Trond Helge Orlin

St. Olav Medisinske
St.Olavs gate 3 C 0165 Oslo
Trond Helge Orlin er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Trond Helge Orlin

Her må du gjøre jobben selv

Har hatt Trond som lege i to år og vært på tre legebesøk i denne perioden. Timebestilling og reseptfornyelse er enkelt da det kan gjøres på nett, og man kan raskt få time bortsett fra på mandager ettersom han ikke jobber da.

I møtet med pasienten fremstår han både uinteressert og forutinntatt. Lite rådgivning og svar å få. Hvis du stiller spørsmål om tilstanden din kan svaret være «Hva tror du?», «Hva vil du kalle dette?» eller «Hva tror du dr. Trond kan gjøre med dette?». Dette er ikke pasienten sin jobb å vurdere og man går derfra med flere spørsmål enn da man kom. Han har en nedlatende kommunikasjonsform og har også en tendens til å etterligne dialekt, noe som gjør at han fremstår svært useriøs.

Vil ikke anbefale denne legen og er nå i prosess med å bytte til en annen.

Forbered deg godt.

Har hatt flere besøk hos Trond Orlin, og det er ikke måte på hvor frisk jeg er, så lenge statistikken tilsier det. Denne legen passer utmerket for deg som vet hva som er galt, ber om en konkret behandling for dette og som ikke gir deg før du får det. Ikke vær for syk med andre ord.

Rak, ärlig, no bullshit

+En otroligt lyhörd läkare som tagit mig på allvar från sekund
+han fick min tillit direkt och har hela tiden tatt vad jag säger seriöst.

+När en behandlingsmetod inte har fungerat så har han hjälpt till att experimentera för att hitta rätt.
+aldrig bullshit med med Trond. Han säger det som behöver sägas med integritet och största respekt för patienten - men ändå rätt ut!

-Få tider
-ofta försenad till time, å andra sidan brukar han god tid vid mina besök så jag vet att han är nöye och noggrann.
-TA ALDRIG BILEN HIT! Det är helt omöjligt att parkera utanför Ring 3.

Summa summarum: mycket kompetent lege. Kan han bara få sig mindre patienter och väntetider så hade det vart fenomenalt.
Byter aldrig fastlege.

Dyktig, men krever en del av deg som pasient

Jeg har hatt Trond Orlin som fastlege i over 10 år nå og oppfatter han som faglig dyktig og seriøs som lege. Han er hyggelig og lett å prate med (ihvertfall om sykling). MEN -

Trond har tilsynelatende en vegring for å behandle eller medisinere. Han konkluderer ganske ofte med at livsstil er årsak til problemet og han vil se egeninnsats før han evt. vil gjøre noe. Dette er vel og bra, men for min del synes jeg han drar det for langt.

Jeg har over mange år hatt problemer med urinsyregikt (podagara) og det tok 5 år før han ville sette meg på medisiner. Det løste i stor grad problemet, og jeg tenker at jeg kunne unngått mye smerte og problemer om vi hadde startet dette tidligere.

Jeg har videre hatt kronisk betennelse i høyre akilles, også over mange år. Dette avfeier han som "umulig" å behandle og er ikke interessert i å forsøke å gjøre noe med det. Godt mulig at han har rett, men jeg skulle ønske at han på mine vegne ville lagt seg litt mer i selen ettersom han vet at jeg har slitt med dette i mange år.

Trond er forøvrig svært opptatt av sykling og prater gjerne som sine daglige turer fra Asker. Generelt virker han mer positiv til mennesker som holder seg i god form, og tilsvarende negativ til de som ikker er så flinke til det. Litt paradoksalt med en lege som helst vil ha friske pasienter...

Når det gjelder legesenteret St Olav Medisinske er de nokså håpløse. Det tar som regel lang tid å komme gjennom på telefon, og det er sjeldent mulig å få time innen 7 dager. Dette er det som irriterer mest og grunnen til at jeg nå vurderer å bytte fastlege/legesenter.

Kompetent

Han er en "no-nonsens"-type, enten liker du en som er uten dill-dall og likefrem, eller så får du velge en annen type person. Toppscore fra meg!