Herman Wadel Munthe-Kaas

Kaj Munks vei 41 0876 Oslo
Tlf: 23 00 59 40 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Herman Wadel Munthe-Kaas er en av 528 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Herman Wadel Munthe-Kaas

Han er svært fjern, opptatt av å forklare at du overvurderer symptomer, det tar to uker++ å få time.

Hyggelig, men lite hjelpsom

Jeg har hatt Herman som lege hele livet og han er en ordentlig hyggelig mann. Problemet er bare det at det ikke er nok å ha en lege som er hyggelig. For det første er det omtrent umulig å få time, men det er ikke en ukjent problemstilling for fastleger.

Verre er det at jeg sjelden føler meg tatt på alvor og jeg føler at han sjelden følger opp i noe særlig grad hvis det er snakk om sykdomstilfeller av mindre innlysende karakter.

Hvis man derimot trenger resepter og er helt sikker på hva man skal ha, så ordnes det kjapt.

Den beste allmennlege

Min lege i 27 år. Som regel naturlig nok full liste, men etterhvert har hele min familie klart å rømme vekk fra travle, "lettpåtagelige" andre leger, til denne legen som verken har dataskjermen eller pengeinteresser, men AKKURAT DEG SOM PASIENT på topp prioritet. Følger regelmessig kroniske lidelser som i mitt tilfelle. Finner som regel også et smutthull til NETTOPP DEG om noe uforutsett akutt (gitt at det er allmennlegers ansvarsområde) skulle oppstå. Preges av sin rike kliniske erfaring, men også oppdatert på nye ting.
Anbefales!

Strålende fornøyd

Jeg har hatt Munthe-Kaas som fastlege i nesten 20 år. Han er varm, lyttende, empatisk, kunnskapsrik og en fantastisk fastlege. Han henviser videre ved behov og jeg opplever å bli godt ivaretatt.
Jeg har kun positive erfaringer og opplevelser.
Anbefales på det varmeste.

En meget god lege!

Denne legen har solid medisinsk-faglig kompetanse og ryddighet, samtidig som han utviser empati og interesse for pasienten. Han tar seg god tid til å stille spørsmål og lytte. Han informerer og veileder også på en fin måte, og er flink til å følge opp der eventuelle tilleggsundersøkelser er nødvendig.
Denne legen gir trygghet - anbefales på det varmeste.

Hyggelig, tilstede, men dårlig oppfølging, og ingen rød tråd.

Legen er hyggelig og tillitsvekkende, og fungerer bra for enklere ting og ett og ett problem som kan løses raskt, men da jeg for første gang virkelig trengte en lege som kunne følge opp over tid og holde i trådene, koordinere og ta tak, skjedde ikke dette, og hver time ble ganske tilfeldig. Usikker på hvorvidt det ble skrevet journal fra gang til gang, fordi han sjelden tok opp tråden.Det var jeg selv som måtte koordinere spesialister og komme med egne forslag til behandling og tiltak etter å ha lest meg opp. Tenker at det manglet en dialog mellom spesialist og fastlege her. Mener å ha lest at fastlegen plikter å sette seg inn i pasientens sykdom. Hvis ikke hvert fall sørge for å holde i trådene. Ønsker meg en lege som oppdaterer seg på min journal før jeg kommer, og som viser faglig interesse og kan bidra i behandlingen, evnt sørger for god spesialistoppfølging slik at man kan få nok informasjon til å håndtere sykdommen selv og føler seg trygg på det. Evnt vise til nettsteder/ pasientforeninger eller liknende.
Å gå til leger vil jeg helst slippe, så
Manglende spesialistepikriser hadde ikke kommet inn tre måneder/noen uker etter spesialistundersøkelse, og dette førte bl a til utlevering av feil medisinliste - selv om jeg muntlig hadde gitt beskjed om ny dosering.
Opplevde at symptomer ikke ble tatt på alvor, og heller ikke forklart som normale/ eller som årsak til tidligere behandling som det viste seg senere å være.
Alt i alt ikke betryggende dersom man blir mer enn vanlig syk og trenger oppfølging.

Tar seg tid til det lille ekstra

Spør alltid hvordan jeg har det og passer på å spørre før konsultasjonen er ferdig om det er noe mer jeg ønsker å ta opp.
Jeg har inntrykk av at han har bred kunnskap både innen somatikk og psykiatri.

