Rattan Singh Rattan

Autorisasjon (1993)

Rattan Singh Rattan er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Rattan Singh Rattan

Uhøflig, manglende kunnskap

Lite medisinsk kunnskap, uhøflig og lar deg ikke snakke. Kommer med rare råd og meninger. Styr unna!

Trygg kunnskap

Viser interesse for min situasjon og gir gode råd om hvordan jeg bør forholde meg til mine plager og sykdommer.

Dårlig opplevelse uhøflig lege

Jeg var på time hos dr.Rattan for sønnen min grunnet smerter i magen og oppkast. Han var vikar for min egentlige fastlege. Dette ble ikke forklart under samtalen jeg hadde med legekontoret når jeg bestilte time. Når jeg først fikk bekreftelse av timen på melding så jeg det stod dr.Rattan. Har vært hos han for ca 5 år siden og husker fra denne timen at han var uhøflig. Denne timen fulgte jeg min mor som var 80 år da, han ble veldig irritert da moren min prøvde å forklare hvor hun hadde smerter. Man merket på han at han ble irritert når moren min brukte litt lengre tid på å forklare situasjonen, men som lege bør du være lyttende og høre på hva pasienten din har å si.
Når det gjelder timen i dag, tenkte jeg at det har gått 5 år og at ting kanskje har forandret seg. Derfor dro vi til timen med dr.Rattan.
Når vi kom inn til han har han ikke noe øyekontakt og virker ikke veldig interessert i oss. Han er mer opptatt av å se på pc’en sin. Min sønn skulle forklare situasjonen sin og startet med å fortelle at han hadde litt vondt i halsen og føler seg slapp. Uten at han fikk forklart mer, avbryter dr. Rattan og sier at da må man bruke munnbind. Det ble både bekreftet på telefon når jeg bestilte time at både jeg og sønnen min har nylig hatt korona.
Etter dette ble han veldig avvisende og uhøflig.  Jeg fortalte også til dr. Rattan at han var veldig uhøflig, uten å svare på dette gikk han å hentet en annen ansatt. De kom tilbake igjen og dr.Rattan til stolen til sønnen min og flyttet han så han satt lengre unna dr.Rattan. Dette var en veldig rar og ubehagelig opplevelse for oss begge. Dette synes vi kunne blitt gjort på en hel annen måte.
Ble sendt med hjem en sykemelding til skolen og fikk beskjed om å ta Paracet hvis sønnen min har vondt. Fikk bare enda dårlig opplevelse av dr.Rattan. Vi kommer til å bytte til et annet sted og fastlege etter denne situasjonen

Nedlatende

Han får meg til å føle meg utrolig liten.
Tror kanskje han har gitt meg litt legeangst, for nå tror jeg alle leger er som han. Og utsetter i det lengste å ta kontakt.
Han har ikke evne til å se om en pasient er redd eller usikker. Lite empati.

Veldig misfornøyd

Forsinket hele tiden, måtte vente 30/40 minuter hver gang jeg hadde en time. Snakker på telfonen mens vi har en time, har dårlig humor, og virker ganske uhøflig.