeg har vært med som pårørende, og var svært skuffet over måten Løvland forhold seg til pasienten på. Det kan være at dette fungerer for kognitivt oppegående pasienter, men for svakere fungerende, er dette ikke bra.

Trygg og kunnskapsrik

Hjelper raskt, og ringer dersom man ikke kan møte opp. Er god å snakke med og komme med gode råd. Henviser dit det trengs. Veldig imøtekommende og blid. Veldig mye negative omtaler, men kjenner flere som er fornøyde med han (tror det er vanligst å skrive omtale om man øsnker å advare fremfor å anbefale).

Veldig fornøyd med Harald!

Tja

Jeg byttet til Dr.Løvland i mai, og har kun hatt behov for hans hjelp én gang siden da, da jeg er relativt lite hos legen. Jeg ba om en telefontime, fordi jeg hadde luftveissymptomer og ikke ønsket å dra til legekontoret i tilfelle jeg hadde corona. Han henviste meg raskt til en feberpolyklinikk, og jeg opplevde rask hjelp.

Noe jeg reagerte på, var at han rett etter hadde fått fødselsnummeret mitt (jeg er i tidlig 20-årene) sa: «Har du vært på fest nå? Det er ikke så lurt i disse tider…», uten å le eller si det var en spøk. Jeg ble litt satt ut, og følte meg på et vis hånet av ham. Det kom helt ut av det blå, og jeg synes det var uprofesjonelt og en ganske generaliserende ting å si til en pasient. Jeg hadde absolutt ikke vært på noe fest, bare på jobb, og hadde dessuten ikke Corona… Men ellers har jeg ingen negative (eller potisive for så vidt) opplevelser med ham, men har som sagt bare vært i kontakt med Løvland denne ene gangen :)