Rattan Singh Rattan

Tlf: 23 34 41 40 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Rattan Singh Rattan er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Rattan Singh Rattan

Elendig oppfølging

Arrogant - virker lei av pasienter.
Stovner legesenter har en av de verste holdningene jeg har vært borti med tanke på resepsjon til leger.
De lover oppfølging, men holder ikke ord.
Man må mase for å få et svar.

Rattan Singh - verste legen

Jeg har slitet med flass i over 4 år og bestemte meg for å få en hendviselse til en hudlege ettersom jeg har prøvd forskjellige sjampo som min tidligere fast lege hadde skrevet til meg.

Jeg prøvde å forklare Rattan min tilstand, men han avbrøt meg og mente at flass ikke kunne kureres. På toppen av alt dette, tok han telefoner mens jeg satt der og var utrolig frekk når jeg prøvde å forklare at jeg hadde prøvd den shampoen han ville skrive en resept på og at den ikke funket. Med andre ord, nektet han å lytte til det jeg hadde å si.

Oppsumering: Den verste legen jeg har vært hos. Han hadde null kommunikasjonsferdigheter, var utrolig nedlatende og jeg har aldri sett makan til så dårlig oppførsel og manerer hos en lege før.

Dårlig kommunikajon,

Jeg var på konsultasjon hos dr.rattan pga allergi plager. Da navnet mitt ble ropt opp og jeg skulle møte legen, hilste han så vidt på meg. Det var ingen øyekontakt og jeg merket med en gang at han ville at denne konsultasjonen skulle gå raskt. Jeg fortalte om plagene mine, mens dr. Ratten var mest opptatt av å se på pcen sin. Han stilte ingen egne spm om tilstanden min eller generell allmenntilstand.

Konsultasjonen endte kjapt med at han sendte meg ut for å ta blodprøver. Uten noen anbefalinger om hva jeg kan gjøre i mellomtiden til vi får svar på blodprøvene eller tips til hvilke reseptfrie legemidler jeg kunne prøve i mellomtiden.

Anbefaler absolutt ikke dr.rattan !

Dyktig og oppdatert lege!

Første gang jeg var hos Dr Rattan virket han meget bestemt og jeg fikk et litt dårlig inntrykk.
Nå har jeg vært ofte hos ham gjennom noen år grunnet kronisk sykdom.Han er en hyggelig mann med gode kunnskaper.Tar prøver og henviser til spesialist ved behov.En ting kan sies sikkert og det er at han gjør alt han kan for å finne riktige løsninger til behandling.
Han er rask med resepter.Rask til å ta kontakt med pasient vedr prøver og annet.
Jeg har lært han godt å kjenne nå og ville ikke byttet lege.En dyktig lege.

Verste legen jeg har vært hos

Slitt mye med allergier fra jeg var liten, og aldri møtt en mindre forståelsesfull lege. Nektet å gi meg henvisning til hudlege, selv etter å ha prøvd utallige kremer og salver anbefalt av min fastlege. Han snakket mer enn han ville høre på meg, og nesten nektet å tro på at jeg hadde vært flink med å smøre kremene.

Slet med kneet etter en fotballskade, men nektet å gi meg henvisning til å kunne ta MR. Mente at jeg skulle massere kneet, så ville plagene gå over.

Har vært en gang, og det var en gang for mye.

Makan til dårlig behandling skal man lete lenge etter.

Var hos Dr Rattan med min kone og 9 måneder gamle sønn. Gutten har klødd seg mye i ørene siste dagene og vi ville få lege til å se om det var noe galt.

Han kom med en lang regle om tørr hud, og at barn skal smøres hele kroppen minst 2 ganger om dagen med fuktighetskrem. Snakka skikkelig strengt ned til oss, og hadde allerede bestemt seg for å ikke høre på hva vi sa. Vi fikk klar beskjed om at det måtte være vårt ansvar som foreldre å holde han smurt hver dag to ganger. Huden er jo ikke spesielt tørr heller.

Var en veldig ubehagelig opplevelse, og det er overhodet ikke aktuelt å ha time med denne legen igjen.

Min kone gråt på vei ut fra legekontoret.

Ikke hyggelig

En ikke så hyggelig legebesøk. Jeg opplevde han som spydig og lite forståelsesfull. Det var rett og slett utrivelig å være der.

Null forståelse og mangel på kommunikasjon

Det er irrelevant for meg hvor flink han er eller ikke i sitt felt som lege, rent teoretisk det vil si. Jeg er helt satt ut av hvordan han snakket til meg på. Han var frekk og nedtalende og halvveis kjeftet på meg. Jeg har hatt en hoste som har vart i 3-4 mnd, og jeg har fått undersøkt ALT hos både Volvat og tidligere fastlege osv... Han visste egentlig ikke hva mer man kunne gjøre, det var tydelig, kanskje derfor han ble så premenstruell i sin oppførsel. Han spurte meg blant annet når jeg hostet mest. Jeg vet helt ærlig talt ikke, da jeg føler jeg hoster sånn jevnt over. Han ble kjempe frekk og sa han ikke kunne hjelpe meg hvis jeg ikke svarte på hva han spurte meg om. Ellers kom han med kommentarer som "dette har jeg sagt til deg gang på gang nå...." eller " jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare deg dette igjen...." Og nei, ingenting ble gjentatt til det uendelige, heller ikke mangel på forståelse fra min del. Jeg har selv tatt medisinsk grunnfag, og er snart psykolog. Jeg mener jeg forstår medisin til en ganske stor grad.

Dårlig opplevelse

Veldig stresset. Følte han ville ha meg ut så fort som mulig. Var forkjølet med feber, noe jeg har vært utrolig mange ganger i år. Spurte om han kunne ta noen flere prøver enn CRP og halsprøve, men "det var ikke noe vits i nå". Frustrerende å føle at man ikke blir tatt på alvor, spesielt når man er en person som aldri går til legen eller er sykemeldt. Når det er sagt, var han relativt hyggelig, men virket altså som om han hadde litt for mye å gjøre.
Da jeg ringte om morgenen ble jeg for øvrig møtt av en veldig sur dame, som hevdet at jeg ikke var registrert der. Måtte ringe HELFO, og få dem til å ringe dit og bekrefte at jeg var det. Hun var fortsatt utrolig arrogant da jeg snakket med henne andre gangen.

Savner deg Rattan

Rattan er en meget flink og oppegående lege. Jeg hadde han som fastlege i Rakkestad i mange år, og fikk utrolig god hjelp med. Det er ikke det at jeg flyr ned døra hos legen, men de gangene jeg trengte hjelp så ordnet han opp. Han er svært kunnskapsrik, flink til å lytte og en mann med humor. Savner han og gir han mine beste anbefalinger.

Meget god og grundig

Tar seg god tid og er meget grundig, kommer med tilbakemeldinger etter prøver.
Du føler og opplever at han tar ansvar for sine pasienter.

Delt

Jeg har ikke han som fastlege, men har vært hos han to ganger og jeg er ikke helt fornøyd.
Han skal ha pluss for at han faktisk undersøkte meg og sendte meg til videre behandling den ene gangen.
Men måten han snakker til en og svarer ble jeg satt ut av.
Føltes som han kjeftet og lot en ikke få snakke ferdig.
Er man langt nede før en går til legen skal en ikke føle seg verre etter legetimen.
Jeg velger nå heller å vente på time enn å gå til han, må skjerpe seg med åssen han snakker til pasienten på.

Han inngir ikke inntrykk av kompetanse.

Mere opptatt av pc enn pasient.gir ikke inntrykk av solide kunnskaper.