Hyggelig lege, men som har mistet interessen for pasientene

Jeg har hatt Munthe-Kaas som fastlege siden jeg var liten og har alltid opplevd ham som en hyggelig lege.
Hyggelig er han fortsatt, men jeg har innsett over de siste årene at det ikke nødvendigvis gjør ham til en god lege dersom man har problemer som er litt mer kompliserte enn en vanlig influensa. Jeg skjønner at enhver fastlege kan komme til kort, men da forventer jeg at legen innrømmer dette og henviser til spesialist. Jeg forventer også at legen hører på pasienten og tar symptomer og spørsmål på alvor. Istenfor opplevde jeg at alle mine forslag ble blitt avfeid og at jeg på egenhånd måtte finne en spesialist som kunne gi meg en diagnose. Jeg slutter meg fult og helt til noen av vurderingene om at han virker sliten og har mistet interessen i pasientene. Jeg vil ikke fraråde noen fra å velge Munthe-Kaas, men be dere om å ha dette i bakhodet dersom dere er i en lignende situasjon som meg.

Hadde valgt en annen

Har hatt han som lege en stund, men velger nå å bytte fordi han ikke tar tak i problemene på alvor. Har flere ganger dratt til legen, hvor han bare kommer med en konklusjon om hva det kan være før han har tatt tester, og alle de gangene har det vært undervurdert. Har da ikke blitt behandlet feil, men det har vært stor skepsis til det jeg har forklart ganske tydelig at jeg tror det er. Synes han ikke viser noe sympati i det hele tatt og lytter ikke til de problemene jeg har. Kunne kanskje tatt ting litt mer alvorlig til tider..

Min faste lege i 23 år, blir det fortsatt!

Kan ikke beskrives med annet enn terningkast 6 i alt.
Lyttende, kunnskapsrik, fornuftige beslutninger. Også åpen på usikkerhet om håpløst spesialistiske ting som en allmennpraktiker ikke kan forventes å kunne. Undersøker nøye.
Det er tristere fakta å berette om serviceinnstillingen til det øvrige personalet på det store legesenteret han jobber ved.

Den beste legen jeg har hatt!

Jeg begynte hos Herman da han var bedriftslege for firmaet mitt. Etter at firmaet ble lagt ned fikk jeg lov til å fortsette selv om fastlegelista hans var full. Jeg opplevde alltid at han hadde tid til meg allikevel.
Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har hatt en bedre, mer empatisk, lyttende og skjønn lege.
Dessverre brant han seg helt ut en periode, og jeg som ikke hadde fast plass på listene hans måtte finne meg en annen. Jeg innrømmer at jeg gråt den dagen jeg fikk vite det, og jeg har savnet ham som lege siden!
Herman, ta meg tilbake;)
Anbefales på det sterkeste!

Norges beste?

Jeg opplever Munthe-Kaas som en usedvanlig god fastlege. Han er omsorgsfull, dyktig, lyttende og oppmerksom.

flink og hyggelig lege

dyktig lege som tar seg god tid og følger opp pasienten.
er veldig fornøyd med Munthe-Kaas som fastlege. har hatt han som lege i over 20 år.

Meget dyktig lege

Seriøs, lyttende, empatisk og følger opp når det trengs. Har hatt ham som lege i over 20 år. Både han og Tåsenklinikken yter topp service. Kunne ikke tenke meg å bytte lege.

Godt fornøyd

Han er flink til å lytte, og en høflig mann som jeg føler at jeg kan stole på.

Placebo legen

Hermann er en hyggelig mann, men som lege valgte jeg en annen. Han jobber ikke nok med å finne de medisinske årsakene til sykdommen. I stedet blir det mye overfladisk prat om stress og annet som han mener kan være årsaken til problemet.
Familien har valgt nye leger, og er veldig fornøyd med med våre nye leger. Det hjelper heler ikke at Tåsen klinikken har superlang telefon kø og ikke vil kommunisere på e post.

Sliten?

Ikke interessert i pasienten. Hatt ham som fastlege lenge, han blir mer og mer uinteressert i pasienten. Liten vurdering av problemstillinger. lett å få resept.
Lite oppdatert på prøvesvar. Virker usikker på mye.Men det verste er at han virker så uinteressert

Dyktig

Tar pasienter på alvor! (flere i familien er pasienter hos M-K)

fastlege med stor F.

meget hyggelig og intressert i meg som pasient. Da jeg har diabetes 2, er han meget påpasselig med blodprøver og han sender meg altid resultatene av prøvene.