Trond Helge Orlin

85 av 2000

Trond Helge Orlin er en av 599 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Trond Helge Orlin

Overlegen og bagatelliserer

Unngå denne legen.. han virker overlegen (gir deg blikk, en gang jeg kom til timen hilste han ikke engang - han bare så på meg med et stirrende blikk og nikket såvidt..). Han er kjapp med å "legge skylden over på deg" - det jeg mener er at han kun fokuserer på hvordan løse problemet og har en fremtoning/tilnærming som indikerer null troverdighet ovenfor klienten. Det virker som han ikke har noe tiltro til at pasientene har forsøkt å løse utfordringen på egenhånd så han begynner å finne kjappe - korte løsninger på utfordringer/problemer.

Det var engang jeg trengte en sykemelding på arbeid, og jeg måtte virkelig kjempe, nærmest krangle meg til (argumenterte for hvorfor jeg måtte ha denne) - før jeg tilslutt fikk denne sykemeldingen. Svaret han gir meg etter en lengre diskusjon er: "Ja, du er jo i en god alder og såppass ung så du skal ikke gå på noen langvarig sykemelding.." Jeg mener dette er svært uprofesjonelt. Jeg opplever at han ikke lytter til utfordringene til pasienten. Etter legetimen følte jeg meg helt utslitt, som etter en lang arbeidsdag - bare fordi jeg måtte (krangle)/ argumentere så hardt/vært så bestemt for å få innvilget denne sykemeldingen som jeg var i behov av, jeg fikk den tilslutt - men det var etter mye om og men.

Det er ikke greit. Jeg har allerede byttet fastlege og anbefaler absolutt ikke denne legen til noen. Har du psykiske utfordringer vil du bli møtt med liten/ eller null forståelse og du vil gjerne få høre av Trond: "jaja, sånn er det jo for oss alle. Vi har alle våre ting å stri med - også ramser han gjerne opp to-tre ting som han mener du burde gjøre (uten å egentlig høre etter om dette er noe du har gjort fra før) og sier - gjør dette også blir det nok bra skal du se.." Han generaliserer utfordringene du måtte komme med (psykisk) uavhengig av hva det måtte være. Styr unna!

Følte meg ikke tatt på alvor

Jeg har hatt Trond som lege i mange år. Han er flink til å undersøke og henvise når det gjelder det fysiske. Jeg opplevde dessverre at dette ikke var tilfelle når jeg fikk psykiske problemer. Jeg følte meg verken sett eller hørt. Dette håper jeg at Trond kan dette ta til seg, for jeg leser at flere har opplevd det samme som meg. Jeg byttet lege og har fått hjelp.

Trygg, kunnskapsrik og ekte

Har hatt Trond Helge Orlin som fastlege siden jeg flyttet til Oslo i 2016, og har ingen planer om å bytte. Har blitt møtt med kunnskap og en trygghet hver eneste gang. Han er utrolig flink til å være ekte og ærlig til stede i møte med meg, og det føles trygt å møte en kompetent fastlege som "tar seg selv" med i profesjonaliteten. Absolutt å anbefale!

Lite fleksibel

Får inntrykk av at Trond har vært lege lenge og har enorm erfaring og kompetanse etter hva jeg forstår av andre, men det er ikke alltid bare positivt.
Her fikk jeg inntrykk av at jeg plaget Trond med mine beskymringer og endte opp med å måtte bytte lege å løse situasjonen på en annen måte.
Dette er mitt råd til alle som ikke er fornøyd med sin fastlege: Bytt.
Når noen bryr seg om å hjelpe, så merker man det raskt.
Her merket jeg ikke det.

Dyktig og hyggelig

Han er ikke min fast lege,men jeg fikk time hos Trond Helge Orlin med barna mine,fordi min fast lege var borte. Veldig fornøyd med han, er en hyggelig og dyktig lege. Han er en trygg og kompetent person som hører på deg.