Trond Helge Orlin

St.Olavs gate 3 C 0165 Oslo
Trond Helge Orlin er en av 536 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Trond Helge Orlin

Kjapp i replikken

Jeg er misfornøyd med måten Trond møter mine bekymringer. Bare en så enkel ting som å vite om jeg hadde allergi, så spurte han bare "Hva tror du?" og jeg svarte "Ja, det er pollensesong og jeg snufser." hvortil han svarte "Da har du allergi.". Jeg måtte selv spørre ham om å sende inn blodprøve for å finne ut hvilke allergier jeg hadde, noe han virket noe uforstående til sided det var ganske åpenbart. Senere fant jeg ut på apoteket at man kunne få resept på vanlig allergimedisin for å få det billigere(men hvorfor skal jeg bestille en legetime for det? Det burde vært noe legen gav meg med en gang). Allergi er en relativt enkel sak, men når andre ting oppstår og besøket er i lignende svung, så har jeg vanskeligheter med å stole på ham fullt ut. Selv trivielle ting bør tas med fullt allvor av en god lege. Hadde noe mer alvorlig oppstått hadde jeg nok fortsatt stolt på hans kunnskaper, men selve legebesøket er noe jeg har lært å drøye så mye som mulig - som kan være uheldig.

Trivelig og ærlig kar

Etter min erfaring en effektiv, løsningsorientert lege, som faktisk tar seg tid til å spørre hvordan du har det.
Setter pris på rene ord for penga, og kan like en fyr som minner deg på at ansvaret for din egen helse først og fremst (i mange tilfeller), i stor grad er ditt eget ansvar.
Dersom du trenger en skulder å gråte på er han sikkert ikke din type.
Har alltid følt meg tatt på alvor etter besøk hos han, og anbefaler han på det sterkeste til venner og bekjente.

trygg og kunskapsrik !

veldig dyktig og effektiv lege som har peiling ! kan ofte ta imot på kort frist og løser det som skal løses hver gang !

Forhåpentligvis bedre på fysisk sykdom enn psykisk

Har brukt lang tid på å skjønne hva som skjedde på legekontoret i november 2017. Jeg møtte opp til min første time med tusen tanker og bekymringer i hodet, noe som ikke er uvanlig. Jeg satt med store spørsmål ingen har svar på, men det å gi en angststappet og suicidal person enda mer å bekymre seg for, var ikke særlig kult eller profesjonelt. "Jeg sliter med å komme meg ut av soveromsdøren," forteller jeg. "Du skal kjøpe piggsko. Du skal gå minst 1 time i skogen. HVER DAG."

Det føltes helt absurd. Har jeg virkelig vært så idiot at løsningen er så enkel som piggsko? Jeg klarte én tur rundt Sognsvann på 45 minutter, uten piggsko. Hvilke sko jeg skulle kjøpe, var jeg minst tolv tusen vurderinger unna, og jeg har enda en oppgave jeg henger etter på - mer nøyaktig 90 timer med skuffelser. Høsten og vinteren var tyngre og lengre enn noen sinne, og jeg har aldri følt så intenst på behovet for å forlate alt og alle. Min allerede veletablerte legeskrekk ble nok en gang forverret, og jeg ble rett og slett nødt til å bytte lege.

Tviler ikke et sekund på at Orlin er dyktigere på fysiske plager, men må si meg enig i tidligere kommentarer om at det er paradoksalt med en lege som kun kan hjelpe friske mennesker.

Vær så snill, kjære leger, ikke gjør slikt med oss sårbare og livredde. Ofte er det eneste vi trenger at noen faktisk prøver å forstå.

Her må du gjøre jobben selv

Har hatt Trond som lege i to år og vært på tre legebesøk i denne perioden. Timebestilling og reseptfornyelse er enkelt da det kan gjøres på nett, og man kan raskt få time bortsett fra på mandager ettersom han ikke jobber da.

I møtet med pasienten fremstår han både uinteressert og forutinntatt. Lite rådgivning og svar å få. Hvis du stiller spørsmål om tilstanden din kan svaret være «Hva tror du?», «Hva vil du kalle dette?» eller «Hva tror du dr. Trond kan gjøre med dette?». Dette er ikke pasienten sin jobb å vurdere og man går derfra med flere spørsmål enn da man kom. Han har en nedlatende kommunikasjonsform og har også en tendens til å etterligne dialekt, noe som gjør at han fremstår svært useriøs.

Vil ikke anbefale denne legen og er nå i prosess med å bytte til en annen.