Harald Eik Løvland

Autorisasjon (1985)

Harald Eik Løvland er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Harald Eik Løvland

Er opptatt å snakke om seg selv enn å høre på pasienten.

Hei
Legen tar ikke pasienten på alvor i det hele tatt. I selvopplevelse, gjorde han narr av det jeg klaget over og skryter av seg selv at han har god helse i sin alder rett etter at jeg fortalte han om min helse. Hva slags lege gjør noe slik? Jeg var tom for ord. Jeg ble satt ut og turte ikke å si noe. Det var som om han mente at helsen min var dårlig, noe en lege ikke skal få deg til å føle. Jeg syntes det var utrolig usympatisk. Jeg anbefaler INGEN å ha ham som fastlege. En lege skal lytte og gjøre seg ydmyk. En lege skal ikke overkjøre pasientensmerter. En lege har ikke rett til å si at jeg ikke kan hjelpe deg. Jeg er så glad at man kan bytte sin fastlege. Jeg har byttet ham fra første legetime, mai 2021.

Jeg håper at vedkommende kan forberede sine praktiske evner, noe han mangler nå.

Oversett

Opplever å ikke bli hørt og tatt seriøst, blir bedt om å søke hjelp andre steder. God takk til resepsjonisten som kommuniserer dårlig og som overhodet ikke har intr i å hjelpe meg som pasient. Opplever at jeg blir nedsnakket til og nesten sett på som dum som i det hele tatt ber om hjelp. Spesielt under Coronatider er det rart man ikke kan bli hørt ordentlig via en E konsultasjon. Legen visste ikke hva jeg trengte hjelp med, og gadd ikke bry seg om det heller. Takk for super hjelp. Har nå byttet fastlege og kommer neppe tilbake.

Det som kan bli bedre: Evne til å ville hjelpe. Kommunikasjon. Tips til hvordan pasient kan få hjelp. Ikke avvise pasient. Mer omsorg og tanke i kommunikasjon.

Super lege

Han er veldig dyktig, og er absolutt en fantastisk lege:) han er flink på å høre på pasientene og komme med løsninger.

Dyktig

Har fått stor tillit til Løvland. Han er rett på sak, presis, effektiv og kompetent. Midt i blinken om man ikke er ute etter "snikksnakk".

Trygg, erfaren og dyktig

Føler meg godt ivaretatt av Løvland. Får god forklaring på hans vurdering av tilstand, forslag til evt behandling og videre oppfølging på en forståelig måte. Alltid i godt humør og gir inntrykk av å ha overskudd til pasienten. Ventetid ved timebestilling er rimelig, og kontoret er flinke til å finne en akuttime de få gangene det er nødvendig.