Rattan Singh Rattan

Autorisasjon (1993)

Rattan Singh Rattan er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Rattan Singh Rattan

Makan til dårlig behandling skal man lete lenge etter.

Var hos Dr Rattan med min kone og 9 måneder gamle sønn. Gutten har klødd seg mye i ørene siste dagene og vi ville få lege til å se om det var noe galt.

Han kom med en lang regle om tørr hud, og at barn skal smøres hele kroppen minst 2 ganger om dagen med fuktighetskrem. Snakka skikkelig strengt ned til oss, og hadde allerede bestemt seg for å ikke høre på hva vi sa. Vi fikk klar beskjed om at det måtte være vårt ansvar som foreldre å holde han smurt hver dag to ganger. Huden er jo ikke spesielt tørr heller.

Var en veldig ubehagelig opplevelse, og det er overhodet ikke aktuelt å ha time med denne legen igjen.

Min kone gråt på vei ut fra legekontoret.

Ikke hyggelig

En ikke så hyggelig legebesøk. Jeg opplevde han som spydig og lite forståelsesfull. Det var rett og slett utrivelig å være der.

Null forståelse og mangel på kommunikasjon

Det er irrelevant for meg hvor flink han er eller ikke i sitt felt som lege, rent teoretisk det vil si. Jeg er helt satt ut av hvordan han snakket til meg på. Han var frekk og nedtalende og halvveis kjeftet på meg. Jeg har hatt en hoste som har vart i 3-4 mnd, og jeg har fått undersøkt ALT hos både Volvat og tidligere fastlege osv... Han visste egentlig ikke hva mer man kunne gjøre, det var tydelig, kanskje derfor han ble så premenstruell i sin oppførsel. Han spurte meg blant annet når jeg hostet mest. Jeg vet helt ærlig talt ikke, da jeg føler jeg hoster sånn jevnt over. Han ble kjempe frekk og sa han ikke kunne hjelpe meg hvis jeg ikke svarte på hva han spurte meg om. Ellers kom han med kommentarer som "dette har jeg sagt til deg gang på gang nå...." eller " jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare deg dette igjen...." Og nei, ingenting ble gjentatt til det uendelige, heller ikke mangel på forståelse fra min del. Jeg har selv tatt medisinsk grunnfag, og er snart psykolog. Jeg mener jeg forstår medisin til en ganske stor grad.

Dårlig opplevelse

Veldig stresset. Følte han ville ha meg ut så fort som mulig. Var forkjølet med feber, noe jeg har vært utrolig mange ganger i år. Spurte om han kunne ta noen flere prøver enn CRP og halsprøve, men "det var ikke noe vits i nå". Frustrerende å føle at man ikke blir tatt på alvor, spesielt når man er en person som aldri går til legen eller er sykemeldt. Når det er sagt, var han relativt hyggelig, men virket altså som om han hadde litt for mye å gjøre.
Da jeg ringte om morgenen ble jeg for øvrig møtt av en veldig sur dame, som hevdet at jeg ikke var registrert der. Måtte ringe HELFO, og få dem til å ringe dit og bekrefte at jeg var det. Hun var fortsatt utrolig arrogant da jeg snakket med henne andre gangen.

Savner deg Rattan

Rattan er en meget flink og oppegående lege. Jeg hadde han som fastlege i Rakkestad i mange år, og fikk utrolig god hjelp med. Det er ikke det at jeg flyr ned døra hos legen, men de gangene jeg trengte hjelp så ordnet han opp. Han er svært kunnskapsrik, flink til å lytte og en mann med humor. Savner han og gir han mine beste anbefalinger.